skip to Main Content

اگر چیزی را دوست دارید، رهایش کنید! Free Unreal4

موتور بازی آنریل‌انجین۴ به صورت مجانی در دسترس جهانیان قرار گرفت، در همین راستا به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار نیز مجانی خواهد بود!

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/2015/Unreal Engine 4FLV.flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/angel-2.jpg]

می‌توانید این موتوربازی‌سازی را دانلود کنید و در زمینه‌های گوناگون از جمله: طراحی بازی، ساخت بازی، آموزش، معماری، فیلم و انیمیشن استفاده کنید. این طرح به این شکل است که شما یک حق امتیاز ۵% بعد از اولین فروش ۳۰۰۰$ در هر محصول به آنریل باید پرداخت کنید. این روش، تنها در صورت موفقیت شماست که سود نصیب دست‌اندکاران آنریل خواهد کرد.

تکنولوژی آنریل همانیست که Epic Games در تمام محصولاتش از آن استفاده کرده است که از بازی‌های مستقل کوچک گرفته تا پروژه‌های پیچیده‌ از آن بهره برده است. همچنین تمامی پلتفرم‌ها را پشتیبانی می‌کند و پایه‌ی کدنویسی این انجین صددرصد ++C است.

در ادامه به یک پروژه تحت این موتور بازی خواهیم پرداخت.

فاز۱: طرح‌های اولیه، تمرکز روی طراحی سر Rough sketching, focus on the head

پس از دریافت طرح‌های نهایی از بخش آرت، قبل از هرچیزی باید روی مدل سر تمرکز کنیم تا به تمامی ویژگی‌هایی که در مرحله‌ی طراحی به آن پرداخته شده است را روی مدل پیاده کنیم.

process1_B process1_C process1_A

فاز ۲: بهینه‌سازی طرح‌ها و مدل‌سازی سرRefining sketches and modeling the head.

پس از اتمام اتودهای سه‌بعدی، درک خوبی از مراحل بعدی را به دست می‌آوریم. طراحی‌های گوناگونی از نوع لباس، کفش و پیراهن نیز آماده کرده ایم. تحت مشاوره با تیم Epic تناسبات صورت را بهینه کرده و همچنین انواع مختلفی از مدل مو را نیز آماده داریم.

Process2_A Process2_B

فاز۳: مدل‌سازی بدن و لباس‌هاBody and cloth modeling

پس از اتمام ساخت صورت، شروع به کار روی ویژگی‌های دیگر مانند لباس، چین‌ها .

body (1)

Hair_update Hair_anim_001 Epic_Kid_body_WIP_001

فاز۴: ریگِ صورتFacial rigging

اهمیت این مرحله بسیار بالاست، و می‌توان گفت برابری می‌کند با مرحله‌ی دیزاین کاراکتر. چون حالات صورت باید با طراحی‌ها برابری کند. این حالات باعث می‌شود مخاطب بتواند کاراکتر را درک کند. در این کاراکتر هزاران Blend Shape طراحی شده است اما در موتور رندر آنریل هیچ افت سرعت و مشکلی بوجود نیامده است. با تکنیک BlendShape نتایج بسیار خوبی به دست می‌آید.

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/2015/The Kid face rigFLV.flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/angel-2.jpg]

فاز۵: آماده سازی به عنوان Asset در Unreal

پس از اتمام کارها در مایا، همه چیز را وارد موتور آنریل می‌کنیم تا کلیتی از کار به دست آید. پس از مشاهده‌ی نتیجه‌ی اولی در موتور بازی، برخی اصلاحات از جمله: بافت ابروها، براقیت موها و … را اعمال می‌کنیم. سپس این پسر بچه را به تیم Epic می‌سپاریم تا او را در فضای محشری که در ویدئوی نهایی خواهد دید وارد کنند.

process5_Aprocess5_B

 

دانلود فول‌اچ‌دی سینماتیک

دانلود اچ‌دی ریگ صورت

 

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو