skip to Main Content

آیا داستانی در نقاشی‌های دیجیتال‌تان نقل می‌کنید؟

بخشی از نقاشی در خصوص تکنیک است و تمرکز سایت کنترل‌پینت نیز همین بخش است، اما بخش دیگری از آن مربوط به داستانسرایی می‌باشد. در این هفته به بررسی یکی از کانسپت‌های نیک گیندراکس  Nick Gindraux (کانسپت‌های بازی The Last Of Us) می‌پردازیم و خواهیم دید چه نکته‌هایی برای  پیاده کردن روی کاراهای خودتان دارد.

گذشت زمان

به این کانسپت نگاه کنید، بلادرنگ به درون داستان کشیده می‌شوید. نه پایانی پس از یک رویداد یا آرامش پس از طوفان نیست. دقیقا به مرکز تصویر خیره می‌شوید. بدون هیچ توضیحی میدانید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. Gindraux کانسپت خود را با انتخااب‌های هوشمند ترکیب‌بندی کرده است، اما یک لحظه صبر کنید، خصوصا برای رساندن مفهوم گذر زمان تاکید شده است.

 

قبل و بعد

چیزی که طراح در این کار به بیننده می‌دهد یک کتاب رنگ‌آمیزی ذهنی است. او شما را طوری وارد صحنه می‌کند که دوست داشت آنطور دیده شود و اینکه چطور ممکن است در آینده دیده شود. تخیل شما نقش فعالی ایفا می‌کند و این کانسپت زنده می‌شود. این کار میل طبیعی ما را برای کشف و مرور این قطعه طلب را می‌کند. ممکن است بدانید که چرا جذاب به نظر می‌رسد، اما این دوست داشتن تصادفی نخواهد بود.

جزئیات

ستاره‌ی قرمز بزرگ وسط جزو اولین عنصری هست که خوانده می‌شود. اما تصویر جزئیات کوچک دیگری نیز دارد تا به کمک آن به عمل اصلی غنا ببخشد. شکل ستاره ناتمام است اما بوسیله‌ی خطوط محیطی مشخص شده و جای کشیدگی رنگ توسط چرخ ماشین‌ها دیده می‌شود. خطوط کمرنگ سفیدی که روی بخش تمام شده‌ی کار بوسیله‌ی ماشین‌های دیگر بوجود آمده است گذر زمان را تداعی می‌کند. اما در پشت کامیون‌های درحال کار تروتازه کار شده است. اما اگر به پشت سر کامیون‌ها نگاه کنید بشکه‌های قرمزی را می‌بینید که منتظرند تا احتمالا روی کامیون کار گذاشته شوند، (کاملتر شدن داستان) یا احتمالا خالی هستند!.

gindraux22

هنرمند داستان نقل می‌کند

 همانطور که در حرفه‌ی خود پیشرفت می‌کنید، بخش تکنیکی ماجرا و موانع فنی آن محو خواهد شد. وقتی این اتفاق بیفتد، آثار شما چیزی فراتر از پرداخت‌های دقیق از سطوح یا آناتومی دقیق خواهد بود. شما باید داستانی برای نقل و حرفی برای گفتن داشته باشید. ممکن است به مانند این ستاره‌ی بزرگ قرمز آشکار و هویدا نباشد. هنگامی که به یک کار خوب دارید نگاه می‌کنید از خودتان بپرسید: “چطور داستانی دارد برایم نقل می‌شود؟” با تمرین، شما هم شروع خواهید کرد به اضافه کردن آن جزئیات روی کارهای خودتان و متمایز شدن از دیگران.

+

در همین زمینه بیشتر بدانید

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو