skip to Main Content

نمایشگاهی از هفت دهه آثار چاک جونز

[jwplayer config=”video” height=”390px” mediaid=”12067″]

اثار چاک جونز، انیماتور و طراح پیشروی آمریکایی، از جولای امسال و در یک تور چهار ساله، مهمان سیزده نمایشگاه در سرتاسر جهان خواهد بود.

این نمایشگاه با نام “What’s Up Doc” با همکاری و حمایت مالی‌ آژانس مسافرتی‌ Smithsonian، آکادمی علوم و هنرهای متحرک، مرکز خلاقیت‌های چاک جونز و موزه تصاویر متحرک برگزار خواهد شد.

آغاز این تور چهار ساله در شهر نیویورک و از موزه تصاویر متحرک خواهد بود. از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵ این نمایشگاه به شهر سیاتل آمریکا خواهد رفت و به ترتیب، لس انجلس، تگزاس و دیگر نقاط جهان. مکان‌های آتی برگزاری نمایشگاه همچنان اعلام نشده اند.

در این نمایشگاه، ۲۳ انیمیشن بلند از چاک جونز و بیش از ۱۲۵ طراحی، سل انیمیشن، استوری بورد، طراحی پس زمینه و عکس را به معرض عموم خواهند گذاشت تا علاقه‌مندان به صنعت انیمیشن با نحوه طراحی، تولید و ساخت انیمیشن در نخستین دهه‌های رشدش و به نظر بسیاری، عصر طلایی‌ خود بیشتر آشنا شوند.

چاک جونز، زندگی‌ هنری خود را از سال ۱۹۳۱ با تحصیل در آکادمی هنر Chouinard در لوس انجلس  آغاز کرد. تنها دو سال بعد، ۱۹۳۳ پای  خود را به استودیوی وارنر براس رسانید. هفتاد سال تلاش و در حدود ۳۰۰ انیمیشن، حاصل تلاش او در وارنر‌براس بود.  با دریافت جایزهٔ اسکار  به خاطره تلاش‌های وی در صنعت انیمیشن، این استودیو را به جهت همکاری با نویسندهٔ دنیای کودکان،  تئودور گیسل خالق ‘دکتر زئوس’، ‘چه گونه گرینچ کریسمس را دزدید’ و ‘هورتون یک هو شنید’، ترک نمود.

Chuck Jones
Chuck Jones
duck-amuck-post
Duck Amuck
Sketch-of-Bugs-Bunny-for-WB-film-short-post
Bugs Bunny
chuck-jones-post
Chuck Jones

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو