skip to Main Content

نگاهی به انیمیشنِ برنده‌ی اسکار Mr.Hublot

Mr. Hublot-puyanama- (3)
در این پست، تصاویری از مراحل طراحی و تولید انیمیشنِ برندهی اسکار Mr.Hublot  رو باهم خواهیم دید. محصول مشترکی از لوکزامبورگِ آلمان و فرانسه به کارگردانی Laurent Witx  و Alexandere Espigares  .

تمامی تصاویر متعلق به ZEILT Productions می‌باشد. برای مشاهده‌ی تصاویر با کیفیک بالا، روی آنها کلیک کنید.

Laurent Witz: شخصیت‌های Stéphane Halleux پایه‌ای برای کاراکترهای مان بود. ما 2شخصیت اصلی داشتیم، آقای هوبلوت و سگِ روبات، اما آنها را باید با اهدافِ انیمیشن آماده می‌کردیم. بنابراین در طراحی آنها طوری کار کردیم که بتوانند احساسات و افکارشان را منتقل کنند.

Mr. Hublot-puyanama- (1) Mr. Hublot-puyanama- (2) Mr. Hublot-puyanama- (7) Mr. Hublot-puyanama- (8)

در کل روی چشمانِ کاراکترها بیشتر کار کردیم. چون منبع احساسیِ کار محسوب می‌شدند. آقای هوبولت ابرو و دهان برای انتقال حس نداشت، حتی چشمانِ او نیز به سختی قابل مشاهده است. برای جبران، هم روی عینک و هم روی چشم‌ها مانور بسیاری دادیم. این‌ها خود چالش‌های واقعی برای انیماتورها بود.

او می‌افزاید: کار روی محیط فیلم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. تا بتوانیم هویت اصلی فیلم را نشان دهیم و آن را دریافت کنیم. ما یک سال روی مرحله‌ی پیش‌تولید کار کردیم. مرحله‌ی مهمی که بازتابِ آن در کل کار به چشم می‌آید. اما بسط و گسترشِ “رنگ” در این کار هم جزو دغدغه‌های اصلی‌مان بود. بودجه‌ی بسیار کمی داشتیم و حتی فرصت آزمون و خطا را نداشتیم. مثلا نمی‌توانستیم تغییرات را به صورتِ سه‌بعدی اعمال و سپس در مرحله‌ی کامپوزیت نتیجه را مشاهده کنیم!، بنابراین، مرحله‌ی دوبعدی را جدی گرفتیم و تحقیق و تست را در همین مرحله به انجام رسانیم. هنرمندان مختلفی در این مرحله‌ی حساس کار کردند تا به نتیجه نهایی رسیدیم.

 Mr. Hublot-puyanama- (11) Mr. Hublot-puyanama- (4) Mr. Hublot-puyanama- (5) Mr. Hublot-puyanama- (6) Mr. Hublot-puyanama- (3)

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو