skip to Main Content

ده اپلیکیشنِ آی‌پد برای طراحی و نقاشی دیجیتال

بوسیله‌ی ابزارهای خوبِ موجود در آیپد می‌توان طراحی‌ها و نقاشی‌های قدرتمندی را توسط تبلت اپل iPad ایجاد کرد. “هنرآی‌پد” پدیده‌ای جدید است. وقتی اولین‌بار آی‌پد عرضه شد، به سرعت جایگاه خود را به عنوان دستگاهی کاربردی میان کاربران باز کرد. برای ایجاد یک گرافیک زیبا و عالی طبیعتا نیاز به سیستم دسکتاپ با سیستم‌عامل‌های مک یا ویندوز دارید، اما هنر در آی‌پد یک ایده‌ی عجیبی بود!

با داشتن یک قلم نوری خوب، می‌توانید یکی از این نرم‌افزارها را انتخاب کنید و مشغول طراحی و نقاشی شوید.

SketchBook Pro

این نرم‌افزار توسط اتودسک عرضه شده است. یکی از بهترین و محبوبترین نرم‌افزارهای نقاشی برای آی‌پد. نسخه‌ی موبایل این نرم‌افزار برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ در دسترس است.

همانطور که از اتودسک انتظار می‌رود، یک نرم‌افزار درجه یک است. حتی حرفه‌ای‌ها هم می‌توانند با این نرم‌افزار به خوبی کار بکنند. طیف وسیعی از مداد‌های دیجیتال، قلم‌ها، ماژیک‌ها و ایر‌براش‌ها را داراست و می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. دارای محیطی ساده است و همه‌چیز در دسترس شماست.

همچنین منعطف و سریع نیز هست. امکان کار با لایه‌ها، گزینه‌های شفافیت و تنطیمات ترکیبی پیشرفته. با امکانات سرویس Dropox برای Import/Export آرت‌ورک‌ها به فتوشاپ که در مجموع به یک نرم‌افزار محبوب در این زمینه بدل گشته است.

SketchBook Ink

ارمغانی از همان تیم SketchBook Pro می‌باشد. ولی جایگزینی برای آن نیست. در عوض بسیار ساده‌تر از نرم‌افزار قبلی‌شان است با یک UI مینیمالیستی است.

این نرم‌افزار امکان Export رزلوشن‌های بالاتر را دارد. می‌توانید فایل‌های بالای 101.5  مگاپیکسلی(8727pixel * 11636pixel) را به آی‌تیونز آپلود کنید. تصاویر کیفیت خیره‌کننده‌ای خواهند داشت.

با این‌حال، به نظر می‌رسد به جهت کاری، محدود است. -خصوصا فقدان لایه‌ها- بدون شک امکانات بیشتری در آینده به آن اضافه خواهد شد.

Procreate

Procreateدارای محیطی خوب با ابزارهای دم دست است. اسلایدر‌های عالی که شما را قادر می‌سازند تا سریع اندازه و شفافیت قلم را تنظیم کنید. و این امکان اجازه می‌دهد تا روی کارتان تمرکز داشته باشید تا به جای اینکه منوها را باز و بسته کنید.

استفاده از جعبه‌ی انتخاب رنگ، به مانند دیگر نرم‌افزارهای آرت در آی‌پد، بسیار آسان است. لایه‌ها، بزرگنمایی سریع، تنظیمات ترکیب لایه‌ها و ابزارهای دوست داشتنی Undo و Redo هم که تعبیه شده‌اند.

ArtRage

مانند نسخه‌های PC و MAC، برنامه‌ی آرت‌ریج سرشار از امکانات است. گزینه‌های پیش‌فرض انواع بوم و کاغذ، قلم‌های متنوع، مداد‌ها، غلطک، مدادرنگی‌ها و… نقاش به‌نام David jon Kassan نیز با این نرم‌افزار تجربه‌ی دیجیتالی‌اش را با هنرمندان به اشتراک گذاشته است.

می‌توانید هنر واقع‌گرایانه خلق کنید. می‌توانید لکه‌ی رنگ را ایجاد کنید و بوسیله‌ی ابزارهای موجود، آن را پخش کنید. امکانات آبرنگ این نرم‌افزار جلوه‌های زیبایی ایجاد می‌کند.

متاسفانه در هنگام زوم و پَنِ کارتان، کمی کُند عمل می‌کند، ولی درخشش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد نقاشی‌ها داشته است.

ArtStudio

این نرم‌افزار بیش از 20قلم مختلف با اندازه‌های مختلف دارد. امکاناتی مثل: لایه‌ها، ماسک، فیلتر و افکت‌ها نیز در این اپلیکیشن تعریف شده است. همچنین درس‌های آموزشی مرحله به مرحله نیز دارد. همچنین می‌توانید خروجی نهایی را به نرم‌افزار فتوشاب Export کنید.

Paper

اگر به دنبال ایجاد طرح‌هایی سریع هستید، Paper ارزش تست را دارد. محیط کاری ساده‌ای دارد، هیچ منو یا دگمه‌ای نمی‌بینید. یک صفحه‌ی سفید که به مانند مجلات می‌توانید آن را ورق بزنید.

این نرم‌افزار انحصارا به حالت افقی طراحی شده است. برای ایجاد قطعات حرفه‌ای مناسب نیست و فقط به نوعی می‌توانید ایده‌های اولیه‌تان را پیاده سازی کنید.

 

Auryn Ink

Auryn Ink نرم‌افزار اختصاصی اپل برای نقاشی آبرنگ است. در مقایسه با برنامه‌های قبل، بسیار محدودتر است. بسیاری از ابزارهایی که برای خلق یک اثر آبرنگ نیاز دارد در این نرم‌افزار یافت می‌شود. می‌توانید شکل نوک قلمو را تعیین کنید. می‌توان بافت سطح کاغذ و مقدار خیسی سطح آن را مشخص کنید.

در نتیجه یک آرت‌ورک طبیعی بوسیله‌ی این نرم‌افزار می‌توان ایجاد کرد.

Brushes

دیوید هاکنی David Hockney، هنرمند افسانه‌ای پاپ‌آرت از این نرم‌افزار برای خلق یک اثر استفاده کرد. این نرم‌افزار جعبه‌ابزار ثابتی در پایین اسکرین‌اش دارد. می‌توانید در همین قسمت بخش رنگ، لایه‌ها، سوئچ میان قلم‌های مختلف را انجام دهید. بهتر از همه، دارای براش سریعی که به تاچ به خوبی پاسخ می‌دهد می‌باشد که کار با قلم ها را بسیار آسان کرده است.

یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های آن، قابلیت ضبط هر استروک از قلمو است که می‌توانید به عقب برگردید و نحوه‌ی ایجاد هر خط از قلمو را در Brush Viewer ببینید.

Zen Brush

این نرم‌افزار با قلمو‌های جالب‌اش می‌تواند حالت کالیگرافی‌های سنتی ژاپنی را شبیه‌سازی کند. مناسب برای خوشنویسی است اما می‌توان از آن برای ایجاد نقاشی نیز استفاده کرد. این نرم‌افزار مینیمالیستی ست اما نرم‌افزار بسیار خوبی است.

Inspire Pro

در نگاه اول، تشخیص امکانی که این نرم‌افزار در مقابل رقبا عرضه می‌کند سخت است، اما به محض کار با Inspire Pro سریعا متوجه می‌شوید یکی از بهترین برنامه‌های هنری برای اپل است.

جعبه رنگ داینامیک آن دوست داشتنی است. به سادگی آخرین رنگی که استفاده کرده اید را فشار داده و به همان صورت نگه دارید، Inspire Pro همین رنگ را با عنوان Selection جدید شناسایی می‌کند. محیط نرم‌افزار سریع و روان است و تجربه‌ی خوبی را به هنرمند می‌دهد.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

    1. یه نگاهى به قلمهاى شرکت adonit بیاندازید. قلم jot touch 4 بسیار براى آیپد عالى است و همچنین با قلم هاى wacom رقابت میکند. البته که محصولات wacom تخصصى تر هستند ولى همچنین بى عیب نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو