skip to Main Content

انیمیشن «تهرانی‌ها» نیمه دوم امسال به تلویزیون می‌آید


مجموعه 13 قسمتی انیمیشن «تهرانی‌ها» با موضوع آموزش مسائل شهروندی به ‌کارگردانی میرتوحید رضوی از نیمه دوم سال جاری روی آنتن می‌رود.

فارس، مجموعه انیمیشن «تهرانی‌ها» از پخش این مجموعه در نیمه دوم سال جاری از شبکه‌های سیما خبر داد.

میرتوحید رضوی درباره هدف ساخت این انیمیشن گفت: هدف اصلی از ساخت این مجموعه انیمیشن، آموزش مفاهیم زندگی شهری بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به گسترش روز‌افزون شهرها، همیشه به آموزش مسائل شهروندی نیازمندیم‌، همچنین نحوه‌ برخورد با همسایه، فواید کتاب و کتابخوانی، اهمیت دادن به فضای سبز و مسائلی از این دست در مجموعه انیمیشن «تهرانی‌ها» گنجانده شده است.

کارگردان این انیمیشن در ادامه افزود: سعی کردیم با داستان‌های جالب توجه و خلق موقعیت‌های طنز به این مقوله بپردازیم؛ از اینرو کاراکترها و فضاها، به عنوان عناصری ویژه برگرفته از زندگی روزمره‌ شهروندان در این مجموعه انیمیشن طراحی شد.

رضوی همچنین یادآور شد: انیمیشن «تهرانی‌ها» با تکنیک انیمیشن سه‌بعدی رایانه‌ای کار شده و نرم‌افزارهای مختلفی در هر بخش مورد استفاده قرار گرفته است، و پس از تایید داستان‌ها و استوری‌بورد هر قسمت، مستقیماً وارد مرحله‌ تولید می‌شدیم.

این انیماتور در ادامه گفت: برای طراحی شخصیت‌های اصلی این انیمیشن اتود‌های فراوانی زدیم اما در نهایت نتیجه نهایی مطلوب شد.

رضوی به شخصیت‌های این مجموعه انیمیشن اشاره کرد و یادآور شد: احسان (پدر خانواده) شخصیت شوخ‌طبع و مهربانی دارد؛ در مقابل مینا (مادر خانواده) بسیار منظم و اهل حساب و کتاب است و مثل همه‌ مادرها، به تربیت فرزندان خود اهمیت می‌دهد. همچنین سینا (پسر خانواده) کنجکاو و پر جنب و جوش است و خواهرش (بیتا) بسیار منظم و درس‌خوان است.

وی در ادامه گفت: جالب‌ترین شخصیت هم آقاجون (پدر احسان) است که به رحمت خدا رفته ولی همچنان خصوصیت‌های زمان حیات‌اش را حفظ کرده و در خواب و بیداری هشدارهایی را به احسان می‌دهد و کاراکترهای دیگر نیز به فراخور داستان حضور دارند.

«تهرانی‌ها» عنوان سریال طنز اجتماعی و فرهنگی است که در 13 قسمت در اپیزودهای کوتاه، زندگی خانواده‌های قشر متوسط ایرانی، آدم‌های ساده با باورهای معمولی را به تصویر می‌کشد. این خانواده در تهران زندگی می‌کنند و داستان‌های آن‌ها اکثراً جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران با قومیت‌های مختلف را بیان می‌کنند.

عواملی که در ساخت این مجموعه همکاری دارند، عبارتند از:

کارگردان، طراحی کاراکترها، مدلسازی فضا و لی آوت سه بعدی: میرتوحید رضوی/ کاراکتر ریگ: میرامید رضوی و حامد پورکرمان/ طراحی فضا: مهدی موحد و احمد میر/ استوری بورد: میرتوحید رضوی و مانی وطن‌دوست/ آهنگسازی: بهنام صبوحی و پیمان ایزدی/ مشاور آهنگسازی: رضا طاهری/ صداگذاری، کامپوزیت و تدوین: میر امید رضوی/ گروه انیمیت: لیلا شعبانی نژاد و ناصر نجفیان/ نورپردازی: یاشار جعفر خانپور/ مدبر دوبلاژ: محمدرضا علیمردانی/ دستیار سرپرست گویندگان: نازنین حقیری/ صدابردار: حامد رضایی، میثم ریاحی/ اموراداری و مالی: میرهاشم رضوی/ روابط عمومی: سیده سمیه رضوی/ تهیه کننده: موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری تهران.

 

لینک منابع:

خبرآنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی 20:30

ایلنا

فارس

سینماپرس

 

بازتاب‌ها:

[widgetkit id=7106]

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو