skip to Main Content

نگاهی اجمالی بر 3D studio Max 2013

.

نرم‌افزار 3D studio Max 2013 عرضه شد. امکانات و بهینه‌سازی‌هایی هم در نسخه جدید انجام شده است که در این پست، به اختصار اشاره‌ای به آنها می‌شود.

Adobe After Effects Interoperability:

اگر از نرم‌افزار افتر افکتز استفاده می‌کنید، می‌توانید میان Max و AE رفت و آمد کنید. به این صورت که نورها، دوربین‌ها، آبجکت‌ها و… را بوسیله‌ی Compositor Link وارد AE کنید و در این نرم‌افزار شروع به کار کنید، تمامی تغییرات به صورت RealTime میان AE و Max رد و بدل می‌شود.

قابلیت همکاری با AE

Render Pass System and Photoshop Interoperability:

سیستم Compositor به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی لایه‌های رندر را در خود MAX کامپوزیت کنید، حالا می‌توانید به راحتی Pass های ایجاد شده را به صورت لایه‌های PSD وارد نرم‌افزار فتوشاپ کنید.

قابلیت همکاری با فتوشاپ و سیستم رندر Pass

 Slate Compositing Editor:

قابلیت کامپوزیت ساده‌ی Pass ها را با Slate Compositing Editor مستقیما داخل نرم‌افزارMax به شما می‌دهد. سیستم Node-Base و ظاهر شماتیکیِ این محیط زیباست! به راحتی می توانید لایه ها را وایر کنید تا به ترکیب مناسب برسید. سپس می توانید خروجی را به افتر افکت یا فتوشاپ بفرستید.

سیستم کامپوزیت Slate

Nitrous Viewport Performance and Quality:

سیستم پردازنده گرافیکیِ Nitrous نیز به روز رسانی شده و هم اینک در صحنه‌های بزرگ، به صورت پویا می تواند همزمان سیستم IBL ، DOF و نمایش سریعتر Particle Flow را هندل کند.

IBL در ViewPort

UI & Workflow:

از اصلاحات انجام شده در این بخش لذت خواهید برد، تغییر دوربین در حین Array نیز جزو امکاناتی است که اضافه شده. بوسیله Tabbed Layouts می توانید میان Viewport Layout ها در کمترین زمان ممکن سویچ کنید، مانند نرم‌افزار MAYA این امکان در گوشه پایین سمت چپ UI قرار دارد. همچنین انتخاب فضای کار سفارشی یا Customizable Workspaces نیز در دسترس شماست.

MassFX Enhancements:

در سیستم انیمیشن، می توانید از قدرت ماژول mCloth بهره ببرید. ویژگی‌های پارچه و پشتیبانی از RagDoll به صورت پویا. علاوه بر این، کنترل راحت‌تر Pivot Point ها و افزایش خوانایی UI نیز انجام شده که روند انجام کارتان را بهبود خواهد بخشید.

MassFX

Track View Retiming:

اکنون می توانید قسمتی از انیمیشن را Retime کنید، افزایش یا کاهش سرعت محدوده‌ی انتخاب شده. با تغییر حالت منحنی های انیمیشن موجود کار می کند. نیازی نیست تا در این محدوده KeyFrame داشته باشید.

Track View Retiming

HumanIK Interoperability with CAT:

می توانید CAT را فقط در یک مرحله به Rig قابل خواندن برای نرم‌افزار های : Human IK, Maya2013 و Motion Builder 2013 تبدیل بکنید. تبدیل ساختار کاراکتر به فرمت قابل فهم برای این نرم‎افزارها با استفاده از مجموعه ویژگی های خاص امکانپذیر شده است.

.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو