skip to Main Content

مدلسازی به انیمیت و رندر وابسته است

بسیاری از مدل های سه بعدی رایانه ای باید رندر شوند، و بسیاری دیگر در حین تولید انیمیت می شوند. شخص مدلساز در پروسه ساخت مدل ها باید تصمیماتی از لحاظ تکنیکی بگیرد که می تواند پروسه تولید انیمیشن را سخت، راحت و حتی زمین گیر کند ! . به یاد داشته باشید قبل از شروع مدلسازی اطلاعات کافی در خصوص مدلی که قصد ساخت آن را دارید، به دست آورده اید.

به عنوان مثال : برای رندری خاص، deadline پروژه یا نوع قرارگیری دوربین طوری ایجاب می کند که باید نیمی از Polygon های مدل Cut بخورد تا سطح مقطع آن را مشخص کند، یا فیلم نامه طوری است که باید Object خاصی را در کلونی های مختلف باید نشان دهید، اگر شما قبلا از این شرط و شروط آگاهی داشته باشید، می توانید در حین ساخت مدل از به کار بردن تعداد کات های زیاد پرهیز کنید و مدل را طوری بسازید که با کمترین میزان Divide به نتیجه مورد نظر برسد و یا از نرم افزار های Optimizer یا Polygon Reduction استفاده کنید تا LOD های مختلفی را برای مواقع لزوم آماده کنید.

در پایان، همیشه الزامات انیمیت و رندرینگ پروژه تان را به یاد داشته باشید، چون از هرز رفتن زمان پروژه به میزان زیادی می کاهد.

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. سلام
    جالب بود. ممنون.
    البته ببخشید، ای کاش سازماندهی بیشتری روی نحوه اطلاعات سایت انجام می شد.
    مثلا بخش آموزشها، به صورت فوریوم باشد تا نقل و انتقالات تجربیات، بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو