skip to Main Content

کاراکتر انیمیشن Character animation

انیمیشن کاراکتر، از اولین روزهای ظهور انیمیشن سنتی وجود داشته است. در تولیدات مدرن دیجیتالی، شرکت های تولید کننده، با دقت و حساسیت خاصی این حرکات را در گرافیک کامپیوتری با در نظر داشتن زیبایی های هنری و قواعدی که در سالهای تولید انیمیشن 2D کسب شده اند ، ایجاد می کنند . اگر از موشن کپچر در تولید استفاده شده باشد، ابتدا حرکت با بازیگران واقعی به نرم افزار منتقل شده و از این پس، انیماتور ها با صرف زمان، اقدام به CleanUP داده های حرکتی می کنند،  در ادامه حرکت چشم ها و دست ها را که کپچر نشده بودند اضافه می کنند.

همه ساله،تعداد شغل های انیماتور های سنتی که بدون تسلط به رایانه کار می کنند کم می شود و حتی از صحنه حذف می شوند !، ولی لازم است کسانی که انیمیشن سه بعدی کار می کنند، خصوصا افرادی که به صورت تخصصی وارد بحث کاراکتر انیمیشن شده اند، تسلطی هر چند اندک، به انیمیشن سنتی داشته باشند. این یک امر انکار ناپذیری است .
در این بین، باید انیماتور ها بعد از اتمام نورپردازی و تست رندر کاراکتر ها در تعامل کامل با دپارتمان نورپردازی، اقدام به اصلاح خطاهایی بکنند که در مرحله ی انیمیت به سادگی قابل روئیت نبود.
انیمیت کاراکتر های سه بعدی بوسیله ی تکنیک انیمیشن کلیدی KeyFrame Animation انجام می شود . ابتدا، پوزهای کلیدی کاراکتر و سپس انیمیت دست ها، انگشتان و صورت انجام می شود. بعد از این مرحله انیمیت ثانویه یا secondary motion انجام می گیرد. secondary motion به حرکاتی گفته می شود که به کمک حرکت اصلی یا main action آمده و آن را کاملتر می کند.
انیمیت کاراکتر ها معمولا بین تیم ها یا افراد تقسیم می شود . روش معمول به صورت رج زنی یا Parcel Out بین کاراکتر ها یا صحنه ها انجام می شود. به عنوان مثال: انیماتور می تواند یک کاراکتر را در چندین صحنه انیمیت کند یا اینکه می تواند کاراکتر ها را در یک صحنه انیمیت کند. در پایان هر روز ، انیمیت های آماده شده با صدا سینک یا همزمان سازی می شوند تا کارگردان آنها را مرور کند، و در مواردی توضیحاتی را ارائه می کند که این نشست ها معمولا به صورت گروهی با تمامی انیماتور ها است.

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو