skip to Main Content

انیمیشن سینمایی پاکستانی الله‌یار و افسانه‌ی مارخور

این انیمیشن سینمایی توسط استودیوی ۳rd world studios واقع در اسلام‌آباد در حال ساخت می‌باشد، این فیلم انیمیشن به همراه چند ترانه، داستان یک پسر پاکستانی به اسم الله‌یار را به تصویر می‌کشد، پسری که ارتباط بسیار نزدیک و دوستانه با حیوانات نزدیک خانه‌شان دارد.

این فیلم انیمیشن به جای استفاده از شیوه‌های سنتی برای تولید، از نرم‌افزار بازی‌سازی Unreal Engine 4  موتور رندر ریل‌تایم برای تهیه و ساخت آن استفاده شده است.

این استودیو توسط آقای Uzair Zaheer Khan در سال ۲۰۱۶ بنیان‌گذاری شده تا بتوانند این فیلم انیمیشن را تولید کنند، این قسمتی از تلاش گسترده برای گسترش دامنه صنعت انیمیشن در پاکستان بود. اولین فیلم انیمیشن که در این کشور تولید شده بود ۳ Bahadur نام داشت که توسط استودیو انیمیشن Waadi ساخته شده بود که در سال ۲۰۱۵ اکران شد.

به غیر از این فیلم‌های انیمیشن، بیشتر انیمیشن‌های تولید شده در کشور پاکستان به صورت تیزرهای تبلیغاتی کار می‌شدند. بنابراین، این یک تغییر بزرگ برای عوامل تولید آن به شمار می‌رفت، تهیه کننده‌ی الله‌یار آقای Eyad Ibrahim می‌گوید؛ بسیاری از انیمیشن‌های سه‌بعدی ساخته شده در کشور پاکستان ماهیت تبلیغاتی دارند اما او در ادامه یاد‌آور می‌شود که در این کشور یک جنبه‌ای از انعطاف‌پذیری وجود دارد، البته این فیلم عمیقا به فرهنگ پاکستانی توجه ویژه دارد به ویژه اهمیت حیوانات در جامعه کنونی، فیلمسازان نیز برای رساندن پیام قوی و مثبت در این انیمیشن سینمایی توجه ویژه‌ای کرده‌اند مانند، مسایل مهم اجتماعی از جمله حفاظت از حیاط وحش، رابطه بین انسان و دیگر موجودات زنده. این فیلم همچنین بر ارزشهای فرهنگی پاکستان و اهمیت حفظ این ارزشها از طرف مردم پاکستان تاکید می‌کند.

از لحاظ تامین مالی استودیو یک توزیع کننده محلی به نام “آری فیلمز” دارد و بعد از اتمام ساخت این انیمیشن سینمایی این فیلم در سراسر جهان به فروش خواهد رسید. همچنین این فیلم از طریق نیکلدئون پاکستان نیز حمایت می‌شود. ابراهیم می‌گوید، صنعت انیمیشن کشور پاکستان هر روز در حال رشد است. یکی از چالش‌های بزرگ ما پایین نگه داشتن هزینه تولید بود. به همین خاطر ما از نرم‌افزار Unreal Engine 4 برای فاز‌های Previsualization, Layout, Lookdev, environments, Dynamic effects, Shading, Final Lighting استفاده کردیم. یکی از مزایای بسیار قدرتمند نرم‌افزارهای ریل‌تایم فید‌بک سریع بدون نیاز به رندرهای سنتی است. آقای Usman Iqbal مدیر تولید این انیمیشن می‌گوید شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای بین شرایط نوری‌های مختلف سوئیچ کنید بدون حتی لحظه‎ای صرف زمان برای رندر! ما هر شات از این انیمیشن‌ را که دارای دیتیل‌های بسیار بالا از لحاظ حجم، مو‌های حیوانات، درختان تنومند، جلوه‌‌های ویژه محیطی مانند گردوغبار، ابر، مه، ذرات معلق در هوا بود را به راحتی با یک کامپیوتر که مجهز به یک کارت گرافیک Nvidia 1080Ti بود در لحظه رندر می‌کردیم حتی بدون نیاز به Passهای اضافی برای کامپوزیت! یکی از مهمترین فاکتورهای ما برای کاهش دادن مدت زمان تولید و پایین نگه داشتن هزینه تولید بود.

مترجم: میر امید رضوی

منبع

این مطلب 4 دیدگاه دارد.

  1. واقعا ممنونم از سایت خیلی خیلی خوبتون واقعا جای خالی همچین وبسایت تو کشور هست امیدوارم پر توان و پرانرژی این سایت بره جلو

  2. سلام دوستان، من تازه سایت شما رو دیدم. کار بسیار قشنگی کردین مخصوصا کارهای کشورهای آسیایی (البته بجر ژاپن) در واقع جای یه سایت تخصصی با محوریت تولید انیمیشن خیلی خالی بود. بعد از مجله پیل بان، من تقریبا هیچ منبعی ندیدم که جریان انیمیشن رو توی ایران دنبال کنه. خواهشم از شما دوستان اینه که همین روند رو ادامه بدین و چون از تمام مطالب سایت لذت بردم گفتم ازتون خواهش کنم که در صورت امکان مطالب تخصصی رو مفصلتر بنویسید مثل مراحل طراحی تا تولید، نرم افزارها و … فکر میکنم مقالات فارسی از این دست بسیار بسیار کم هستند. من همچنان با اشتیاقی وصف ناپذیر دنبال کننده سایت شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو