skip to Main Content

۶عدد از بهترین هد‌ست‌های واقعیت‌مجازی در سال ۲۰۱۷

اخیرا واقعیت‌مجازی به یکی از بزرگترین دست‌آورد‌های مهم بشریت و در کسب‌و‌کارهای بزرگ تبدیل گشته است. اگر شما نیز می‌خواهید در این دنیای هنر سه‌بعدی جدید کاوش کنید، تنوع بسیار گسترده‌ و شگفت‌انگیزی از سخت‌افزارهای مختلف در بازار وجود دارند که ممکن است در انتخاب‌هایتان دچار تردید شوید، در اینجا بهترین هدست‌های واقعیت‌مجازی را برای تصمیم‌گیری راحت‌تر شما آورده‌ایم.

۱ Microsoft Hololens

 

هدست هولولنز عناصر مختلف cg را روی صفحه نمایش شفاف در مقابل هریک از چشم‌ها ایجاد می‌کند تا تجربه‌ای از یک دنیای سه‌بعدی واقعی را تجربه کنید. هولولنز برای تجربه واقعیت مجازی بسیار ایده‌ال است. این سخت‌افزار توانایی پردازش تمامی اشیاء درون اتاق را دارد. این هدست مجهز به ۱۲عدد سنسور بعلاوه ۴عدد دوربینی که توانایی شناسایی محیط اطراف به همراه ۴عدد میکروفن، ردیابی نگاه، ورودی Gesture و همچنین پشتیبانی از صداست.

۲ – Oculus Rift

این هدست نیاز به اتصالات سیمی و تنظیمات بالا و اغلب گران‌قیمت را درد. این هدست برای اجرا به کامپیوتر‌های بازی که ویندوز ۷ و بالاتر در آنها نصب شده است نیاز دارد. اما توانایی پردازش بازی‌های تعاملی با پردازش‌های سنگین را با نمره بسیار درخشان پشت‌سر گذاشته است. هنگامی که برای اولین بار این هدست را راه‌اندازی می‌کنید، باید حتما استفاده کننده بنشیند و یا به صورت ساکن باایستد. اما در آپدیت‌های جدیدی که از طرف خود کمپانی سازنده اعلام شده است این سیستم مجهز به سیستم ترکینگ شده و این بدین معناست که یوزر می‌تواند در حین راه‌رفتن نیز واقعیت‌مجازی را تجربه کند. در سری جدید محصولات این کمپانی، هدست مجهز به کنترلر لمسی شده است که می‌توانید آنرا تهیه کنید تا تعامل بیشتری را تجربه کنید. سیستم صوتی Oculus Rift بسیار عالی است. و بهتر از رقیب آن یعنی HTC Vive به‌شمار می‌رود.

۳ – HTC Vive

بسیار شبیه به هدست Oculus Rift هدست HTC Vive به یک پردازنده گرافیکی قدرتمند دسکتاپ (PC) متصل می‌شود ولی نتیجه آن توانایی ایجاد واقعیت‌مجازی همه‌جانبه و فعال است. یکی از مزایای بزرگ این هدست، توانایی حرکت در فضایی در حدود ۲در ۱٫۵متر است. این هدست با دو عدد سنسور که در گوشه‌های اتاق نصب می‌گردند کار می‌کند. این هدست با دوعدد کنترل کننده‌های دستی، به این معنی که شما می‌توانید تسلط بیشتری روی منوها، حرکت و Gesture داشته باشید.

۴ – Playstation VR

این هدست توانایی متصل شدن به PS4 و کامپیوترهای گیمینگ را دارد. مقرون‌به‌صرفه‌تر از HTC Vive و Oculus Ritf هدست Playstation VR است که به ۹عدد دوربین نوری مجهز شده است. ولی ترکینگ هدست Playstation VR به خوبی HTC Vive نیست. اگرچه، درحال حاضر، محتواهای تولید شده برای این هدست بیشتر بازی محور هستند. اما آمار فروش بالای این هدست از زمان عرضه آن در ماه اکتبر ۷۴۵۰۰۰عدد او را به یک هدست محبوب بین HTC Vive  و Oculus Rift مبدل کرده است.

۵ – Samsung Gear VR

در این هدست، صفحه‌گوشی‌های هوشمند که در سری گالاکسی سامسونگ استفاده شده است، مورد استفاده قرار گرفته است. این هدست  بسیار مقرون به صرفه است و تجربه واقعیت مجازی را بدون سیم و بدون کامپیوتری قدرتمند در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین توانایی ضبظ ویدئوهای ۳۶۰ درجه نیز از ویژگی‌های این هدست به‌شمار می‌رود. این هدست در سال ۲۰۱۳ معرفی و به بازار عرضه شد. اما طیف وسیعی از مردم از این هدست استفاده می‌کنند، در آپدیت‌های جدید این هدست سایز لنزها آپدیت شده و گسترده میدان دید بیشتری را پشتیبانی می‌کند.

۶ – Google Daydream

این هدست با گوشی‌های جدید گوگل پیکسل (Pixel)  و (Pixel XL) برای تجربه قدرتمند VR تولید شده، اما برخلاف سامسونگ، فقط منحصر به گوشی‌های خود گوگل نیست، و با گوشی‌هایی نظیر Moto X و در آینده‌ای نزدیک همه گوشی‌هایی که سیستم‌عامل آندروید روی آنها نصب می‌شوند را نیز پوشش خواهد داد. این هدست برای انیمیشن نیز بسیار ایده‌آل است. این هدست واقعیت‌مجازی همراه با کنترلر دستی جهت کنترل بیشتر روی Navigation عرضه می‌شود.و همچنین ارزانترین هدست موجود در بازاراست اما با توجه به هزینه پایین این هدست، کمپانی‌هایی نظیر Netflix VR و HBO فرصت بسیار خوبی جهت استفاده از این تکنولوژی را داشته باشند.

 

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو