skip to Main Content

The Willoughbys یک پویانمایی خاص و هیجان انگیز از کانادا

برآن انیمیشن استودیویی کانادایی است که با پروژه‌ی The Willoughbys در حال ورود به دنیای انیمیشن‌های بلند می‌باشد.  کریس پیرن Kris Pearn (ابری، همراه با بارش کوفته قلقلی ۲) کارگردانی این اثر را به همراه Cory Evans کمک کارگردان بر عهده دارد.

The Willoughbys بر اساس کتابی نوشته‌ی لویس لوری Lois Lowry می‌باشد که داستانی در خصوص جمعی از کودکان با پدرومادرهای وحشتناکی هستند که تصمیم می‌گیرند خودشان را یتیم کنند. این فیلم از دیدگاه یک گربه نقل می‌شود.

 

خانم لویس لوری Lois Lowry

برآن و انیمیشن در کشور کانادا

این استودیو در Burnbay و Duncan و بریتیش کولومبیا شعبه‌هایی دارد؛ همچنین شعبه‌ای در کشور انگلستان. پس از بوجود آمدن استودیو در سال ۲۰۱۰، این استودیو اغلب روی فیلم‌های واقعی کار می‌کرد در عین حال پروژه انیمیشن خودش با عنوان Henchmen را داشت به سرانجام می‌رساند.

آقای پیرن در کانادا به دنیا آمده است، کسی که در آمریکا تجارب بسیار ارزنده‌ای کسب کرده، می‌گوید: از تغییرات عمده‌ی صنعت انییمشن کانادا حیرت زده شده است که استودیو برآن BRON نیز یکی از آنهاست. او ادامه می‌دهد: وقتی برگشته بودم تا در بریتیش کلمبیا کار کنم در سونی بودم و از اینکه تیم من از ملیت‌های مختلفی گرد هم آمده بودند شوکه شده بودم. و فکر می‌کنم، برای من، از فاکتورهای اصلی برای رشد صنعتی پایدار است – کلی ایده‌ی عالی از تمام نقاط جهان سرآزیر می‌شود.

“یکی از نکات جالب کشور ما این است که این صنعت به بسیاری بخش‌های کوچک اما حرفه‌ای تقسیم شده است.” او اضافه می‌کند: بسیاری استودیو جلوه‌های ویژه VFX در ونکوور وجود دارد و در تورنتو استودیو‌های زیاد تلوزیونی و بعد، می‌شود گفت تمام استودیو‌های بازی سازی و انیمیشن‌های بلند در مونترآل حضور دارند. بستگی دارد به اینکه کجا می‌خواهید زندگی کنید و چه نوع آب و هوایی دوست دارید، می‌توانید مهاجرت کنید به کانادا و به خوبی به زندگی‌تان ادامه دهید.” (خوشا به حال رفقای ما در کانادا از جمله ایلا سلیمانی عزیز)

The Willoughbys چیست؟

ایده‌ی این کتاب حول دو خانواده‌ی بسیار خودپسند می‌چرخد که چهار فرزند دارند. جایی که ما بیشتر روی آن متمرکز هستیم، این است که این چهار کودک با کتاب‌ها بزرگ می‌شوند، جایی که تازه‌ترین کتاب به تاریخ ۱۹۰۱ نوشته شده!، پس آنها بسیاری ایده‌ی قدیمی دارند!

یک روز، کودک یتیمی پشت درب خانه‌ی این خانواده رها می‌شود، یک کودک مدرن که کارها را با روش قدیمی انجام نمی‌دهد. دومین نکته این است که این تضاد، زندگی آنها را به آشوب می‌کشاند. پس خانواده تصمیم می‌گیرند تا از شر این بچه خلاص شوند و در این راه، این ایده به ذهنشان خطور می‌کند که یتیم شدن بهتر از وضعیت فعلی آنهاست و این وضعیت به زندگی آنها بهبود می‌بخشد. پس خودشان را یتیم می‌کنند! آنها خودشان را از طریق رهایی از دست خانواده‌های خود یتیم می‌کنند و اینجا کمدی دوچندان می‌شود، آنها وقتی با دنیای مدرن روبرو می‌شود در تضاد عجیبی قرار می‌گیرند. و به زودی متوجه می‌شوند یتیم شدن در دنیای مدرن اصلا شبیه به چیزهایی که در کتاب‌ها گفته شده بود نیست.

Concept art for The Willoughbys.

روند تولید

آقای پیرن حدود یک سال و نیم است که در این پروژه  حضور دارد، شراکت با آقای ایوانسEvans، کسانی که اغلب کار دیزاین با همکاری پیت اُسوالد Pete Oswald  و طراحی کاراکتر از کرینگ کلمن Craig Kellman در پیش تولید را انجام داده‌اند. همچنین آقای کیل مک‌کوئین که طراحی تولید انیمیشن میهمانی سوسیس‌ها را انجام داده بود.

آقای ایوانس می‌گوید کارگردانان پروژه را با روش  ‘divide and conquer’ هدایت می‌کنند. ما زمان محدودی داریم که باید در این حدود کارکنیم؛ در یک روز ممکن است به بسیاری از اتاق‌ها سر بزنیم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا جایی که در توانمان است پروژه را در همان روز به جلو هدایت کنیم، من فکر می‌کنم بودن دو کارگردان باعث شده تا بتوانیم از عهده‌ی این کار برآییم.

Bron concept art

جفت کارگردانان به بودجه‌ی کم فیلم اشاره کردند. این انیمیشن ترکیبی از سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی دارد. اما این فیلم‌سازان می‌خواهند فیلمی برجسته ارائه‌دهند و این کار را با شخصیت‌هایی جذاب و تصویر زیبای نهایی انجام خواهند داد. هیجان‌انگیزتر این که این فیلم حس و حال انیمیشن استاپ‌موشن دارد.

آقای پیرن می‌گوید: “ما باید فیلمی بسازیم که به خوبی در بازار جای خودش را پیدا کند و حس پیکسار و دریم‌ورکز نداشته باشد. و یکی از این کارها این‌است که فیلم تونالیته و حس و حال منحصر به فرد داشته باشد. پس ما به بسیاری از پروژه‌های استاپ موشن جهان نگاهی انداختیم. مثلا The Pearce Sisters که توسط بویس کوک Luis Cook در آردمن کارگردانی و ساخته شده بود. من واقعا از Buddy the Elf خوشم آمد. همانی که Craig Kellman  کاراکترهایش را طراحی کرده بود که تمام آنها حس و حال انیمیشن دارند.

آقای پیرن می‌گوید: ما دو ماه پیش اکران انیماتیک ها را داشتیم که دومین دور اصلاح انیماتیک‌ها بود. در قالب چرخه‌ی تولید، این پروژه کمی متفاوت است چون من قبلا با پروژه‌های ۱۰۰ میلیون‌دلاری می‌جنگیدم! جایی که همیشه‌ی تله‌ی پول و زمان بیشتری وجود داشت. اما این پروژه به نوعی هیجان‌انگیز است که ما همگی باید سریع حرکت کنیم و ترکیبی از تجارب سینمایی، تلوزیونی را داشته باشیم. چیزی که من واقعا و واقعا ازش لذت می‌برم.

مترجم: میر توحید رضوی

منبع

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو