skip to Main Content

چگونه انیمیشن کوتاه Borrowed Time در داخل پیکسار تولید شد

کارگردانان انیمیشن کوتاه Borrowed Time در این مقاله به شما توضیح می‌دهند که چگونه انیمیشن کوتاه را در داخل پیکسار تولید کردند.

تولید یک انیمیشن کوتاه مستقل کاری بسیار دشوار و سخت است. اما شما چطور توانستید از قدرت امکانات پیکسار و رندرفارمش استفاده کنید؟

این دقیقا همان چیزی است که آقایان Andrew Coats و Lou Hamou-Lhadj برای ساخت Borrowed Time قرض گرفته بودند، درمورد کلانتری که نمیتواند خاطرات و رویدادهای غم‌انگیز زندگی‌اش را فراموش کند. این فیلم کوتاه در بسیاری از جشنواره‌ها مورد تحسین قرار گرفت و در جشواره‌های سنت لوئیس و Nashville به عنوان فیلمی در حد و اندازه برنده شدن جایزه اسکار از آن یاد شده است.

شما چگونه توانستید فیلم غیرپیکساری را در خود پیکسار تولید کنید؟

انیمیشن Borrowed Time از طریق برنامه مشارکتی پیکسار ساخته شد که بخشی از برنامه‌ توسعه حرفه ای دانشگاه پیکسار برای شرکت ها بود. کارمندان می‌توانند درخواست بدهند و اگردر کارشان موفق شدند، سپس مجاز به استفاده از امکانات پیکسار برای تولید هستند. جالب است بدانید که، انیمیشن Borrowed Time اولین فیلم CG بود که توسط پیکسار پذیرفته شد.

این اولین چالش برای کارگردانان بود. فیلمسازان دیگر به طور سنتی فقط از تجهیزات در‌دسترس استودیو استفاده کردند و لزوما از پایپ‌لاین کامل انیمیشن بهره‌ای نبرده بودند. “تعداد زیادی از موانع فنی نیز وجود داشت” آقای Coats که یکی از انیماتورهای پیکسار است ادامه می‌دهد: “ما تیمی از هنرمندان را که بتوانند کمکی برای ساخت این انیمیشن به ما بدهند پیدا نکردیم، بنابراین تصمیم گرفتیم همه چیز را از اول بسازیم.”

borrowedtime_directors
کارگردانان انیمیشن Borrowed Time

ایجاد روند تولید برای ساخت فیلم کوتاه بسیار سخت است آن هم در محیطی مانند پیکسار که فن‌آوری‌هایش به طور مداوم در حال تغییر است. چشم‌انداز ما تا حدودی سخت بود و این باعث شد تولید انیمیشن کوتاه Borrowed Time پنج سال طول بکشد و به معنای این بود که روند کاری کارگردانان به شدت با کارهایی که پیکسار انجام می‌داد تحت تاثیر قرار می‌گرفت. بلافاصله پس از تولید دانشگاه هیولاها روند تولید روی انیمیشن Inside Out تغییر کرد و این اتفاق در انیمیشن کوتاه Borrowed Time نیز سه بار در طول پنج سال رخ داد.

شاید سخت‌ترین بخش روند تولید این بود که آقایان Coats و Hamou-Lhadj به عنوان Character Artist و انیماتور فعالیت می‌کردند، و هیچ تجربه‌ای در قسمت‌های دیگر مانند نورپردازی نداشتند. پس آنها باید یاد می‌گرفتند و هنرمند دیگر مانند آقای Coax در پیکسار باید به آنان کمک می‌کرد. (فقط کارمندان خود پیکسار می‌توانند در طول روند تولید فیلم، خودشان را درگیر کنند) هنرمندان دیگر نیز در ساعت‌های آزاد و در طول خوردن ناهار و در تعطیلات آخر هفته روی انیمیشن کوتاه کار می‌کردند.

استفاده از RenderFarm و فن‌آوریهای نوین برای ما بسیار مفید بود. اما این بدین معنی نبود که کارگردانان همه‌کاره و صاحب آنها بودند. ” ما باید مطمئن می‌شدیم که با استفاده از این تکنولوژی، کوچکترین دخالتی در روند تولید انیمیشن‌های پیکسار نداریم.” اقای Hamou-Lhadji ادامه می‌دهد: ” از ۳۰هزار اسلاتی که در RenderFarm در اختیار داشتیم. تنها از ۱۰۰اسلات می‌توانستیم استفاده کنیم.

کشف داستان…

کارگردانان قبل از آنکه وارد پیکسار شوند، توسعه داستان را از چند سال پیش آغاز کرده بودند. آنها این ایده انیمیشن کوتاه را زمانی که هنوز با هم در مدرسه بودند در سر داشتند. پس از فارغ‌التحصیلی در دانشکده‌ی هنر Tisch نیویورک، این دو هنرمند در جاهای مختلفی کارشان را آغاز کردند- آقای Hamou-Lhadji در پیکسار و آقای Coats در Blue Sky. اما این روند زیاد طول نکشید تا زمانی که آقای Coats در سال ۲۰۱۰ وارد پیکسار شد و همه چیز دست به دست هم داد تا انیمیشن Borrowed Time تولید شود.

یکی از ایده‌های اولیه آنها این بود که داستانی برپایه وسترن داشته باشند. در این مرحله روی بسط ایده‌شان کار می‌کردند که آقای Coats از آن با عنوان ‌”انیمیشن‌های کوتاهی در سبک Gobelins” یاد میکند که هم  اکشن و هم خنده‌دار و سرگرم‌کننده بودند. اما به زودی به این نتیجه رسیدیم که داستان و روند تولید ما را راضی نمی‌کند. به گفته آقای Hamou-Lhadj که ” اگر قراربود در این مدت کاری انجام بدهیم، باید یک ماده محرکی برایمان وجود داشت.”

borrowedtime_c

کارگردانان تصمیم گرفتند از طریق تکرار متعددی از داستان و سرگذشت یک کلانتر را به تصویر بکشند. برای مثال؛ بسیاری از شخصیت‌های اضافی، با هدف خیانت به کلانتر ، تا قبل از طرح موضوع اصلی یعنی “بخشش” بود. همچنین حدود ۳ الی ۴ دقیقه فیلم مربوط به صحنه‌های دزدی طولانی برای شناخت بیشتر بود که باعث قطع داستان نمی‌شد.

اینکه چطور در این مدت زمان داستان را کوتاه کنیم، طوری که به روند داستان لطمه‌ای نخورد برای ما یک منحنی یادگیری بزرگ در طول روند تولید بود. اما گاهی اوقات نیز دردسرساز بود، مانند زمانی که یکی از شخصیت‌های اصلی، کاراکتر پیرمرد، کانسپتش آماده شد، مدلسازی شد، ریگش آماده شد، تمامی موهایش آماده شد، بافت‌هایش اعمال شد، اما هیچوقت در فیلم استفاده نشد و حذفش کردیم. بخشی از مشکل زمانی بود که برخی قدم‌ها شاید زودتر از روند طبیعی اتخاذ شده بودند. بدین‌معنی که… آقای Coats می‌گوید: ” این تصمیم‌ها باعث می‌شدند که زمان زیادی را روی آنها سپری کنیم، بنابراین مجبور بودیم که بعضی از صحنه‌ها را کات کنیم و این برای ما تصمیمی دلخراش بود.”

نسخه کامل و اچ‌دی انیمیشن کوتاه Borrowed Time + دانلود کنید

تلاش نهایی برای اتمام انیمیشن

یکی دیگر از فشارهای تولید برای کارگردانان این بود که چقدر زمان برای کارها صرف می‌شد. آنها اعتراف می‌کنند که هفته‌ها درمحل کار خود تا صبح کار می‌کردند ولی همچنان دید به واضحی از کار دست نیافته بودند.تا زمانی که خانم Amanda Deering Jones تهیه کننده و ناظر داستان‌پردازی در پیکسار با آنها وارد همکاری شد و Borrowed Time را به مسیر اصلی بازگرداند. آقای Hamou-Lhadj به شوخی می‌گوید: ” او برعکس ما در کاری که انجام می‌دهد خیلی خوب است!”

خانم Jones در مرحله سخت صداگذاری و میکس صدا به کمک ما آمد، او با آهنگساز گوستاوو سانتائولایا (Gustavo Santaolalla) که آهنگسازی (Brokeback Mountain, Babel, The Last of Us)را انجام داده است،لینک شد و ارتباطی هم با کمپانی Skywalker Sound جهت طراحی نهایی صداگذاری داشت. کارگردانان می‌گویند، خانم Jones درمورد مفهوم “temp love” بسیار زرنگ و توانا بود تا جایی که به طور موقت در انیماتیک‌ها آن را نشان داده بود. آقای Hamou-Lhadj می‌گوید: به طورعجیبی احساس کشش به تراک های The Last of Us که آنها استفاده کرده بودند، پیدا کردم قبل از اینکه موسیقی آقای Santaolalla را برای فیلم بشنوم.

درحال حاضر، فیلم در جشنواره‌های مختلف به نمایش درآمده و اخیرا نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. کارگردانان این انیمیشن کوتاه می‌گویند، هنوز زود است که بگوییم دوست داریم ورژن سینمایی انیمیشن مان را بسازیم ولی واقعیت این است که باید بودجه لازم برای ساخت انیمیشنی با این کیفیت تامین شود. ما ۵ سال از وقت مان را پای این انیمیشن که متفاوت و درخور توجه است،صرف نمودیم.

منبع

 درهمین زمینه:

اعلام نامزد‌های بخش انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۱۷

 

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو