skip to Main Content

چگونه با منتورها، سایر دانشجویان و خودتان ارتباط برقرار کنید

شما درباره اینکه مهارت‌های ارتباطی‌ِ خوب، کلید اصلی موفقیت در زندگی، کار و روابط است زیاد شنید‌ه‌اید. در دنیای انیمیشن نیز اینگونه است. انیماتورها باید استعدادهای خلاق، مهارت‌های حل مسئله و بالاتر از همه‌ی اینها ارتباط موثر داشته باشند. می‌خواهیم درباره‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط موثر با همکاران و منتورها صحبت کنیم. با ما همراه شوید تا مهارت‌های ارتباطی‌تان را بهبود بخشید.

ارتباطات یک ابزار ضروری برای شماست تا بتوانید تجربه‌تان را طی برنامه ارتقا دهید. همچنین مهارتی ضروری برای عملکردتان در محل کار و سایر جنبه های زندگی است. در این حرفه، فعال بودن و ارتباطات خوب با دیگران کمک شایانی به شما می‌کند.

در این مقاله، تمرکز من بر ارتباطات‌تان بعنوان یک انیماتور است. به‌نظرم می‌توان ارتباطات را به سه گروه مختلف تفکیک کرد:

blog-communication

۱- ارتباط با منتور

ارتباط با منتور بخش مهمی از زندگی‌تان بعنوان دانشجوی انیمیشن است. ارتباط خوب این امکان را به شما می‌دهد تا منتورتان را طی هر مرحله از پروژه مطلع سازید. همچنین به آنان نشان می‌دهد که باید بر کدام بخش‌های مشخصی که مشکل دارید تمرکز و توجه کنند. در ادامه گزینه‌های ارتباطی شما با منتور را ذکر می‌کنیم.

  • پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ‌ها بهترین زمان برای ارتباط با منتور است. موضوعات، هنگام ارتباط رودر رو سریعتر و راحت‌تر از نوشتن مطرح می‌شوند و اگر سوالات اضافی داشته باشید می‌توانید همان لحظه بپرسید. زمانیکه دانشجو بودم سعی می‌کردم سوالات زیادی بپرسم و تا جایی که می‌توانستم از منتورها اطلاعات کسب می‌کردم. چه چیزی بهتر از آن است که از کسی که در این حرفه کار می‌کند و تجربیاتی دارد سوال بپرسیم. گاها تعجب می‌کنم که برخی جلسات پرسش و پاسخ ساکت و خلوت است. از فرصتی که دارید نهایت استفاده را ببرید. من به دانشجویانم می‌گویم تا جاییکه می‌توانید فعال باشید و سوال بپرسید زیرا یک سوال، سوالهای دیگری را ایجاد می‌کند و می‌تواند آغازگر یک مکالمه عالی باشد. این بهترین زمان برای شماست تا هر سوالی که درباره شات‌ها، درس و یا صنعت انیمیشن دارید، بپرسید.

  • ایمیل

بهترین روش دسترسی به منتور (معلم) زمانیکه طول هفته سوالات اضافی دارید فرستادنِایمیل است. با این‌حال آن را به پرسیدن سوالاتی درباره جزئیات شات‌ها محدود می‌کنم قبل از اینکه دانشجویانم تکالیف‌شان را تحویل دهند. اول هفته زمان مناسبی برای ایمیل کردن است. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم اما به یاد داشته باشید که ۲۴ ساعته در دسترس نیستیم! همانطور که نصف شب به استادتان زنگ نمی‌زنید و او را سوال پیچ نمی‌کنید! من نیز بعنوان منتور همین انتظار را از دانشجویان خودم دارم. همچنین نشان می‌دهد که دقیقه نود کارهایتان را انجام نمی‌دهید!

  • یادداشت گذاری برای منتور هنگام تحویل تکالیف

این مناسب‌ترین زمان است تا منتور از مشکلاتی که در کارتان دارید، مطلع شود. آیا در زمان‌بندی بخش‌های خاصی از شات‌ها مشکل دارید؟ نمی‌توانید مسائل فضاسازی را حل کنید؟ همه آنها را روی کاغذ یادداشت نمایید و مطمئن باشید پاسخ‌های دقیق‌تر و بهتری دریافت خواهید کرد.

۲- ارتباط با سایر دانشجویان

شنیدن نظرات سایر دانشجویان درباره کارتان بسیار کمک کننده است. این انتقادها می‌تواند مشکلات‌تان در شات‌ها را برطرف کند و نسبت به زمانیکه به تنهایی انیمیت می‌کنید، کار بهتری تحویل دهید. من به همان اندازه که از دروس و منتورها آموختم از دوستانم نیز چیزهای زیادی یاد گرفتم. هر کس ایده‌های مختلفی دارد و نظرات گوناگون می‌توانند ایده‌ای را خلق کنند که به آن فکر نکرده‌ بودید. من همیشه نظر دوستانم ‌درباره کارم  را جویا می‌شوم. همه با هم سعی می‌کردیم همدیگر را به‌جلو هل داده و کارمان را به بهترین شکل تحویل دهیم. همچنان با بعضی از آنان در ارتباط هستم و اکنون شبکه‌ای از دوستانم در استودیو‌های مختلفی دارم.

انتقاد کردن از سایر دانشجوها نیز اهمیت دارد. هر چه بیشتر انتقاد کنید دقیق‌تر خواهید شد و می‌توانید مشکلات کارتان را به راحتی تشخیص دهید و حل کنید. ما هفتگی ۵ مورد انتقاد در مورد کارهای‌مان مطرح می‌کردیم. شما نیز امتحان کنید، دقت شما افزایش خواهد یافت و به فرد دیگری نیز کمک خواهید کرد. (برد/ برد! )

برخی دانشجویان با استفاده از سرویس گپ و گفتگوی (Hangout) گوگل مطالعه گروهی می‌کنند. اگر عضو آن نیستید گروه خودتان را شروع کنید. از نتایج آن شگفت‌زده خواهید شد!

۳- ارتباط با خود

این مورد معمولا دست کم گرفته می‌شود. آیا احساس خستگی و کسلی می‌کنید؟ کم انگیزه‌اید؟ احساس می‌کنید به میزتان زنجیر شده‌اید؟ برخیزید و بیرون بروید. استراحت کنید. از دانشجویانم می‌شنوم که می‌گویند: خیلی خسته‌ام، تمام شب کار کرده‌ام و حالا کارم افتضاح بنظر می‌رسد! زمانی‌که روی یک شات به‌مدت طولانی کار می‌کنید طبیعی است که بعضی چیزها را خوب نبینید و مورد توجه‌تان قرار نگیرد. با یک استراحت ۲۰-۱۵ دقیقه‌ای می‌توانید خودتان را رفرش کنید و مشکلات را بهتر از قبل ببینید. هر چه بیشتر خسته باشید به همان اندازه تصمیم‌های ضعیفی خواهید گرفت و آنها در کارتان بازتاب خواهند داشت. مراقب خودتان باشید؛ سایر چیزها در مسیر خود خواهند رفت.

مدیریت زمان برای انیماتورها

همانطور که می‌بینید مباحث زیادی پیرامون ارتباطات وجود دارند. مهارت‌های ارتباطی‌تان را گسترش بدهید تا ایده‌های‌تان را شفاف و مختصر ارائه کنید.

منبع

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو