پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

اتودسک نسخه جدید مکس ۲۰۱۷ را عرضه کرد

۳dsMax2017در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۱۶ شرکت اتودسک نسخه جدید مکس ۲۰۱۷ را معرفی و عرضه کرد. در این نسخه آپدیت‌‌های جدید و ویژگی‌های تازه‌ای به نرم‌افزار اضافه شده از جمله معرفی موتور رندر جدید آرت Raytracer Renderer (ART) / تغییر اساسی UI  / ویژگی‌های جدید در مودلینگ و یو‌وی مپینگ و بهبود در عملکرد رم و بهبود برخی از مشکلات Workflow   رابط کابری جدید و ساپورت صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح بسیاربالا، تغییر رابط کاربری آن  است که در نگاه اول بسیار دل‌نشین است. pbs_twimg_com_media_CgZGVWHWQAA51461161034580 اتودسک Raytracer، موتور رندر جدید بر پایه CPU: موتور رندرر آرت که در لیست رندررهای مکس ۲۰۱۷ قرار دارد بر پایه CPU کار می‌کند و هدفش به نتیجه رسیدن سریع بدون صرف وقت زیاد برای تنظیمات رندر است. آرت می‌تواند به عنوان Active Shade  نیز استفاده شود به این معنی که کاربر می‌تواند به صورت Realtime نتیجه نهایی را بدون رندر کردن در Viewport مکس ببیند.   متریال‌های جدید فیزیکال بیس: در ورژن جدید مکس ۲۰۱۷، ۳۶ متریال فیزیکال بیس به صورت پیش‌فرض و آماده از جمله آهن، شیشه، تخته، سنگ و پلاستیک قرار داده شده است. شیدر‌های جدید که در ورژن ۲۰۱۷ نرم‌افزار مکس معرفی و آماده استفاده هستند با نرم‌افزارهای رندرر منتال و وی‌ری هم‌خوانی دارند و طبق گفته اتودسک: " در آینده تمامی موتورهای رندر ساپورت خواهند شد"   تبدیل متریال‌ها و شیدرها به رندر انجین‌های متفاوت توسط Scene Converter: یکی دیگر از ویژگی‌های جدید رندر، توانایی تبدیل صحنه‌ها از رندررهای متفاوت به یکدیگر است که توسط Scene Converter انجام می‌پذیرد. بک‌آپ اتوماتیک، تبدیل دسته‌ای و گزینه دیگری که توانایی ذخیره و لود متریال‌ها از کتابخانه مواد را می‌دهد. ۱۶۰۴۱۸_۳dsMax2017_SceneConverter تغییرات اساسی در UV  و Unwrapping در ورژن جدید: یکی از تغییرات اساسی در UV unwrapping مکس انجام شده است. توانایی Unwrap کردن Multi-tile که توانایی استفاده در Mudbox  و Mari را داشته باشد. ساپورت Naming نرم‌افزار Mari / UDIM افزایش سطح بازدهی عمومی و پرفورمانس محیط UV نرم‌افزار مکس، الگوریتم جدید برای Peeling آبجکت‌ها و پکینگ نهایی یووی‌ست‌‌ها. نواحی که دارای تراکم بیش از حد هستند نیز توسط رنگ در محیط UV کد‌گذاری شده‌اند و کاربر می‌تواند توسط ابزارهای جدید ریلکس براش آنها را بهبود ببخشد. این محیط شبیه نرم‌افزار Unfold3D طراحی شده است.

۱۶۰۴۱۸_۳dsMax2017_modellingViewports ۲۰۰% Faster deforming mesh prformance (New GPU Based Mesh Builder for DX11 mode) Increased playback and interactive performance using node transform caching GPU backface cull for deforming object Shadow cache for better/faster shadow Darker Edge mode for backfacing wireframe New viewport navigation mode : Orbit Point of Interest Customizable viewport tooltips by preViewport Tooltip callback Per Pixel Camera Map support for nitrous Reorganized viewport label Viewport configuration presets Viewport material override Performance shader for viewport New DX mode Hidden/Frozen/Display as box object will not evaluate/load map Gamma corrected background playback slowdown fixed Viewport switching when maximized fixed More readable viewport label Thinner and shaper selection outline Viewport Statistics have been realigned for larger numbers. Modeling Place Pivot Surface: Direct access working pivot from quadmenu Mesher Particle Flow 5 million face limit removed Modifier Stack Copy/Paste modifiers to multiple objects at once. Motion Panel Empty Tracks and Assigned Controllers can be reset to their default controller type Controllers can by copied and pasted via the right click menu in the controller tree view IO .Obj poly export UV fix Time Configuration “Rescale keys to whole frames” checkbox to force quantization. Skinning Holding SHIFT for paint/blend weights mode change New Map Types Color map Shape map (Ext 2) Text map (Ext 2) TextureObjMask map (Ext 1) State Sets Track modifier ON/OFF in viewport and render Expansion of Composite view to create a new node based render pass system -Nodes can be dragged out to more easily view your State changes -Nodes can be created from scratch for a more direct render pass management workflow without tracking/recording -Support for basic Render Parameters, ART, Vray, Object collections, Object Properties, Material Assignment Persistent Composite View (you no longer loose your work on close) Track Vray VFB checkbox for better render element support with Vray Camera Sequencer Lock Animation Parameter to allow for scaling camera animation when tracks are scaled Return of Record button by default (can be switched back in preferences) All docked dialogs now open in their own new tab by default Alembic Updates Performance mode support for any object Proper deformation export when spacewrap applied Any point3, float, integer support for arbitrary channel import UV1 animation support UV2+ vertex order fix UV channel ID preserved Material/Face ID preserved Topology changing mesh does not break material ID Object name preserved Full MXS exposure - range, nth frame exposed Alembic container object icon Alembic Performance mode Force Caching option Scene Explorer Remember visible/frozen state of nested layers when overridden by parent layer Child layer cannot be turned on when parent layer is turned off Nested layer sort order : layer will be at the top Hide/Unhide all layers button Freeze/Unfreeze All layers button

  منبع

میر امید رضوی

نظرتان را بنویسید

آمار پویانما در یک نگاه

  • 80,069
  • 958
  • ۴ تیر, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید