skip to Main Content

۲۱راهکار برای موفقیت در راهِ تجارتِ انیمیشن

سلام! امروز با یک پُستِ امیدوارانه آمدیم:). این نوشته از این جهت به انیمیشن مربوط هست که نیازِ مبرمی برای تک‌تکِ افرادِ فعال در این حوزه هم به حساب می‌آید. واقعیتی که همه روزه شاهد آن هستیم این است که بسیاری از دوستان درگیر تکنیک هستند و منابع زیادی در این زمینه هم پیدا می‌شود. اغلب ،مباحثِ مدیریتی و انگیزشی را جزو مباحثِ فرعی و در مواردی بی‌مصرف می‌پنداریم. که ابدا اینطور نیست. به عقیده‌ی من، داشتنِ نیم‌نگاهی از نقطه‌ی مدیریتی به کار انیمیشن باعث می‌شود تا بسیاری از نقاطِ کورِ در راهِ به سرانجام رساندنِ پروژه و یا حتی دایرکردنِ استودیو‌ی شخصی حل شود و راه کمی آسان‌تر. و اگر کمی بیشتر دقیق شویم، خواهیم دید تمامی این ۲۱ مورد، در شغل ما هم بسیار کاربردی‌ست. عنوان اصلی مطلب را تحریف کردم؛ جهتِ اطلاع رجوع شود به متن اصلی.

واما مطلب:

موفق بودن، معمولا به این معنی‌ست از کسانی که قبلا به اهداف‌شان رسیده‌اند درس‌هایی یاد بگیریم. داشتنِ یک مربی در این زمینه هم نعمت بزرگی محسوب می‌شود. اگر هنوز نتوانسته‌اید راهنمایی در این راهِ کسب و کارِ شخصی‌تان پیدا کنید، اینجا ۲۱ نکته ذکر می‌شود که منبع الهام‌بخش برای کارآفرینان جوانی‌ست که می‌خواهند تازه در این راه قدم بگذارند.

۱ – خودتان را به چالش بکشید.
ریچارد برانسون Richard Branson می‌گوید که بزرگترین عملِ انگیزشی‌اش به چالش کشیدنِ خودش می‌باشد. او زندگی را مثل یک دانشگاهی به طولِ تمام عمر انسان می‌بیند، جایی که هرروز چیزهایی جدید می‌آموزد. شما هم می‌توانید!

۲ – کاری که دغدغه‌تان است را انجام دهید.
شکی نیست که راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، زمان زیادی طلب می‌کند. استیو جابز متوجه بود که تنها راهِ رضایت داشتن از زندگی، باورداشتن به کاریست که انجام می‌دهید.

۳ – ریسک کنید.

هرگز متوجه نمی‌شویم که نتیجه‌ی تلاش‌هایی که می‌کنیم چه چیزی خواهد شد تا زمانی که واقعا و دقیقا آن کار را “انجام” دهیم. جِف بِزوسJeff Bezos می‌گوید: شکست خوردن پشیمانی نیست، اما هیچ اقدامی نکردن افسوس و پشیمانی زیادی خواهد داشت.

۴ –  به خودتان ایمان داشته باشید.
همانطور که هِنری فورد آن سخن معروفش را گفت: چه فکر کنید می‌توانید و چه نمی‌توانید، در هر دوصورت حق با شماست.
ایمان داشته باشید که می‌توانید، خواهید دید که راه‌های مختلفی برای عبور از موانع پیدا می‌کنید. اگر نه، راهِ توجیه را هم پیدا می‌کنید.

۵ – چشم‌انداز داشته باشید.
دیوید کارپ David Karp معتقد است کارآفرین کسی‌ست که چشم‌اندازی برای چیزی دارد و میلِ تحقق آن چشم‌انداز را نیز در خود احساس می‌کند. همیشه چشم‌اندازتان را شفاف نگه دارید.

۶ – افرادِ خوب را پیدا کنید.
با هر کسی که هستید، همان خواهید شد!. رِید هافمَن، بنیان‌گذارِ لینکداین به این نکته پی برد که سریع‌ترین راه برای تبدیل شدنِ به چیزی که می‌خواهید این است که با افرادی که در آن مسیر بوده‌اند یا هستند در ارتباط باشید.

۷ –  با ترس‌هایتان رودررو شوید.
فائق آمدن به ترس‌ها ساده نیست. اما باید انجامش دهید. آریانا هافینگتون بنیانگذار سایتِ خبری هافینگتون پُست یک‌بار گفت: ترسو نبودن مثلِ ماهیچه‌های بدن است، هرچقدر تمرین کنید، همان‌قدر قویتر می‌شود.

۸ – عمل کنید.

دنیا سرشار از ایده‌های عالی و خوب است، اما موفقیت تنها از طریقِ عمل کردن به دست می‌آید. والت دیزنی می‌گوید: راحت‌ترین راه برای شروع این است که حرف زدن را کنار بگذارید و اقدام را شروع کنید. این جمله برای موفقیت شما هم صادق است.

۹ –  زمان بر است.
هیچ‌کس بلادرنگ موفق نمی‌شود، هر فرد موفقِ کنونی روزی در پله‌های اول بوده است. استیو جابز با تیزهوشی می‌گفت: “اگر با دقت نگاه کنید، هر موفقیتِ یک‌شبه، زمانِ بسیار طولانی را پشتِ سر گذاشته است.” از صرفِ زمان در کسب و کارتان دلهره نداشته باشید.

۱۰ – انرژی‌تان را مدیریت کنید، نه زمان را.
انرژیِ شماست که می‌گوید چقدر کار کنید، نه زمان. آن را درست مدیریت کنید.

۱۱ – یک تیمِ عالی تشکیل دهید.
کسی به تنهایی در یک بیزینس موفق نشده است، هر کسی هم خواسته این کار را انجام دهید، تیم‌اش را از دست داده است. تیمِ عالیِ خودتان را تشکیل دهید تا درصدِ موفقیت‌تان را افزایش دهید.

۱۲ – کاراکتر/شخصیت، استخدام کنید!

درحالی که تیم‌تان را تشکیل می‌دهید، ارزش‌ها و شخصیت‌ِ افراد را استخدام کنید. همیشه می‌توانید کسی را برای کاری آموزش بدهید، اما نمی‌توانید ارزش‌های یک شخص را پس از موفقیت برای کمپانیِ خودتان بسازید یا تطبیق‌اش دهید. غیر ممکن است.

۱۳ – برای رشدِ بزرگ برنامه‌ریزی کنید.

ریچارد هاروچ سرمایه‌گذارِ استارت‌آپ‌های کوچک می‌گوید: تقریبا همیشه سخت‌است که رشدِ سرمایه را بعد از فکر کردن داشته باشید، همیشه طول می‌کشد. بنابراین برایش برنامه بریزید.”

۱۴ – اهداف‌تان را بشناسید.
ریان آلیس بنیان‌گذارِ ıContact  متوجه شد داشتنِ نقطه‌ی پایان در ذهن و در طولِ روز باعث می‌شود به سمتِ آن کار کنید. اهداف را مشخص کنید و هر روز در همان جهت کار کنید.

۱۵ – از اشتباه‌ درس بگیرید.

بسیاری از کار‌آفرینان به این نکته اذعان دارند که اشتباهات‌شان بهترین معلمِ آنها بوده است. وقتی که از اشتباه‌های خوتان درس می‌گیرید، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود. حتی وقتی در ابتدا فکر کنید که شکست خورده‌اید.

"CARS 2" EDITORIAL REVIEW CONTINUES (5:03 p.m.) Ð LasseterÕs editorial review with film editor Steve Schaffer and animator Michal Makarewicz continues late into the afternoon. Ph: Deborah Coleman ©Disney/Pixar. All Rights Reserved.

“CARS 2”
©Disney/Pixar. All Rights Reserved.

۱۶ – مشتری‌تان را بشناسید.

دِیو توماس، بنیانگذارِ wendy’s ذکر می‌کند که دانستن و شناختنِ مشتری، یکی از ۳فاکتور اساسی او در کسب موفقیت بوده است. آنهایی که می‌توانید هرچه بهتر خدمات‌رسانی کنید را بشناسید، در نتیجه می‌توانید راه‌حل‌های مورد نیاز آنها را ارائه دهید.

۱۷ –  از انتقادات یاد بگیرید.

بیل گیتس یکبار گفت: مشتری‌های ناراضی، بهترین منابع ِ شما برای یادگیری هستند. اجازه دهید تا مشتری‌های ناراضی به شما بگویند که کجای خدماتِ شما دارای نقاطِ ضعف می‌باشد.

۱۸ – از مشتریانِ خود سوال کنید.

فرض کنیم چیزی که مشتری می‌خواهد هرگز به سمتِ موفقیت ِ شما نخواهد بود. پس باید مستقیما بپرسید، و بعد با دقت به آنچه که می‌گویند گوش فرا دهید.

۱۹ – هوشمندانه پول خرج کنید.

هنگامی که روی کارتان پول خرج می‌کنید، مراقب باشید که آن را هوشمندانه انجام دهید. بسیار ساده است پول را روی چیزهای ابلهانه خرج کنید و هرچه زودتر سرمایه‌تان را بر باد دهید!.

۲۰ – صنعتی که در آن هستید را خوب بفهمید.

تونی هیسه، بنیانگذار Zappos گفت: “بازی‌‌هایی که نمی‌فهمید را بازی نکنید، حتی وقتی می‌بینید که افراد زیادی از آنها پول کسب می‌کنند.”، دقیقا صنعتی که پا در آن می‌گذارید را بشناسید، این یکی از کلید‌های موفقیت شماست.

۲۱ –  بیشتر از انتظارات “ارائه” دهید.
لَری پیج، مدیر گوگل همیشه کارآفرینان را به ارائه‌ی چیزهایی بیشتر از انتظارِ مشتری تشویق می‌کند. این یکی از بهترین راه‌ها برای داشتنِ مشتری‌های وفادار و صادق است.

برای رسیدن به یک کارآفرین موفق، باید بسیار کار کنید، اهداف مشخص کنید و پایداری کنید. این ۲۱ نکته، از کارآفرینانِ موفق که قبلا مسیر شما را پیموده‌‌اند، به شما در جهتِ پیمایشِ آسان‌تر این مسیر کمک خواهد کرد.

نکته‌ی دلخواهِ شخصی شما در جهتِ رسیدن به موفقیت چیست؟ آن را در کامنت بنویسید تا دیگران هم بدانند.

ترجمه: میرتوحید رضوی
منبع

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 7 دیدگاه دارد.

  1. مثل همیشه عالی بود
    نکته ی شخصی دلخواه من نکته شماره ۸ بود که والت دیزنی گفته بود راحت‌ترین راه برای شروع این است که حرف زدن را کنار بگذارید و اقدام را شروع کنید.
    همچنین نکته شماره ۱۷ از انتقادات یادبگیری.

  2. ببخشید این چند روز نتونستم جوابتون رو بدم میشه بگید نظرات را معمولا باید کجا دید تا از اونجا اسکرین شات بگیرم براتون بفرستم.

  3. آقای رضوی من دو تا سوال داشتم اینکه هنوز مشکل دانلود ها بر طرف نشده در چند پست قبل واینکه اگه من جوابی بنویسم دیده نمیشه مثلا پست های قبلی من جواب های ارسالشده از هر شخصی را نمیتونم ببینم اگه میشه یه راهکار بدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو