skip to Main Content

معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره پویانمایی تهران

برترین های آثار پویانمایی در چهار بخش ایران، دانشجویی، دینی و بین الملل،  در مراسم با شکوهی انتخاب و معرفی شدند.

هیات داوران سه تندیس طلایی، نقره ای و برنزی خود را به سه فیلم اول، دوم و سوم جشنواره اهدا کرد که در این میان تندیس طلایی فیلم اول همراه با جایزه نقدی به دلیل استفاده استادانه و با معنا از تکنیک شن برای ساختن داستانی شاعرانه و عمیق به مریم کشکولی نیا برای فیلم وقتی که بچه بودم اهدا کرد.

انیمیشن “بابا” به کارگردانی بهرام عظیمی نیز جایزه‌ی بهترین اثر دینی را ازآنِ خود کرد.

تندیس نقره ای فیلم دوم همراه با جایزه نقدی به علت مضمون انسانی و جهان شمول با استفاده بدیع از تصویرگری و فضاسازی شرقی به ساره شفیع پور کارگردان فیلم درختتعلق گرفت.

Tree-Poster-02

هیات داوران جایزه سوم خود را شامل تندیس برنزی همراه با جایزه نقدی به خاطر انتخاب به جا و اجرای هنرمندانه تکنیک تصویرسازی برای خلق فضای یک دست، داستانی تاثیرگذار و شاعرانه به غلامرضا کزازی کارگردان فیلم قلب مترسک هدا کرد.

حمید کریمیان کارگردان فیلم بزغاله های ابری نیز موفق شد تندیس طلایی بهتری فیلم با موضوع کودک و نوجوان همراه با جایزه نقدی را به خاطر رویکرد هوشمندانه و موفق در خلق داستانی کودکانه و زیبا به خود اختصاص دهد.

717345

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به دلیل خلق داستان و کاراکتری جذاب، کمیک، بومی و نشان دادن هوشمندانه امکانات فرهنگ و هنر ایرانی در خلق پویانمایی ملی به مهدی آقاجانی کارگردان فیلم گل و بلبل پشت و رو نداره تعلق گرفت.

گل و بلبل

 

آقاجانی به عنوان فیلم نامه نویس همین اثر موفق شد جایزه دیگری را برای بهترین فیلم نامه جشنواره شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به خاطر استفاده استادانه از امکانات رسانه در خلق داستانی گویا،‌ دو پهلو و طنز آلود از آن خود کند.

هیات داوران بخش مسابقه ایران در ادامه تندیس طلایی بهترین اثر تلویزیونی را همراه با جایزه نقدی به علت رویکرد مبتکرانه در خلق نمونه ای عالی از یک فیلم تلویزیونی برای مخاطب خردسال به ریحانه کاوش کارگردان فیلم هزار و یک داستان: خرگوش دهمیاهدا کرد.

در بخش بهترین اثر تبلیغی تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به علت ایجاز هنرمندانه و طنز موفق در تبلیغ ایده محوری محصول به محمد خیراندیش کارگردان فیلم زر ماکاروناهدا شد.

تندیس طلایی جشنواره همراه با جایزه نقدی برای عنوان بهترین پویانما به مهدی علی بیگی کارگردان فیلم این رو اون رو به علت استادی در پویانمایی زیبا، سرگرم کننده و باور پذیر اختصاص یافت.

photo 1

آرش کریمی نیز برای فیلم تمام زمستان هایی که ندیده ام موفق به کسب تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به خاطر بهترین فضاسازی و تلفیق هنرمندانه نگاه واقع گرا در به تصویرکشیدن مصائب انسانی جنگ شد.

تندیس طلایی و جایزه نقدی بهترین موسیقی بخش مسابقه ایران به خاطر خلق نوآورانه،‌موسیقی روایی و افکتیو با استفاده از موسیقی سنتی ایرانی به اسماعیل شافعی برای فیلم اسب تعلق گرفت.

هیات داوران جایزه بهترین صداگذاری جشنواره را شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به علت استفاده خلاقانه و موثر از صدا و موسیقی افکتیو به بهروز شهامت برای فیلم اختیار اهدا کرد.

جایزه بهترین فیلم تجربی بخش مسابقه ایران جشنواره یک تندیس نقره ای همراه با جایزه نقدی بود که به خاطر شهامت در پیوند نگاه سینمایی و تکنیک های متحرک سازی در خلق روایتی ذهنی و شخصی به شیوا صادق اسدی برای فیلم پدر بزرگ اهدا شد.

داوران این بخش از جشنواره در آیین پایانی این رویداد هنری با اهدای ۴ دیپلم افتخار همراه با جایزه نقدی از کارگردان های این آثار نیز قدردانی کردند.

نخستین دیپلم افتخار این بخش به الیکا مهران پور کارگردان فیلم برعکس ،‌دومین دیپلم افتخار به عباس جلالی یکتا و حجت اعظم پور کارگردانان فیلم آقای بنفش تعلق گرفت.

دیپلم افتخار سوم به لیلا خلیل زاده کارگردان فیلم ماهی سرخ شده و چهارمین دیپلم افتخار به بابک نکوهی و بهنود نکویی کارگردانان فیلم استریپی اهدا شد.

photo 2

دو جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مقداد اسدی لاری کارگردان فیلم سیمرغ و الکساندر پتروف کارگردان شهیر روسی تعلق گرفت.

منبع

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو