skip to Main Content

پنج نکته‌ی حرفه‌ای از انیماتورِ دریم‌ورکز: گرِگ ویتاکرGreg Whittaker

Greg Whittaker یکی از مربیان قدیمی مدرسه‌ی انیمیشن منتور است و همچنین انیماتور ارشد در استودیو‌های دریم‌ورکز با بیش از ۲۰سال سابقه‌ی کار در دنیای انیمیشن. او بتازگی مهمان وبینار تکمیلی برای دانش‌آموزان مدرسه‌ی انیمیشن‌منتور شده است و می‌خواهیم چند نکته از تجربیات او را باشما به اشتراک بگذاریم.

–کارکنان انیمیشن‌منتور

او در پروژه‌هایی از جمله: Home, How to Train Your Dragon 1 & 2, Mr. Peabody & Sherman, The Croods, Puss in Boots, Kung Fu Panda 2, Madagascar: Escape 2 Africa, Bee Movie, Flushed Away, Shark Tale و بسیاری عناوین دیگر کار کرده است.

 

بجای یادگیری نرم‌افزار، روی یادگیری انیمیشن متمرکز شوید:

تکنولوژی تغییر می‌کند و ممکن است نیاز به کار با نرم‌افزارهای متنوع احساس شود. در یک ماه، گرِگ با مایا، اِموEmo و پرِموPremo در دریم‌ورکز کار می‌کند. برای نجات یافتن از تغییرات تکنولوژی، شما باید درک قوی از مفاهیم انیمیشن و نحوه‌ی کار آن داشته باشید. این باعث می‌شود تا براساس نیاز هر استودیو به سادگی با پکیج‌های نرم‌افزاری سازگار شوید.

 

لحظاتِ آرام مهم است:

انیمیت کاراکتر به این معنا نیست که آنها مدام درحال حرکت باشند. لحظات آرام به شما این اجازه را می‌دهد تا به مخاطب بگویید که او توانایی فکر کردن دارد تا بتواند با او ارتباط برقرار کند.

 

هرگز تاثیر شبکه‌ی اطراف را دست‌کم نگیرید:

یکی از بهترین مزیت‌های انیمیشن‌منتور این است که در حینِ آموزش، درحال ایجاد شبکه‌ای ار ارتباطات هستید. روابطی که به زندگی حرفه‌ای شما کمک می‌کند. نه فقط مربیانی که با شما کار می‌کنند، بلکه هم‌کلاسی‌هایتان هم جزو آن بشمار می‌روند.

 

چاشنی راه رفتن وانیلی‌ را زیاد کنید!

راه رفتنِ وانیلی اصطلاحی‌ست که برای دموریل هنرجویان استفاده می‌شود، یک لوپِ واک‌سایکل که به صورت خسته‌کننده‌ای همیشه تکرار می‌شود. راهی پیدا کنید تا یک ادویه را به این‌ها اضافه کنید. یک چرخش اضافه کنید، نشستن، ایستادن و… تا بتوانید شخصیت‌تان را پخته‌تر کنید.

 

نقاط ضعف و قوت خود را بدانید:

انیمیشن دشوار است و معمولا خود انیماتورها منتقد سرسخت خودشان. اگر می‌دانید صبح‌ها بهترین بازدهی را دارید، طوری برنامه‌ریزی کنید که بهترین خروجی‌ها را صبح‌ها داشته باشید. بجای اینکه کارها را خسته و کوفته در آخر روز به سرانجام برسانید. به همین ترتیب، اگر شب‌ها خوب کار می‌کنید نیز همینطور. اهمیت دادن به نقاط قوت طبیعی‌تان، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم‌ها را در حین انیمیت و در کل پروسه اتخاذ کنید.

 +

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

  1. میشه درباره ی ” مفاهیم انیمیشن و نحوه کار آن ” توضیح بدین ؟؟؟ اینکه چه طوری اونها رو یاد بگیریم ؟؟؟ لطفا اگر منبعی می شناسید معرفی کنید. منتظر جوابتووووون هستم. خیییییلییییی ممنوووووون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو