skip to Main Content

دانشی که پُشتِ بِی‌مَکس، روبوتِ نرمِ دیزنی خوابیده است!

Big Hero 6 عنوان تازه‌ترین انیمیشن از استودیو‌های والت دیزنی است. عنوان این انیمیشن روبوتیک است، اما نه یک روبات از جنس آهن، تفکر مرسومی که اکثرا از روبات داریم. در عوض این یک “روبات نرم” است، روباتی که با پر شدن گاز در یک محفظه‌ای  به شکل فیگور در می‌آید. درست در این بخش ماجرا، مقداری علم پُشتِ این کار در جریان است…!

وقتی دان هیل از موسسه تحقیقاتی دانشگاه کارنگی مِلون Carnegie Mellon بازدید کرد، کل ایده‌ی بِی‌مَکس Baymax شکل گرفت. این موسسه جایی هست که می‌توانید از مارهای روباتیک تا همان بازوی روباتیکی که منبع الهام‌بخشِ هال بود را بیابید.

آقای دان هال توضیح می‍‌دهد: “وقتی روبات‌های نرم رو دیدیم، فورا به این نکته فکر کردیم که می‌توانیم این روبات‌ها را روی پرده‌ ببریم درحالی که هرگز قبلا چنین ایده‌ای ندیده بودیم.” روبات‌های قدرتمندی که پوسته‌ای از آهن دارند می‌توانند در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز به کار آیند، اما محیط انسانیِ ما چیزی نرم‌تر را طلب می‌کند. در فیلمِ دیز%NC/B@/DB

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو