skip to Main Content

قلمروی دریم‌ورکز به چین رسید

china_dreamworksدریم ورکز انیمیشن، در خبری رسمی‌، از طرح ساخت مجتمع تفریحی- فرهنگی‌ در شانگ‌های پرده برداری نمود. پروژه‌ای با هزینهٔ ساختی حدودا دو و چهار بیلیون دلاری.

این نخستین‌بار نیست که یک استودیوی بزرگ آمریکایی‌، تصمیم به قلمرو گشایی در آسیا نموده. پیش از این نیز دیزنی به چین آمد تا به گفتهٔ‌ مسئولان استودیو، داستان‌هایی‌ با حال و هوای آسیایی تولید کند. اما نتیجه، فساد مالی و فرار‌های مالیاتی شد. اما این بار دریم ورکز نه تنها همت به تولید استودیو گذارده، بلکه پارک و سالن نمایش هم با خود به چین خواهد آورد.

این مرکز تفریحی با نام Dream Center (مرکز آرزوها) شامل سالن‌های سینمایی سه بعدی، سالن‌های کنفرانس و فستیوال و یک پارک تفریحی خواهد بود.

بخش ویژه‌ای از این فضای فرهنگی‌ نیز به استودیو‌های تولید انیمیشن اختصاص داده شده تا دریم ورکز بتواند تولید محصولات بیشتر با همکاران چینی‌ خود را آسان تر نماید. پیش‌بینی‌ می‌شود قسمت سوم از مجموعه انیمیشن‌های بلند کونگ فو پاندا در این ساختمان تولید خواهد شد.

هزینه‌ی ساخت این پروژه عظیم به جز سرمایه گذاری دریم ورکز، با حمایت مالی شرکت‌های ساختمان سازی لن کوای فونگ و گروه سرمای گذاری سی ام‌سی کپیتال تقبل خواهد شد.

محل ساخت Dream Center در کنار مکان نمایشگاه شانگهای اکسپو و بر روی یک کارخانه سیمان سازی سابق خواهد بود.

جفری کتزنبر، مدیر کّل دریم ورکزمی‌گوید: “این مجموعه تفریحی فرهنگی، سومین و بزرگترین مجموعه تفریحی هنری، بعد از نیو‌یورک و لندن خواهد بود.”

The Dream Center
The Dream Center

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو