skip to Main Content

مروری بر امکانات و اصلاحات جدید ۳dsMax2014

logo-banner-max2014-puyanama
خب، انتظارها دوباره به پایان رسید و نسخه‌ی ۲۰۱۴ نرم‌افزار ۳DsMax منتشر شد. این نرم‌افزار یکی از محبوبترین و قویترین‌ها در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، تبلیغات و انیمیشن است. در این نسخه، ۷امکان جدید اضافه شده است که به اختصار به آن می‌پردازیم. یک نکته‌ی قابل توجه تغییر لوگوتایپ کمپانی اتودست و محصولات این شرکت بزرگ است که به زیبایی هرچه تمامتر طراحی شده‌اند.

Autodesk-puyanama3dsmax2014-puyanama

Vector-map-support-puyanama۱- پشتیبانی از فایل‌های وکتور: اینک می‌توانید این فایل‌‎ها را به عنوان Mapروی آبجکت‌های سه‌بعدی اعمال کنید. در بخش Adobe Illustrator/PDF parameters می‌توانید تکسچرهای انیمیت شده را وارد کنید و آنها را انیمیشن کنید، با زوم روی ناحیه‌ی خاصی از تکسچر، به هیچ عنوان از کیفیت بافت کم نمی‌شود و می‌توانید با خیال راحت موضوع را رندرکنید.

Populate-crowd-animation۲- انیمیشن Populate crowd: با این سیستم می‌توانید مسیرهای مشخصی برای ایجاد اتوماتیک جمعیت در صحنه داشته و رفتار کاراکترها را در بخش Flow کنترل کنید. حتا می‌توانید نواحی Idle تعریف کنید!، با این کار تعدادی از مردم درحال انتظار و یا گفتگو در جاهایی که مشخص کرده‌اید جمع خواهند شد.

Augmented-particle-flow-system۳- Augmented particle flow system: این سیستم به طراحان موشن گرافیک و هنرمندان جلوه‌های ویژه کمک می‌کند تا سریعتر به نتایج مطلوب برسند. این سیستم بخشی از MassFX بوده و کنترل های ساده، اما حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال Data Operator که به عنوان Sub-Paricle می‌باشد، به کاربر این امکان را می‌دهد تا کنترل بهتری روی تمامی جنبه‌های سیستم ذره‌ای داشته باشد.

Improved-viewport-performance۴- بهبود عملکرد دریچه‌های دید Improved viewport performance: سیستم نایتروس همچنان رو به بهبودی می‌رود تا بتوانیم آبجکت‌ها را هرچه بهتر در صحنه کنترل کنیم. در تنظیمات دریچه‌ی دید و در تب Display Performance بخشی با عنوان Adaptive Degradation اضافه شده است که می‌توانید مشخص کنید که نرم‌افزار هیچ‌گاه کیفیت آبجکت‌ها را پایین نیاورد یعنی به عبارتی موضوعات درون صحنه همچنان با کیفیت بمانند ولی نرم افزار به صورت اتوماتیک آنها را bounding box نشان میدهد. Back Face Culling در حالت وایرفریم نیز سریعتر شده است. همچنین با تکثیر میلیونی آبجکت‌ها، دریچه‌های دید maxهمچنان با قدرت تمامی ژئومتریها را هندل می‌کند.

Perspective-Match۵- Perspective Match تطبیق دهنده‌ی پرسپکتیو: ایجاد تصاویر کامپیوتری و گذاشتن آنها در بکگراند واقعی با این سیستم به سادگی امکان‌پذیر شده است. عکس را در بکگراند یکی از دریچه‌های دید قرار دهید و از پنل Utilities روی Perspective Match کلیک کنید. با فعال کردن گزینه‌ی Show Vanishing Lines یک سری خطوط راهنما در دریچه‌ی دید ظاهر خواهد شد. با هماهنگ کردن این خطوط با زوایای عمودی و افقی تصویر واقعیِ بکگراند، به صورت اتوماتیک سیستم گریدِ مکس، خود را با پرسپکتیو عکس هماهنگ می‌کند!.

2D-Pan-and-Zoom۶- ۲D pan and Zoom : حالا با معضل عدم هماهنگی عکس بکگراند با آبجکت‌ها در دریچه‌ی دید دوربین خداحافظی کنید!. حالا وقتی در زاویه‌ی دید دوربین هستید، از منوی دریچه‌‌ی دید گزینه‌ی ۲D pan and Zoom Mode را فعال کنید. اکنون با پن و زوم مشاهده می‌کنید که عکس بکگراند هم حرکت می‌کند.

Improved-viewport-performance۷- پشتیبانی از DirectX11:  این نسخه از شیدر‌های Directx11 پشتیبانی می‌کند.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 4 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو