skip to Main Content

اسپارک‌بوک، کتابی متفاوت در مقوله‌ی کاراکتردیزاین

cedric-4
اخیرا Cedric Hohnstadt طراح کاراکتر و تصویرساز، پروژه‌ای با عنوان “Pose Drawing SparkBook” در کیک‌استارتر آغاز کرده است. پروژه‌ای که قصد دارد تا به هنرمندان طراح کاراکتر کمک کند تا “زندگی” را به شخصیت‌های خلق شده‌‍شان بدمند.

Cedric Hohnstadt

cedric-2

داستان‌پردازانِ کهنه‌کار در استودیو‌های دیزنی/پیکسار و همچنین طراحان کامیک‌بوک‌ها مانند: ویل آیزنر Will Eisner فهم اصولی و پایه‌ای از عناصر اصلی داستان‌سرایی بصری دارند. “نمایش بده، تعریف نکن.” به عبارتی دیگر، اگر مخاطب را با “تماشا کردن” سرگرم کنید تا ببیند که شخصیت شما به چه چیزی فکر می‌کند یا چه احساسی دارد، بسیار بهتر از گفتن تمامی اینها بوسیله‌ی دیالوگ خواهد بود. به یاد دارید که سکانس زندگی زناشویی در انیمیشن Up، باعث شد تا میلیون‌ها نفر گریه کنند؟ بدون ادای حتی یک کلمه دیالوگ برای چندین دقیقه و در عین حال همه‌ی ما عمیقا تحت تاثیر آن تصاویر قرار گرفتیم.

cedric-3

اگر بتوانید به توانایی صحبت از طریق تصاویر دست یابید، در این صورت  یک راه طولانی  را برای تبدیل شدن به یک هنرمند خوب و توانایِ تصویرساز را پیموده‌اید. وقتی شخصیتی را طراحی می‌کند، خیلی راحت است تا روی جزئیات ظاهر و آناتومی، صورت و یا لباس‌ها متمرکز شوید. چالش اینجاست که بتوان خصوصیات باطنی از جمله: شخصیت، افکار و احساساتش را نیز روی ظاهرش پیاده کنید.

در این کتاب 240 صفحه‌ای. 32 صفحه متن و بقیه شامل تصویرسازی‌ها و موضوعات مختلف پوشش داده خواهد شد. اما بخش عمده ای از این کتاب در برگیرنده‌ی 100چالش اساسی یا همان جرقه‌ای از زندگی یا Spark خواهد بود که روی شخصیت‌های خودتان باید پیاده کنید. هر اسپارک شامل داستان بسیار کوتاهی نیز می‌باشد، برخی دراماتیک، برخی طنز آمیز، ولی هر یک به دقت انتخاب شده‌اند تا بتوانید بازیگری، احساس و سرگرمی را در شخصیت‌ها داشته باشید.

actii-popcorn
Toy Snail Educational Slide Projector

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 6 دیدگاه دارد.

  1. سلام.
    سایتتون خیلی باحاله .مطالبی که میگذارید هیچجای دیکه پیدانمیشه.
    میخواستم ببینم ترجمه فارسی این کتاب (Pose Drawing SparkBook)توی بازار پیدا میشه؟

  2. با تشکر از پست بسیار خوبتون… میخوام بدونم نسخه PDF از این کتاب توی اینترنت هست؟ یا کلا باید همینجوری نا امید بمونیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو