skip to Main Content

عدم اکران تهران1500 به سلیقه‌ی من نبود


طبق برنامه اعلام شده قرار بود «تهران 1500» از امروز اکران شود که متوقف شد. بهرام عظیمی، کارگردان این انیمیشن گفت: عدم اکران فیلم به سلیقه من نبود. قرار بود افتتاحیه فیلم روز دوشنبه باشد و روز چهارشنبه هم افتتاحیه فیلم با اکران در 50 سینمای کشور باشد اما به خاطر اتفاق‌هایی که برای فیلم‌های «بی‌خود و بی‌جهت» و «من مادر هستم» اجازه اکران به «تهران 1500» هم داده نشد.

وی افزود: سینمای آزادی به عنوان سینمای سرگروه ما بود که شورای صنفی نمایش اجازه اکران نمایش را به سینما آزادی نداد و قول دادند که امکان اکران برای این فیلم در عید 92 فراهم شود.

عظیمی درباره عدم اکران این انیمیشن در نوروز 91 گفت: همان گونه که می‌دانید یک فیلم برای اکران در سینما به تبلیغ گسترده نیاز دارد. آن دوران ما زمان و بودجه لازم برای تبلیغ نداشتیم. ضمن اینکه چند فیلم جنجالی در آن دوران اکران می‌شد و در نهایت هر خانواده در طول ماه بتواند 2 فیلم را ببیند و این موضوع ممکن بود باعث شود «تهران 1500» کمتر دیده شود. بنابراین ما اسم این فیلم را از لیست اکران خارج کردیم.

انیمیشن‌ساز ایرانی گفت: این فیلم با سرمایه شخصی ساخته شده و آقای ابوالحسنی به شخصه هزینه این کار را پذیرفته و ریسک کردند. البته از یک جهاتی هم به نظر من بد نیست که اکران فیلم به نوروز موکول شود چرا که فیلم ما شاد است و به عید نوروز ربط  دارد. بهترین حالت اکران به نظر من همان اکران عید سال 92 است.

عظیمی درباره زمان صرف‌شده برای این فیلم گفت: ساخت فیلم 4 سال طول کشید. 250 نفر روی این فیلم کار کردند. میانگین سنی گروه سازنده این انیمیشن 25 سال بود. من 45 سالم بود و مدیرتولید 47 سال داشت. تهیه کننده هم جوان است.

وی با اشاره به اینکه «تهران 1500» یک فیلم کاملا ایرانی است افزود: این فیلم را می‌توانستم با یک تیم چینی بسازم و هزینه هم برایم به مراتب پایین تر بود. اما ما می‌خواستیم به دست بچه‌های ایرانی این اثر ساخته شود.

کارگردان «سیا ساکتی» با اشاره به اینکه برای ساخت این فیلم میلیاردها تومان هزینه شده است گفت: ما انتظار داریم که در سال حمایت از کار و سرمایه ملی و تولید ایرانی از این انیمیشن حمایت شود ولی تا امروز هیچ حمایتی از این فیلم نشده است.


عظیمی درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: در حال حاضر از جیب می‌خورم و گاهی کارهای کوتاه و تبلیغاتی می‌سازم. همه ما منتظر اکران «تهران 1500» هستیم تا واکنش مخاطبان نسبت به اولین فیلم انیمیشین که در تاریخ ایران ساخته شده است را بسنجیم.

وی افزود: اگر اکران موفق داشته باشیم، فیلم بعدی را شروع می‌کنم، فیلمی که ادامه اکران «تهران 1500» نیست و یک ابرقهرمان دارد.

عظیمی در ادامه گفت: هر فیلمی یک قهرمان دارد اما ابرقهرمان ایرانی نداریم چرا که ابرقهرمان هم ویژگی انسانی دارد و هم موجودی خیالی است و قدرتی ماورا دارد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و مردم ما بخصوص کودکان با یک ابرقهرمان ایرانی آشنا شوند.

منبع

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. به نظر من هر چه زمان اکران عقب تر انداخته شود.. به ضرر شما خواهد بود. تا همین الانش هم واقعا دیر شده و خیلی زود تر از این حرف ها باید اکران میشد تا این همه حاشیه ایجاد نمیشد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو