skip to Main Content

Kinect Fusion ابزاری برای ایجاد مدلهای 3D

[jwplayer config=”video” file=”/wp-content/uploads/kinectfusion – Puyanama.FLV ” image=” /wp-content/uploads/kinect-fusion-puyanama-2.jpg “] مایکروسافت ابزار توسعه‌ی “کاینکت فیوژن Kinect Fusion” را منحصراً برای خود نگه داشته است، ولی اکنون پاشنه آشیل تکنولوژی این سیستم را تحت یک نرم‌‎افزار SDK برای ویندوز معرفی کرده و در حال کامل کردن آن است. این ابزار می‌تواند مدل‌های سه‌بعدی از آبجکت‌ها و محیط را توسط برنامه‌های واسط و حتی اندازه‌گیری‌های 3D را محاسبه و ایجاد کند. با نگاه به آن، رسم مدل‌ها توسط این سیستم خیلی آسان به نظر می‌رسد. وقتی موضوعی از مقابل کاینکت عبور می‌کند، جریان پیوسته‌ای از داده‌ها توسط نرم‎افزار بوسیله‌ی سنسورهای تعبیه شده را جمع‌آوری کرده و بعد از کامپایل آنها، مدل‌های سه‌بعدی ایجاد می‌شوند.

لازم‌ به ذکر است که شهرام ایزدی 8 سال در “گروه تکنولوژی‌های تعاملی سه‌بعدی” مایکروسافت مشغول به کار است و تحقیقات و همکاری‌های او در پروژه‌های مختلفی به انجام رسیده و شایسته‌ی تقدیر نیز گشته است. در همین پروژه نیز همکاری‌های گسترده‌ای با تیم مایکروسافت داشته است.  دریافت جایزه‌ی TR35 در سال 2009 و در سال 2012 نیز جایزه‌ی دیگر مایکروسافت به او اهدا شد.

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو