skip to Main Content

۲۱ فیلم بلند انیمیشن وارد رقابت اسکار شدند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از معرفی 21 فیلم برای رقابت در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، برابر با قوانین آکادمی از آنجا که بیش از 16 فیلم برای حضور در این بخش معرفی شده‌اند، آکادمی می‌تواند در نهایت پنج فیلم را نامزد اسکار کند.
از سال 2001 که بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن راه‌اندازی شد تنها سه بار – 2002‌، 2009 و 2012 – تعداد نامزدهای نهایی بخش فیلم بلند انیمیشن، پنج فیلم بوده است.
در میان فیلم‌هایی که امسال به آکادمی معرفی‌ شده‌اند، بعضی تولید استودیوهای مهم هستند، مانند «شجاع» استودیو پیکسار، «فرانکن‌وینی» و «Wreck-It Ralph» از دیزنی، «ماداگاسکار 3: تحت تعقیب در اروپا» و «طلوع نگهبانان» از دریم ورکس انیمیشن، «عصر یخ: رانش قاره‌ای» از فاکس و بلو اسکای استودیوز، «لوراکس دکتر سوس» از یونیورسال و ایلومینیشن اینترتینمنت، «هتل ترانسیلوانیا»  سونی انیمیشن و «پارانورمن» از فوکس فیچرز و لایکا.

همچنین در میان این فیلم‌ها تعدادی فیلم مستقل و غیرانگلیسی‌زبان هم دیده می‌شود. به عنوان مثال «زرافه» فیلمی فرانسوی درباره پسری جوان است که از دست تاجران برده می‌گریزد و با یک زرافه دوست می‌شود.

اعضاء شاخه فیلم‌های کوتاه و بلند انیمیشن آکادمی، فیلم‌های ارائه شده را برابر با قوانین این بخش بررسی می‌کنند و در نهایت به هر یک از آن‌ها بین شش تا 10 امتیاز می‌دهند.
فیلم‌هایی که متوسط  7.5 امتیاز را کسب کنند نامزد اسکار می‌شوند که اسامی آن‌ها 10 ژانویه 2013 (21 دی‌ماه) همراه نامزدان دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.
برابر با یکی از قوانین «بیشتر شخصیت‌های اصلی باید انیمیشن باشند و استفاده از انیمیشن نباید کمتر از 75 درصد مدت زمان فیلم باشد.» برابر با یکی دیگر از قوانین، «موشن کپچر» به تنهایی یک تکنیک انیمیشن نیست و فیلم‌های انیمیشن باید فریم به فریم خلق شود.

فیلم‌های ارائه‌شده باید تا پیش از پایان سال 2012 در منطقه لس آنجلس به نمایش درآمده باشند، در این صورت می‌توانند در دیگر بخش‌های اسکار هم رقابت کنند. تعدادی از فیلم‌های معرفی شده هنوز در لس آنجلس روی پرده نرفته‌اند.
اسامی 21 فیلم ارائه شده برای حضور در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن جوایز اسکار 2013 به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
«ماجراهایی در زامبزیا»، «شجاع»، «Delhi Safari»، «لوراکس دکتر سوس»، «فرانکن‌وینی»، «From Up on Poppy Hill»، «Hey Krishna»، «هتل ترانسیلوانیا»، «عصر یخ: رانش قاره‌ای»، «زندگی‌نامه شخصی یک دروغگو: داستان غیرواقعی گراهام چاپمنِ مانتی پایتن»، «ماداگاسکار 3: تحت تعقیب در اروپا»، «قوانین رازورزانه»، «نقاشی»، «پارانورمن»، «دزدان دریایی! گروه ناجورها»، «گربه خاخام»، «طلوع نگهبانان»، «راز بال‌ها»، «کریسمس والتر و تاندوری»، «Wreck-It Ralph» و «زرافه».
هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.
پارسال «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

کاندیدها عبارت اند از:
Adventures in Zambezia
Brave
Delhi Safari
Dr. Seuss’ The Lorax
Frankenweenie
From Up on Poppy Hill
Hey Krishna
Hotel Transylvania
Ice Age Continental Drift
A Liar’s Autobiography: The Untrue Story of Monty Python’s Graham Chapman
Madagascar 3: Europe’s Most Wanted
The Mystical Laws
The Painting
ParaNorman
The Pirates! Band of Misfits
The Rabbi’s Cat
Rise of the Guardians
Secret of the Wings
Walter & Tandoori’s Christmas
Wreck-It Ralph
Zarafa


هالیوود ریپورتر 
/ 2 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. من از اینکه رنگو رو به عنوان بهترین فیلم انتخاب کردن خوشحال شدم چون در گلدن گلب تن تنو انتخاب کردن که خیلی تعجب کردم چون دوست داشتم رنگو برنده بشه (هر چند عاشق اسپیلبرگم) واقعا بهتر از تن تن بود.به یاد فیلمهای وسترن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو