skip to Main Content

نظرات کاربران در خصوص انیمیشن تهران۱۵۰۰ {آپدیت شده}

یک فریم از تهران ۱۵۰۰٫ مهران مدیری در نقش اکبر آقا


با درج خبر اکران تهران۱۵۰۰، واکنشهای مختلفی از کاربران و هنرمندان انیمیشن دریافت کردیم، به دلیل اینکه تمامی نظرات در جوامع مجازی بود، لازم دیدیم تا تمامی آنها را بدون کم و کاست در پویانما هم بگذاریم و بیشتر در جریان نظرات و دیدگاه یکدیگر قرار بگیریم.

هومن سروش‌نیا:چه کاراکتر‌های ضعیفی داره، نمی‌دونم چرا ۲تا لایک خورده؟

رضا میثاقی: اواسط آذر اکران می‌شه :)

Sepide Aref: به هر حال براش زحمت کشیدن و کسی حق توهین نداره.

به روز پارسا: تبلیغات رو این فیلم بدترین شکل ممکن انجام شد من دقیقا یادمه از سال ۸۶ دارن راجب این فیلم حرف میزنن و تبلیغ میکنن ، همین باعث شد لوث بشه

میلاد قیاصی: D:

هومن سروش‌نیا: سپیده جان، یعنی هرکی زحمت می‌کشه باید لایک بخوره؟ یعنی هرکی هرچی شیر می‌کنه باید لایک بزنیم؟ اگه اینطوریه بگو منم لایک بدم. من واقعیت رو دارم می گم، آقا جون من تو این کار گرافیک یا رنگ یا انیمیت ندیدم، خب چیکار کنم؟ شاید این پول و این موقعیت رو به یه نفر دیگه می دادن تا الان ۳-۴ تا انیمیشن با آبرو ساخته بود. اگر یه بار درست و منطقی کارها رو نقد کنیم سینمای ایران درست میشه دیگه تهران ۱۵۰۰ ها و ملک سلیمان ها بیرون نمیان، اگه کسی انیمیشن خوب بسازه واسه همه‌مون خوبه و همینطور اگه کسی ۱۰ سال درجا … بزنه واسه همه‌مون بده. خواهشاً احساسی نباشد، منطقی و عقلانی به یه پروژه لایک بدید. ممنون. ببخشید که جسارت کردم. کوچیک همتون.

شهاب عرفانی: این کار ارزش بحث کردن نداره. متاسفم برای این کار افتضاح.

Nima Dh: حالا به صرف اینکه تو ایران انیمیشن سطح بالا تولید نمی‌شه اون هم نه بخاطر کمبود آرتیست بلکه بیشتر به خاطر عدم صلاحیت تهیه کننده‌ها دلیلی‌ نداره که وقتی‌ ۱ انیمیشن رده ۳ میاد تو بازار بخوایم خودمون رو درگیر تعارف و تمجید الکی‌ کنیم، بی‌دلیل به‌‌ به‌‌ چه چه کنیم‌و بگیم ماشاالله گًل کاشتید.
این کار باید همون ۴-۵ سال پیش میومد بیرون که تازه بشه جزو انیمیشن‌های متوسط شاید هم رو به پایین دست بندیش کرد اینو بیشتر کسانی‌ که تو پروژه کار کردن هم می‌دونن.

به‌‌هرحال اگه بخواییم مثل خود آقای عظیمی‌ صحبت کنیم باید بگم که تهران ۱۵۰۰ مفت نمی‌ارزه همونطور که جنگ ستارگان از نظر ایشون.

Ali Poursamadi: دوستان ، با لحن دوستانه تری هم میشه صحبت کرد، حتی وقتی به شدت با چیزی مخالف هستین . …

Ali Poursamadi: یه عده کثیری از همکاران همین صفحه روی این پروژه زحمت کشیدند و به دلایل متعددی این پروژه اونطور که باید و شاید به اتمام نرسیده .
با کوبیدن کار تغییر خاصی در هیچ چیزی ایجاد نمیشه !‌

Nima Dh: به نظر من اینجا اکثر انگشتهای اشاره به سمت همین دلایل متعدد هست، نه نحوه کارکرد تیم تولید.

به روز پارسا: چندتا موضوع هست باید در نظر داشته باشیم یکی اینکه کشور ما شرایط لازم برای تولید فیلم بلند انیمیشن رو نداره چون ما در ایران رسانه خصوصی نداریم و با ارگانهای دولتی سروکارداریم این باعث میشه که کیفیت به اولویت آخر منتقل بشه و اولویت اول قرارداد و گرفتن پول میشه اگر ما در ایران یک ناشر انیمشین خصوصی میداشتیم اوضاع خیلی فرق میکرد دیگر اینکه در ایران هنر قصه گویی که به گفته جان لستر رئیس مرکز خلاقیتهای پیکسار بنیان اصلی رسانه است جای خود رو به لودگی و تملق داده همه میدونیم که داستان زیبا است که مخاطب رو جذب سینما میکنه حالا اکثر بحث هایی که راجب ۱۵۰۰ میکنند درباره گرافیک کار است اگر این کار دارای داستان جذاب و زیبایی باشد احتمال موفقیت را دارد که این موضوع باشرایط نویسندگی انیمیشن در ایران بسیار دور از ذهن است

Ali Poursamadi: اینکه فیلمی بخواد تبلیغ یا پخش بشه دست من و شما نیست،‌ تهیه کننده فیلم و پخش کننده ها و قوانین کشور مطبوع در باره اش صحبت می کنند .

Sina Kayvani: خیلی خوب می شد دوستانی که کارها رو خیلی تند نقد می کنند ، کارهای خودشون رو تو گروه آپلود کنند تا سطح کارهاشون رو اعضای گروه ببینند ، و اگه توانایی تولید کار ندارند به زحمت دوستان دیگر احترام بگذارند.

دوستان حرفه ای شدن فقط شامل تسلط به نرم افزار یا…. نیست ، کاش از اساتیدی که در این گروه هستند ، اندکی اخلاق و رفتار یک هنرمند حرفه ای را فرا می گرفتیم .

Morteza Niati: من تو این پروژه هیچ دخالتی نداشتم اما کلا یه سری دوستان که نظر دادن الان , نه که توی پروژه ها بزرگتر و عظیم تری !!! دست داشتن و کار کردن , لذا حق دارن خیلی جسورانه هر کاری رو بکوبن و حقیر بشمرن . انگار قبلا خودشون توی صنعت انیمیشن کشور گل قابلداری کاشتن , جوری حرف نزنید لطفا که آدم احساس کنه حرف از سر بی سوادیه . یه عده اومدن یه راهی رو شروع کردن خوب یا بد ، خوب شما ادامه بدین اما خوب ادامه بدین . که اگه نمی تونین حرف الکی نزنین . اگه بهانه پول و … دارین که بهتره کلا از انیمیشن خداحافظی کنین .

Nima Dh: دوستان عزیز من واقعا نمیدونم که چرا همه فکر می‌کنن لازمهٔ نقد کردن و نظر دادن رو یک محصول، کار کردن رو پروژه‌های بزرگتر و دست بالا تر است. فرض بر اینکه بنده اصلا یک فریم هم تو عمرم انیمت نکردم ولی‌ این نمیتونه دلیل باشه که من نوعی انیمیشن نمیشناسم.
اینجا سوال من اینه که برای چی‌ خودمون را باید عادت بدیم به شنیدن تعریف و تمجید بی‌دلیل. اینطور که به نظر میاد شما حتی حاضر نیستید قبول کنید که خروجی کار اون‌چیزی که باید میشد نشد. حالا بنا به همون دلایلی که اشاره شد. دیگه نقد سازنده که جای خود دارد چون یقیناً پشت سرش در جواب یه سری بهونه‌‌های بی‌دلیل ضمیمه می‌شه. یه مقدار با خودمون رو راست باشیم. 
باز هم دارم میگم سر صحبت من به نحوه تولید انیمیشن تو ایران هست، متاسفانه یکی‌ از بزرگترین مشکل‌ها اینه که تمام ماها که یه عمر ایراد گرفتیم هیچوقت جمع نشدیم دور هم یه کاری که از نظر خودمون ایراد نداره انجام بدیم. هیچوقت هم ضعف هامون رو قبول نکردیم. هیچوقت هم کسی‌ نبود که به طرز درست مارو از ضعف هامون مطلع کنه. بماند که نصف بیشترمون تو جمع کف زدیم و پشت سر بد گفتیم.

Morteza Niati: نقد ایرادی نداره … کوبیدن ایراد داره . زمین زدن ایراد داره . همیشه به خودم گفتم چون این کار سعی کرده شروع کننده باشه پس می رم و می بینم . ایراد خروجی کار ، جنس کار ، داستان کار ، یا هر چیز دیگه ای سر جای خودش محفوظه .مسئله اصلی فرق بین نقد و له کردنه . گاهی وقتا نقد ها بوی سوء استفاده شخصی و … می ده . آقا نیما من با بخش دوم صحبتت کاملا موافقم . دوستان و همکارای نزدیک من می دونن به اندازه موهای سرم کار های کم درآمد و به قول خودمون مفتکی کردم و همیشه واسه کار خوب کردن پایه بودم اما واقعا ندیدم جمعی رو که همت اینو داشته باشن که یه کار خوب و بی نقص بسازن و از خودشون مایه بزارن . یه پروژه پر هزینه اخیرا داشت ساخته می شد که یکی از دوستام به عنوان سر پرست هنری رفته بود واسه همکاری . قبل از اینکه دست به کاری بزنه زد بیرون . از قول کارگردان اون کار حرف جالبی رو شنید . می گفت همیشه تو ایران می گن کسی هزینه نمی کنه یا پول نیست . اما حالا که ما هزینه کردیم کسی نیست کار بکنه . همه زیر آب همو می زدن عوض کار کردن . پس وقتی تهران ۱۵۰۰ با تمام نقصها و جریانهاش اکران می شه ، چیپس می خرم و می رم سینما با عشق می شینم می بیم و آخرشم کف می زنم . حتی اگه بعدا بشینم از عیبهاش حرف بزنم . حتی اگه منتقد سر سختش باشم .

Siavash Khodaie: سلام دوستان من حدود ۱۰ دقیقه از این کار رو دیدو و میخوام نظرم رو در موردش صریح و رک بیان کنم. چند نکته میگم بعد میرم سر اصل مطلب.۱ هزینه کردن میلیاردی دلیلی برای بهتر شدن کار نیست.۲ پروژه حرفه ای رفتار حرفه ای از طرف عوامل به خصوص کارگردان می خواد. باشو من بازی و بزرگ نمایی و تبلیغات دروغ نمیشه کار رو خوب کرد و بیننده رو کشید به سینما (استفاده از بازیگر و برخی مطالبی که در طول پروژه بیان شد)۳٫ تحقیقات کامل در مورد کل مراحل تولید توسط تیم و آموزش های لازم قبل از تولید نه خرید سیستمهای چند صد میلیونی (با توجه به نبود تجربه کارهای بزرگ در ایران. ۴٫ فیلمنامه که همیشه از اون غافل بودیم. اما در مورد کل کار ایراد اول و اساسی فیلمنامست که من کار رو ندیدم و نمیتونم در موردش نظری بدم ولی طبق شنیده ها فیلنامه اشکالات اساسی و بعضا اتفاقات غیر منطقی داره. در مورد استفاده از چهره بازیگران کارگردان اینقدر از کار و کشش اون برای جذب مخاطب نا امید بوده که به استفاده از چهره ها متوسل شده که شاید این حربه بتونه کمکی به جذب سرمایه گذار و مخاطب بکنه و استفاده از صدای همون بازیگرا برای دوبله در کشوری که در اون دوبله تخصصی جداست اگر در هالیوود از بازیگران برای دوبله استفاده میشه به این دلیله که حرفه تخصصی در دوبله ندارن و بازیگر ها واقعا بازیگرن و مخصوصا در صدا بازیگری استعداد عجیبی دارن نمونه اون ادی مورفی تام هنکس آنتونی باندراس و … تو فیلم تهران ۱۵۰۰ به جزء گوهر خیر اندیش و تا حدودی مهران مدیری که اونها هم تا حالا تجربه دوبله نداشتن و قطعا به واسطه اسمشون هم آقای عظیمی نتونسته از اونا دوبله بگیره (البته شاید) چه انتظاری میشه داشت نواب صفوی که مانکنی بیش نیست کار دوبله پیشکش. دوبله انیمیشن اکشن ریتم و حرکات خودش رو داره نه اینکه طوطی وار بشنی یه سری دیالوگ رو بخونی بدون هیچ اکتی. تمام حرکات و نوئع بیان دیالوگ صدا بازیگر به انیماتور انتقال پیدا میکنه که باعث شده ریتم کار بسیار ملال آور و خسته کننده باشه.و البته آموزشی مکه قبل از شروع کار مخصوصا تو قمت متحرک سازی انجام نشده و باعث شده کار به این شکل عرضه بشه. حرف زیاده واسه گفتن امیدوارم دوستان اینقدر دچار خود بزرگ بینی نباشن و منطقی با پروژه ها برخورد کنن اینکه بگیم اگر ما هم بودجه اونها رو داشتیم میساختیم یک دروغه بزرگه و آقای عظیمی هم بهتر اجازه بدن کار حرفش رو بزنه. آدم بهتره فقط لب و دهن نباشه و نطقی و عمل گرا باشه.

 اگر غلط املایی داره ببخشید

Reza Farsad: بحث و نقد سر ساخته شدن یک اثر یه چیزه.کورکورانه و از روی یک تیزر کوبیدن کار یه چیز دیگس.
من اصلا از هیچ چیز این پروژه خوشم نیومده تا الان و البته این رو هم شنیدم که رقم واقعی خرج شده روی پروژه خیلی خیلی کمتر از این حرفهاست.امیدوارم عوامل ساخت بیان خودشون و یه توضیحی هم بدن.
ولی در کنار این حرفها با تجربه دهها پروژه نیمه تمام و در حال ساختی که میبینم واقعا به آقای عظیمی و تیمش فقط و فقط بخاطر بستن و تموم کردن این کار خسته نباشید میگم.کیفیت تولید پائین جداست. تموم کردن یک کار هم جداست. نمیدونم خیلی از دوستانی که میان و میگن “اگه نمیتونین بسازین اصلا نسازین” تا الان حتی یک تیزر سطح پائین رو هم تونستن در حد آبرومند و قابل پخش تموم کنن یا نه. همینطور پروژه های خیلی خیلی گرونتر و بزرگتر رو هم دیدم که همونطوری که مرتضی گفت بخاطر کار نکردن.تنبلی و زیر آب زدن و به جون هم افتادن عوامل مثلا حرفه ای تعطیل شده. به هر حال اگه این کار توی گیشه موفق باشه به نفع همه ماست. یعنی سرمایه بیشتر پروژه های بیشتر و کار بیشتر برای همه ماها.

Siavash Khodaie: ماها همش میگیم اگر این بودجه رو به ما هم میدادن بهترش رو میساختیم. حتی خود آقای عظیمی و بعضی دوستان هم این رو گفتن که اگر ما هم بودجه شرک یا توی استوری و .. رو داشتیم می تونستیم بسازیم.در حالی که واقعا پروسه تولید انیمیشن سینمایی سخته ولی آقای عظیمی خودشون میان غیر حرفه ای صحبت میکنن. حتی خود آقای عظیمی گفتن که نیرو کم داشتن مخصوصا تو متحرک سازی.ما باید به اندازه تجربه و توانمون انتظار خروجی داشته باشم نه اینکه بیایم و با حرفاهای تو خالی و بزرگ نمایی باعث بشیم که توقعات بره بالا بعد خروجی که میبینیم این باشه. من بحثم سر اینه که این کار میتونست راهی رو باز کنه که تهیه کننده های بخش خصوصی بیان و رو انیمیشن سرمایه گذاری کنن ولی حالا فکر میکنید این کار میتونه راهی رو باز کنه یا نه باعث سختتر شدن و ترس تهیه کننده از سرمایه گذاری میشه؟ یک تقلید کورکورانه از روش تولید هالیوود نمیتونه منجربه تولید کار خوب بشه.شما معمای گندم رو نگاه کنید نه تو بوق و کرنا کردن نه چیزی بی سر و صدا کار رو ساختن و اجازه دادن کار حرفش رو بزنه. هر چند اون کار هم ایراداتی داره از نظر متحرک سازی (از رو تیزر میگم بدون توجه به محتوا) ولی همه تلاش خودشون رو کردن و انتظارات رو الکی بالا نبردن. از نظر فضا سازی, رندر و خیلی چیزای دیگه کار خیلی خوبی شده تنها ضعفش تو متحرک سازیه که اون هم قطعا می تونستن بهتر بسازن ولی چون نیرو نداشتن و دو نفری کار کردن و باید تو زمان مشخصی کار رو تحویل میدادن نتونستن اونجوری که باید روش زمان بگذارن. تبلیغات مهم هست ولی بزرگ نمایی و اغراق بیش از حد باعث بدبینی میشه. یه سری مطالب رو خلاصه گفتم ولی بیشتر میشه رو اینکار صحبت کرد و نقد درستی نوشت تا کارهای بهتری رو بتونیم ببینیم و خطاها رو اصلاح کنیم.

Reza Farsad: دقیقا. ولی فراموش نکن خیلی ها رو من خودم بشخصه دیدم که فکر میکنن این کار عالی ساخته شده و خیلی قشنگه. منظورم آرتیستها نیست. مردم عادی (همونهائی که گیشه رو تظمین میکنن). با همچین تبلیغاتیه که کار دیده میشه. حالا درست یا غلطش مهم نیست اصلا. تبلیغ تبلیغه. باید فقط منتظر موند و دید این کار توی گیشه چیکار میکنه. اگه موفق باشه احتمال ساخت پروژه های از این دست و سرمایه گذاری بیشتر زیاده. اونوقت میشه امید این رو داشت که روی پروژه های بعدی بهتر کار بشه.

Saeed Kalhor: من که الان دارم Brave نگاه میکنم و حوصله بحث سر این چیزا ندارم :):)
شمام خودتونو خسته نکنید، سینما و انیمیشن ایران خیلی وقته رد داده.
بذارین اینم بیاد پخش شه تموم شه بره.

Siavash Khodaie: تبلیغ تبلیغه؟ تبلیغ کنن بیا این محصول عالیه, بگیری بعد ببینی با اون چیزی که گفته شده فرق داره احساس نمیکنید به شعورتون توهین شده و قطعا به نفر بعدی هم میگید چیزی که گفتن نبوده و ارزش خریدن ( در مورد فیلم, دیدن) نداره. شرکت پپسی برای یک محصولی تبلیغ کرده بود و دیده بود که فروش اون محصول خوب نبوده. نظر سنجی کردن دیدن که تبلیغ از نظر تاثیر گذاری عالی بوده و نظر مخاطب جلب شده برای خرید ولی وقتی خریده دیده با تبلیغی که کردن همخونی نداره و دروغ بوده پس اون هم به نفر بعدی گفته نخر محصول بدی بوده. بهترین نوع تبلیغ تبلیغی که من و شما به عنوان مصرف کننده میکنیم.

نظرات جدید کاربران

چهارشنبه – ۱۷ آبان ۱۳۹۱

 

Reza Misaghi: امیدوارم حسابی بفروشه …. سخته … ولی خیلی دوست دارم! تکنیک و داستان و … هم اصلا برام مهم نیست …. فقط بفروشه ….

Sepide Aref: کاش می دونستم آقای بهرام عظیمی چه گناهی کرده که انقدر بهش حسودی میکنن

یک تولید کننده اول باید یه فروشنده خوب باشه! حتما یه چیزی رو دیدن که اکثر کارهاشون رو میدن به آقای عظیمی! حالا هر کی اعتراض داره و میتونه بره اون کارها رو انجام بده تا سودش گیر خودش بیاد

Saadat Vfxvfx: بابا برین کار کنین چیکار دیگرون دارید. ای بابا

Amin Hemati: بچه ها برای تولید این مزخرف زحمت کشیده شده انقدر بی انصاف نباشید.

Hamed Pan in nemade irane kheili khube ke mikhaiem toye donya matrah beshim az dadash sia ke kheili behtare :))

Pooria Attarzade: یادمه جایی شنیده بودم می گفت :
It’s not important how hard you work , It’s important that how smart you work
اینم جریان همین انیمیشنه .عاقبت یه کار بدون در نظر گرفتن استاندارد و دیسیپلین من در آوردی چیزی بیشتر از این نمیشه . وقتی طرف میگه من کل پروژه رو با یه کانسپت آرتیست بستم دیگه آدم چی بگه ؟؟ با این کارها نه خود عوامل تولید پیشرفت می کنن و نه می ذارن بقیه کاری بکنن .بعد چه اصراریه که حتما باید انیمیشن بلند بسازیم، من نمی دونم ….

Hamed Pan are dge in yani irania hame fan harifan :))

Mahdi Bahram: به نظر من بیشتر اینهایی که گفتید ، حرفه ، عرضشو دارید بهترشو بسازید بگزارید نمونه کار شما جای شما حرف بزنه چون من زمانی که برگشتم و خواستم تیم جمع کنم آگهی که دادم همه میومدن می گفتن ما حرفه ای هستیم ما فلانیم کار برات می سازیم در حد آواتار ( در صورتی که قویترین کار اون زما ن از نظر تکنیکی Tangled بود) ……. دو تا تست که می دادن بعد می گفتن حالا نه تا این حد ! …. در ضمن اینها رو نگفتم که فکر کنید من حرفه ای هستم چون من کاملا تازه کارم …. اگر دوست دارید نمونه کارم رو ببینید می تونید با من تماس بگیرید تا طی یک ملاقات حضوری به شما نشون بدم ( چون مجوز پخش عمومی نداره) …. خواهشا عمل کنید

Mahdi Bahram: یک چیزی یادم رفت خواهشا کار کردن گروهی رو حتما یاد بگیرید

Reza Farsad : الان طرف حرفتون که عرضه ندارن کین دقیقا؟ بچه هائی که نظر دادن یا کسانی که اون فیلم رو ساختن؟ این نوع طرز صحبت توی این گروه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

Pooria Attarzade: یه سوال دارم از شما دوست من . اگه gamespot یه گیم رو نقد کنه شما میری بهش بگی ” اگه عرضه دارین خودتون بسازین ” ؟؟ 

لازمه پیشرفت توی هر صنعت یا کاری اینه که بتونیم از نقدهای بقیه استفاده کنیم.

Mahdi Bahram: شخص خاصی منظورم نبود کلی گفتم بعدشم کار ندیده رو چجوری نقد می کنید و جدایه از این حرفا کلا من نقدی ندیدم

Reza Farsad: نقد تا الان در مورد کیفیت انیمیشنی بوده که نمایش داده شده .درست غلط و شاید با غرض ورزی. ولی شما نه اینجا نه هیچ جای دیگه ای اجازه ندارین از همچون ادبیاتی استفاده کنین.

Mahdi Bahram: اگر ادبیاتم بد بوده معذرت می خوام این بخاطر اینه که من تسلطم را تا حد زیادی نسبت به زبان فارسی از دست دادم بعد شم نقد تا اونجایی که من میدونم اگر تکنیکی داره نگاه می کنه می گه مثلا سیستم ncloth برای این کار خوب نبوده و اگر با سیستم rdio و dynamico ,beast ترکیب می شد بهتر می شد اگر نور پردازیه می گه تعداد نورهای استفاده شده وتنظیم قدرتشون توی فلان نما خوب نبود اگر انیمیت می گه کارکتر ها motion flow نداشتن و … اما من هر چی دیدم می گن بد افتضحه و از این جور کلمات که به نظر من مودبانه نیست و نقد به حساب نمیاد مگر اینکه نقد تو ایران اینجوری باشه

Mahdi Bahram: بله من تازه کار هستم ولی اصلا تکنیکال نیستم چون تخصص من کارگردانیه … من فقط تجربه کاری رو که داشتم گفتم این مطالبی رو هم که من می گم اصلا چیز سختی نیست و خیلی راحت می تونید یاد بگیرید متاسفانه هر بار که در مورد کار کسی اومد توضیح دادم و گفتم برای بهتر شدنش چیکار بکنه در مقابلم جبهه گرفتن در صورتی که من فقط قصد کمک بوده نه اینکه بگم من بیشتر بلدم نمی دونم چرا جو اینجا اینطوریه در صورتی من هر جایی غیر از مکان های ایرانی توضیحی می دم استقبال می شه و افراد متخصص بیشتری میان و رهنمایی های فوق العاده ای می کنن فکر کنم آفرین بگم بهتر باشه تا اینکه بیام توضیح بدم

Mahdi Bahram: از شما هم به خاطر رسیدگیت تشکر می کنم از این به بعد هم نه دیگه از کسی دفاع می کنم نه در مورد کاری پیشنهاد می دهم تا اینقدر سو تفاهم پیش نیاد موفق باشید

Sepide Aref: فوق العاده گفتین آقای بهرام، باید باز هم این نظرات خوبتون رو بگین و از کسی هم نترسین فک نکنین هر چی اکثریت میگن درسته!!! اینا کلا روی بهرام عظیمی حساس شدن نمیدونم چرا، ایشون هر چی هم تولید کنه باز واسشون فرقی نمیکنه، نمیان هم حداقل به قول شما تکنیکال انتقاد کنن “سیستم ncloth برای این کار خوب نبوده و اگر با سیستم rdio و dynamico ,beast ترکیب می شد بهتر می شد اگر نور پردازیه می گه تعداد نورهای استفاده شده وتنظیم قدرتشون توی فلان نما خوب نبود اگر انیمیت می گه کارکتر ها motion flow نداشتن و … ” واقعا زیبا گفتین حرف دل منو هم زدین

Hamed Pan: bebinid sepide khanom aghaye bahram azimi kargardan va ostade karikatore iran hastan va kasi bahashon moshkeli nadare hameye kasani ke inja gelaye i dashtan hamontor agha farsad goftan faghat bekhatere keifiate inkare ke bishtar entezar mire chon ba bodje va tecnology ke dar ekhtiareshon bud mitunestan behtar kar konan dar har hal kare badi ham nist ,amma nabaiad kasiro ke naghd mikone az naghdesh baz bedarid va bezanid toye dahanesh aghaye “bahram ” va hame besurate kolli az in kar razi nabudan. hala kar ekran ke shod va kamelesho didim ,chashm az animat,noor va … ham harf mizanim . ma inja jaam shodi ke goroh bashimo dust amma inja baazia ba ham ye meghdar barkhorde khubi nadaran.aghaye bahram saay konim haminja goroh ro va maanayye goroh ro ba raftaremon yad bedim va yad begirim.merc az hame ,shado por energy bashid.

Sepide Aref: درست میگین آقا حامد، آقای بهرام و من هم نگفتیم که کسی انتقاد نکنه اما چقدر خوبه که آدم بلد باشه انتقاد نکنه، مشکل ما با نوع ادبیات این افراد هست اصلا اسمش انتقاد نیست این چیزا، فقط دارن شخصیت اون بنده خدا رو خراب می کنن به قرآن من نه پروژه ای انجام دادم با آقای عظیمی نه آشنایی ای باهاشون دارم اما بدونین همین چیزاست که باعث میشه پیشرفت نکنیم کاش میشد یه جلسه ای گذاشت ببینیم می تونین در حضور خودش و به صورتی که بتونه دفاع کنه همین حرفا رو بزنن! و مشکلاتش رو بفهمن، بعضی هایی که ایجا به خودشون اجازه نقد دادن حتی یه پروژه هم کامل توی خونه انجام ندادن و بعضی ها هم اصلا توی کار تولید نبودن، یه نگاهی بندازین ببینین خدایی کی درست و درمون انتقاد کرده!

Hamed Pan khob har kasi hagh dare nazaretesho darbareye porojheye mazkoor bege amma tohin nakone ham be sazande ha va ham kasani ke naghd mikonan hala eshkali nadare ke oon kasani ke naghd mikonan kar herfei karde bashan ya kare herfei anjam dadan ta behal shoma nashode ke ye amator ya ye kasi ke chizi az in donyasye 3d nemidune toye kareton azash nazar bekhaien ya azaton enteghad kone ghataan inkaro kardan amma kasaie ke inja enteghad kardan hala khub ya bad ya balahne bad dge khodeshon midunan . va ma baiad nazaremon ro darbareye khode porojhe begim va ba kasaie ke naghd kardan kari nadashte bashim . ba tashakkor az tamame shoma ke hastin.

Pooria Attarzade یه مسئله ای که در مورد نقد وجود داره و باید وقتی توی این صنعت کار می کنید اون رو بلد باشید اینه که نقد کارهای سینمایی و انیمیشن ۲ جنبه داره 

۱٫ فنی 
۲٫ هنری

تمام چیزهایی که شما در زمینه نقد تعریف می کنید همه تو زمینه فنی جای می گیره و بهتره اینو بدونید که وقتی عده زیادی که در زمینه هنری کار می کنند و می گن کاری خوب نیست به این معنی نیست که با اون کار لج کردن . بخاطر اینه که از نظر بصری اون کار ضعف هایی اساسی داشته که از دید هنری اون افراد دارای استاندارد لازم نبوده .

Sepide Aref ok: اما کیفیت نداره به نظرتون این نقد هنری هست!!!!!!!!!؟ بی خیال دیگه کششششششششششششششششششششششش ندین
Vahid Barzegar: na aziz naghde ejtemaee hast , naghde takhasosi asasan bi maani hast dar morede in kar , zamani ke az holghoome melat bodje biroon miaran be andazeye hamoon
bayad javab pas bedan .moshkel kasani nistan ke rooye in kar zahmat keshidan va hich naghdi bar ishan nist , moshkel siyasate hakem bar kar dar iran hast .

Amir Rey: injaa kasi Animation ham kar mikone ?!!! :))))

Vahid Barzegar :  jeloe kasani ke az siasate hakem soe estefade mikonan ro mishe gereft

Pooria Attarzade: می گن کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو …. اینم جریان سازندگان همین انیمیشن و طرفدارهاشه . خودتون می دونید که این کار هیچ جا حرفی واسه گفتن نداره ولی باز حرف خودتونو می زنید .

باز هم دم سازندگان گیم تو ایران گرم که با این بودجه های کم و ساخت کارهایی با کیفیت نزدیک به نمونه های خارجی . نصف این ادعا هارو هم ندارن …

Pooria Attarzade: می گن کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو …. اینم جریان سازندگان همین انیمیشن و طرفدارهاشه . خودتون می دونید که این کار هیچ جا حرفی واسه گفتن نداره ولی باز حرف خودتونو می زنید .

باز هم دم سازندگان گیم تو ایران گرم که با این بودجه های کم و ساخت کارهایی با کیفیت نزدیک به نمونه های خارجی . نصف این ادعا هارو هم ندارن …

Morris Abramian Khanoome Sepide, vaghti migan kar zaeefe manzur ineke kollan Daghoone!! bayad ye fekre asasi mikardan !!!! dige niazi nist tak tak e mavared ro eshare kard.

Ali Poursamadi: بخش عمده مکالمات بالا ، به جای سی جی ، بیشتر مربوط به هوش عاطفی و نحوه انتخاب لحن بر بیان نکات مورد نظره . 
https://www.youtube.com/watch?v=-hoo_dIOP8k
این فیلم نیم نگاهی به این مساله داره .

Morris Abramian :Khanoome Sepide, vaghti migan kar zaeefe manzur ineke kollan Daghoone!! bayad ye fekre asasi mikardan !!!! dige niazi nist tak tak e mavared ro eshare kard.

این مطلب 7 دیدگاه دارد.

  1. سلام به همه ی دوستان عزیز
    من درعرصه ی نویسندگی انیمیشن فعالیت دارم،(البته فعلا اول راهم)وقتی انییشن رودیدم.من ازدیدگاه فیلمنامه بررسی کردم (چون درزمینه های دیگرانیمیشن اطلاعات حرفه ای ندارم که خرده ای بگیرم براستادانی که بلاخره کارشون درجشنواره فجرکاندید شده).اما بنظرم ایده ی جالب وتخیلی بود اما متاسفانه نحوه ی داستان پردازی اصلا مناسب نبود.واین طرح یعنی زندگی ایرانی دریک قرن دیگر بعضا بهترازاین هم میتوانست به نمایش گذاشته شود.تابیننده بتواند باداستان ارتباط برقرار کند وبسیاری ازنقدها ازروی این کاربرداشته شود.درهرصورت امیدوارم که تمام عزیزانی که دراین عرصه کارمیکنندپیروزوموفق باشند.
    اگرممکن است لطفا درباره ی انیمیشنهای دیگرجشنواره هم صحبت کنیم بنظرم مناسب است.متشکرم

  2. سلام
    من نظرم اینه که تو ایران همفکری برای رسیدن به هدف وجود نداره وگنه تخصصش رودارن اما همفکری جهت پیشبرد کارنیست من نویسنده هستم وهمیشه سعی کردم نوشته هام عالی باشناصلا هم مادیات برام مهم نیست اگه ازهمون اول یادبگیریم که اینطورباشیم وبه هنربه عنوان منبع درامد نگاه نکنیم مطمینا مشکلی نخواهیم داشت به عوامل کارهم خسته نباشیدمیگم وامیدوارم این مشکلات حل بشه

  3. انیمیشنش بد نبود ولی خیلی زیاد ایراد داشت. یسری از مشکلات عمدشون: لیپسینگ-فیلمنامه اصلا خوب نبود-لباس کاراکترها مخصوصا خانم هاشون.اصلا بافت و تکسچر نداشت.
    ولی خب چون اولین کار بود بیشتر ازین انتظار نمیشه داشت..
    میتونست بهتر از این هم باشه.خیلی خیلی بهتر از این.
    ولی در هر صورت خسته نباشن.

  4. به همه ی سازندگان این انیمیشن تبریک میگم، کارشون حرف نداره، و بهتره زیاد به این نقدهای با انگیزه تخریب توجه نکند چون چشم نقادان به رنگ و نور و فیلمنامه های پیکسار و والت دیزنی عادت کرده، دارن این کار رو هم با اونا مقایسه میکنن. تو این شرایط که نه رسانه خصوصی داریم نه تهیه کننده حرفه ای تولید چنین اثری واقعا میتونه امیدوار کننده باشه.

  5. با تمام انتقادهای شدید و تعصبهای بعضا شدید هم، بنده میگم کارها بایستی آهسته و پیوسته انجام بشه. میدونم این کار میبایست زیباتر از این حرفا میشد با توجه به زمانی طولانی که از زمان تولید تا نمایش هزینه شد. اما به تمام تولیدکنندگان واقعا خسته نباشید میگم. دستتون درد نکنه، شما هم جزوی از بدنه انیمیشن کشور و این هنر زیبا هستید، حداقل بازتابی که داره اینه که تمام مردم بیشتر با این هنر آشنا میشن و این یک کار فرهنگی خوب برای انیمیشن است. موفق باشید عزیزان.

پاسخ دادن به فاطمه لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو