skip to Main Content

کشف نخستین انیمیشن‌های ماقبل تاریخ!

[jwplayer config=”video” file=”/wp-content/uploads/Marc Azema animation_Puyanama.flv” image=” /wp-content/uploads/The-caveman-cartoons_5.jpg “]

بر اساس یافته‌های جدید، هنرمندان غارنشین، از تکنیک‌های انیمیشن مانندی برای ایجاد توهم حرکت روی دیوار غارها  استفاده می‌کردند. دو محقق فرانسوی به یافته‌های جدیدی در این مورد رسیده‌اند، این نقاشی‌ها به صورت دوتایی در اندام‌های مختلف نقاشی‌ شده‌اند، مثلاً تعدد در سَر، دست‌ها و پاها و حتی در دُم؛ وقتی که این تصاویر در زیر نور لرزان آتش مشاهده شوند، به نظر می‌رسد حیوانات حرکت می‌کنند و  خود به عنوان کوششی برای ایجاد انیمیشن به شمار می‌رود.

آنها همچنین باور دارند که اشیاء ماقبل تاریخ که قبلاً تصور می‌شد به عنوان دکمه کاربرد داشته‌باشند، همان thaumatrope اولیه است. این ادعا باورنکردنی است که انسان ماقبل تاریخ پیش‌بینی از اختراع سینما توسط نقاشی‌های ابتدایی با اصل خطای دید را داشته است.

آقای Azema پس از 20سال تحقیق در مورد تکنیک‌های انیمیشن در  عصر پارینه‌سنگی، 53 نقاشی در 12 غار فرانسوی را شناسایی کرده است که به نوعی سعی در ایجاد جنبش در نقاشی‌هایشان را داشته‌اند.

آنها حیوانات را در حالت راه‌رفتن، تاخت و تاز، حرکت سر یا تکان دادن دم نشان داده‌اند. آقای آزما می‌گوید: Lascaux غاری پیچیده در جنوب غرب فرانسه است که موارد زیاد و عجیب بیشماری از این تصاویر را دارد.

 همچنین اضافه می‌کند: برخی از 20 حیوان، خصوصاً اسب‌ها، در قسمت سر، دم و پاها به صورت 2تایی نقاشی شده‌اند که وقتی زیر نور مشعل و سوسوی آن این تصاویر را مشاهده کنید، اثر حرکت بسیار خوب دیده می‌شود.

این یافته‌های شگفت‌انگیز توسط Marc Azéma از دانشگاه Toulouse-Le Mirail و Florent Rivère هنرمندی از فرانسه در مجله‌ی Antiquity به چاپ رسیده است.

thaumatrope یک کارت و یا دیسک‌ی بود که در هر دو طرف یک تصویر قرار داشت، این تصاویر به رشته‌نخ‌هایی متصل بودند، وقتی این رشته‌ها با سرعت توسط انگشت‌ها حرکت داده‌می‌شد، به نظر می‌رسید که هر دو تصویر باهم ترکیب می‌شوند.

منبع: +

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو