skip to Main Content

انیمیتِ دو یا چند کاراکتر در یک پلان (2)

وضعیتِ آینه‌ای:

هنگامی‌ که دو شخص به خوبی یکدیگر را می‌شناسند، در وضعیت مقابل هم و به صورت آینه‌ای هستند، به عنوان مثال در حین گفتگو)، تا زبان بدنی شبیه به شخص روبرو را داشته باشند. ممکن است هر دو آرنجهایشان را روی میز گذاشته باشند و یا اینکه با زاویه‌‌ای مشابه سرشان را بچرخانند. اینها تنها چند مثال کوچک از چندین حالتِ قرار گرفتن در فرم آینه‌ای است.

میزان درجه‌ی حالتِ آینه‌ای بستگی به مقدار شناخت کاراکتر‌ها از هم و همچنین میزان درخواست شناخت یکدیگر دارد. این درجه به مخاطب شما نیز در راستای کمک به نوع ارتباط کاراکترها کمک می‌کند.

هنگامی که دو شخص در اولین دیدارشان تحت تاثیر هم قرار بگیرند، به صورت اتوماتیک به حالت آینه‌ای رفتار خواهند کرد. زبان بدنشان به بقیه نشان می‌دهد که آنها باهم خواهند ماند!.

این حرکت می‌تواند به صورت معکوس هم رخ دهد. هنگامی که دو شخص دیگر از هم خسته شده‌اند و یا روابط‌شان به خوبی پیش نرود، دیگر این قضیه آنجا کار نمی‌کند!، ممکن است یکی روزنامه بخواند در حالی که دیگری فقط به اطرافش نگاه می‌کند. آنها عمداً به روش‌های گوناگون خودشان را مشغول می‌کنند، وقتی این حالت قطع شود، دوباره سیستم‌ آینه‌ای شروع خواهد شد، چراکه این حالت طبیعیِ آنهاست.


در حالت آینه‌ای، مردم نوشیدنی‌ها را همزمان از لیوا‌نهایشان می‌نوشند، همزمان غذا می‌خورند. هنگام راه رفتن با هم هماهنگ می‌شوند و گام‌هایشان را باهم برخواهند داشت. نوع دوستی، میزان صمیمیت‌ها و بسیاری خصوصیات دیگر از این طریق به صورت غیر مستقیم منتقل می‌شود.

چگونه کاراکتر‌ها به هم نگاه می‌کنند؟

دوباره، این بستگی به میزان شناخت کاراکترها از هم دارد. وقتی رابطه‌ای عاشقانه باشد، آنها مستقیما در چشمان هم نگاه می‌کنند. از آنجایی که هر یک به چشمان دیگر می‌نگرد، چشمانشان از یک سمت به سمت دیگر حرکت می‌کند هر دو چشم سعی دارد بر یک چشم مقابل متمرکز شود و این روند برای چشم دیگر نیز صدق می‌کند.( در حین انیمیت، چشم‌ها را در یک موقعیت، چند ثانیه ثابت نگه دارید و سپس آنها را به موقعیت دوم ببرید، این کار را به صورت تصادفی تکرار کنید.) این حالت، نگاهی شفاف و زنده را تداعی می‌کند. این کار را با پلک زدن گاه به گاه و با حرکات ظریف منقبض و منبسط شدن مردمک هم تلفیق کنید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو