skip to Main Content

کارگردانان انیمیشن‌های تلوزیونی در فیلم‌های انیمیشن

انیمیشن یک کسب و کار پردرآمد برای هالیوود است، جایی که هر ساله چندین فیلم انیمیشن در آن تولید می‌شود. اما در زمینه‌ی انیمیشن‌های بلند و انیمیشن‌های تلوزیونی، این دو، مدت‌های طولانی است که توسط خطوط صریح و تنومندی از هم جدا شده‌اند!. در این بین استعدادهایی هستند که میان این دو در حال رفت و آمد هستند.

اسامی زیر امسال را دگرگون کرده‌اند، 3 کارگردانی که ریشه در تلوزیون دارند ولی تولیدات بزرگ استودیو‌های بزرگ را گارگردانی کرده‌اند:

Genndy Tartakovsky کارگردان سونی پیکچرز برای انیمیشن Hotel Transylvania؛ شخصی که کارتون‌های محبوب لابراتوار دکستر Dexter’s Laboratory؛ سامورایی جک Samurai Jack و Star wars: Clone Wars را برای کارتون نتورک ساخته است.

Genndy Tartakovsky

Mark Andrews شخصی که BRAVE را برای پیکسار ساخته است. استوری‌بورد  برنامه‌های Osmosis Jones، Star wars Clone wars و سامورایی جک را در دست داشت.

Mark Andrews

Rich Moore، کسی که انیمیشن کمدی Wreck-It Ralph را برای والت دیزنی کارگردانی می‌کند؛ روی پروژه‌هایی مثل: The Simpsons، The Critic و Futurama همکاری داشته است.

Rich Moore

در سالهای اخیر، با توجه به گفته‌های Tom Sito پروفسور انیمیشن در USC، اکثر انیمیشن‌های تولید شده مخاطب بزرگسال را جذب کرده است. او می‌گوید: انیمیشن تلوزیونی بسیار پیچیده شده است. و بعد خانواده‌ی سیمپسون را به عنوان یک کار قوی مثال می‌زند.

Tom Sito

کارگردانان انیمیشنی که در تلوزیون کار می‌کنند با برنامه‌ریزی‌های محدود و بودجه‌های محدود دست و پنجه نرم‌ می‌کنند که این باعث می‌شود تا به فکر راه‌حل‌های خلاق باشند. Andrews می‌گوید: در تلوزیون شما فرصت ندارید تا با مسائل اطراف بازی کنید! هر هشت هفته یا بیشتر، باید یک اپیزود‌تان تمام شده باشد. برای من، این یک تمرین فوق‌العاده بود. یاد گرفتم تا با دل و جرات باشم، از همان ابتدا باید برای بحران آماده باشید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو