skip to Main Content

هنرمند جلوه‌های ویژه کینگ کُنگ در سن ۸۶ سالگی در گذشت

کارلو لامباردی در سنّ ۸۶ سالگی در گذشت.

خبر در گذشت اسطوره‌ی جاویدان دنیای جلوه‌های ویژه،Carlo Rambaldi، علاقه مندان و طرفدارانش را در سراسر جهان, در غم از دست دادن این هنرمند پیشروی ایتالیایی نشاند.

Carlo Rambaldi متولد ۱۹۲۵ در دهکده‌ای در ایتالیا، مراحل نخست تحصیلی خود را با فارق التحصیلی از آکادمی هنر Bologna گذراند و پس از اولین دست ساخته‌ خود در یک فیلم کم بودجه به نام Sigfredo، به دعوت Dino De Laurentiis، تولید کنندهٔ ایتالیایی، به آمریکا آمد و تنها چند سال بعد با کار بر روی جلوه‌های ویژه در فیلم کینگ کُنگ اثر ۱۹۷۷، برای نخستیم بار، موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه از آکادمی اسکار شد. وی همچنین در ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳، موفق به کسب جوایز اسکار جلوه‌های ویژه از فیلم‌های Aliens وِ E.T گردید.

رامبالدی که اوج شهرت خود را در فیلم E.T و از طراحی و ساخت شخصیت اصلی‌ داستان، E.T به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می‌دانست، با به روی کار آماده علوم کامپیوتری، دیگر فرصت چندانی برای درخشش به دست نیاورد و به تدریج، با گذر زمان، کم‌رنگ تر شد.

گفته‌های رامبالدی به نقل از روزنامه لا-رپابلیکا: “اگر امروز تصمیم می‌گرفتیم که E.T رو با کامپیوتر، طراحی کنیم و بسازیم، چیزی نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر هزینه و نیروی کار می‌برد.”

Jeffrey Okun, رییس انجمن جلوه‌های ویژه در گفتگویی با گزارشگر شبکه خبری هالیوود از رامبالدی چنین یاد کرد: “اکنون که او در میان ما نیست، از طرف تمام اعضای انجمن اعلام می‌کنم که وی در اصل، یک انقلاب در دنیای فیلم‌های عروسکی بود. کیفیت کار رو به مراتب از آنچه که در زمان خودش بود، بالا‌تر برد و امروز، هنرمندان کامپیوتری از تکنیک‌های او درس می‌آموزند. توانایی‌های وی به عروسک پلاستیکی، روح و جان می‌بخشید و به جهانیان ثابت کرد که چه قدر می‌توان محدودیت‌ها را از میان برداشت. از نبودش، دلتنگ میشویم ولی‌ یاد، و آنچه که از خود به جا گذشت، جاودانه خواهد  ماند.”

Carlo Rambaldi – Aliens
Carlo Rambaldi- E.T
Carlo Rambaldi – king Kin 1977

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو