skip to Main Content

به یادبود کارگردانی که با موش‌ها می‌رقصید

[jwplayer config=”video” mediaid=”5278″]

آکادمی علوم و هنر تصاویر متحرک به پاس زحمات بازیگر، کارگردان، طراح و مربی رقص اسطوره‌ای، Gene Kelly در هفتهٔ پیش‌رو، مراسم قدردانی‌‌ای از این هنرمند مبتکر به عمل خواهد آورد.

اوج فعالیت Gene Kelly به روزگاران فیلم‌های موزیکال و پر از رقص و آواز در استودیوی Metro Goldwyn Mayer و با آثاری چون Singin’ in the Rain و On the Town باز می‌گردد. امروز با گذشت بیش از ۵ دهه از ساخته‌های Gene Kelly، همواره تلاش‌های وی در صنعت فیلم و انیمیشن، مورد تقدیر واقع می‌شود.

Kelly در حقیقت پیشرو تکنیک ادغام فیلم و انیمیشن به شمار می‌رود که اوج درخشش خود را در فیلم Anchors Aweigh از سال ۱۹۴۵، در صحنه‌ای از همین فیلم در حال رقص با موش معروف، Jerry به کمال رسانید.

 Ray Patterson کارگردان مجموعه انیمیشن‌های Tom & Jerry، در خاطرات خود از روزهای فیلمبرداری صحنه‌ی رقصِ Kelly می‌گوید: “زمانی‌ که Kelly برای فیلم‌برداری از سکانس رقصش با Jerry به استودیو اومده بود رو کامل به یاد دارم. قبل از شروع کار داشتم به این فکر می‌کردم که چه طور مردی به پاهای به این بلندی می‌خواد در کنار موشی با پاهای خیلی‌ کوچیک تر از خودش بازی کنه. ولی‌ Kelly خیلی‌ ماهرانه تمام سکانس رو در ذهن خودش تصور می‌کرد و قدم هاش رو طوری بر میداشت که انگار Jerry رو در کنار خودش می‌بینه و باهاش میرقصه. و در پایان هم همه چیز خیلی‌ خوب از کار در اومد.”

انیمیشن بلند جک و لوبیای سحر آمیز به کارگردانی Gene Kelly در ۱۹۶۷ موفق به دریافت جایزهٔ Emmy Award گردید و در آخرین اثرش، Cat’s Don’t Dance در ۱۹۹۷، طراحی و نویسندگی رقص کاراکتر‌های انیمیشن را به عهده داشت.

Gene Kelly and Jerry Mouse in Anchors Aweigh
Gene Kelly - Jack and the Beanstalk
(from left) Joe Barbera, Gene Kelly and William Hanna
Gene Kelly and the crew of Cats Don't Dance

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو