skip to Main Content

Qumarion

Qumarion – کوماریون، دستگاهی است که جهت ساده‌سازی Manipulation برای Posing کاراکتر های دوپا در نرم‌افزارهای سه‌بعدی طراحی و ساخته شده است.

این سیستم با مشارکت و سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های Tsukuba و Electro-Communications ساخته شده و می‌تواند داده‌های Transform را از طریق سنسور‌های تعبیه شده روی سیستم به صورت RealTime به کاراکتر انیمیشن منتقل کند. این سیستم 32 سنسور روی 16 مفصل دارد و اطلاعات از هر مفصل با پورت USB با 120 فریم در ثانیه به مدل 3D ارسال می‌شود.

– تا به امروز هندل کردن مدل‌های سه‌بعدی با آن‌همه کنترلر پیچیده و بسیار دشوار بود، همچنین بستگی به نرم‌افزار باعث می‌شد تا Drag کردن حرکات را غیرطبیعی جلوه دهد. ما می‌خواستیم مدل‌ها را به صورت مستقیم با حرکت دادن مانکن کنترل کنیم. این دلیل اصلی ساخت QUMARION بود.

نرم‌افزار این سیستم، در حال توسعه توسط Celsys است که کارش طراحی و ساخت نرم‌افزارهای ایلستریشن و کامیک است. برنامه‌ریزی‌ها حکایت از ارائه پکیج‌نرم‌افزاری به همراه تجهیزات ورودی در چند ماه آینده دارد که قیمتی حدود 750 دلار آمریکاست.

 

 

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو