skip to Main Content

تحقیقات تکان‌دهنده در کنفرانس SIGGRAPH امسال

Los Angeles SIGGRAPH 2012

کنفرانس سالیانهٔ SIGGRAPH که به زودی از تاریخ ۵ تا ۹ آگوست امسال در شهر لوس‌آنجلس بر گذار خواهد شد، به تازگی اخبار‌ی از برگزاری مراسم امسال  منتشر نمود.

Hanspeter Pfister، رئیس بخش تحقیقاتی دانشگاه هاروارد: “کنفرانس امسال، از میان تحقیقات علمی ارسال شده، بیشترین تمرکز خود را بر روی پروژه‌هایی متمرکز خواهد کرد که پیشرفت‌های تکان دهنده‌یی را در صنعت تصویر‌سازی ارائه داده‌اند.”

از میان تحقیقات ارسال شده، نگاهی‌ خواهیم داشت به گزیده‌یی از آنچه امسال در کنفرانس SIGGRAPH به نمایش در خواهند آمد.

 

Tensor Displays: Multilinear Optimization of Multilayer Light Field Displays with Directional Backlighting

محقق/محققین: Gordon Wetzstein, Douglas Lanman, Matthew Hirsch, and Ramesh Raskar, MIT Media Lab

این تحقیق، معرف تکنولوژی جدیدی در صفحات نمایشگر استریو بدون شیشه خواهد بود که از لایه‌های متعدد LCD، سیستم نور پردازی پشت صفحه و ماژول‌های حرارتی با فرمول محاسباتی منحصر به فردی تشکیل شده و قابلیت پخش تصاویر عریض‌تر، عمیق‌تر و ساخت صفحات نمایشگر‌ باریک‌تری را خواهند داشت.

 

Printing Spatially Varying Reflectance for Reproducing HDR Images

محقق/محققین: Yue Dong, Microsoft Research Asia; Xin Tong, Microsoft Research Asia; Fabio Pellacini, Dartmouth College and Sapienza University of Rome; and Baining Guo, Microsoft Research Asia

در روش‌های متداول و امروزه‌ی چاپ عکس، دامنهٔ شفافیت عکس به دلیل محدودیت‌های چاپی تا حد زیادی فشرده خواهد شد که در نتیجه، تصویر چاپ شده کاملا تخت به نظر می‌آید.
در این تحقیق به عمل آمده، عکسهای HDR چاپ شده با استفاده از تکنولوژی جدید پیشنهاد شده از سو‌ی محققین، نتیجه‌یی‌ بسیار عمیق‌تر و شفاف‌تر در صنعت چاپ تصویر بر روی کاغذ‌های براق، نیمه براق و مات خواهند داد.

 

Structure-Aware Synthesis for Predictive Woven Fabric Appearance

محقق/محققین: Authors: Shuang Zhao, Kavita Bala, Steve Marschner, and Wenzel Jakob, Cornell University

در این تحقیق، پارچه با استفاده از اسکنر‌های سه‌بعدی, مورد تصویر برداری فیزیکی‌ قرار خواهد گرفت که در نتیجهٔ آن، مدل‌سازان سه بعدی خواهند توانست رندری با کیفیت حقیقی پارچه در اشکال مختلف به دست آورند. به این ترتیب، طراحان پارچه و استودیو‌های تصویر سازی این توانی‌ را خواهند داشت تا نحوه قرار‌گیری پارچه‌ روی مدل را با استفاده از این تکنولوژی پیش‌بینی‌ کنند.

 

از ۴۱۲ تحقیق ارسال شده به کنفرانسSIGGRAPH ۲۰۱۲ ، تنها ۹۴ پژوهش، طبق شروط خاصی‌ مورد پذیرش کمتهٔ کنفرانس قرار گرفته‌اند که رقمی‌ برابر با ۲۳ درصد از کل آثار ارسالی ست. لیست کامل اسامی برگزیدهٔ کنفرانس در اواخر ماه می به انتشار عموم خواهد رسید.

SIGGRAPH 2012
Hanspeter Pfister
SIGGRAPH 2012 Poster & Postcard Design

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو