skip to Main Content

آکادمی به استقبال پیشکسوتان هنر‌های دیجیتال می‌رود

Tom Sito

آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک، در تاریخ ۲۱ ماه می امسال، به پاس زحمات هنرمندان دیجیتالی که در طی سالیان گذشته به نحوی در راه بهبود صنعت انیمیشن کامپیوتری گامی بر داشته اند، مراسم تشکر و یادبودی در محل تئاتر ساموئل گلدوین و با حضور Tom Sito، تاریخ شناس و معلم انیمیشن, به عنوان مجری مراسم بر گذار خواهد کرد.

این جشنواره که به زودی، هجدهمین سالگرد خود را پشت سر خواهد گذاشت، به ترتیب زیر، توجه خود را بیشتر بر هنرمندانی معطوف کرده که بیشترین فعالیت حرفه ای خود را در حوزه فنّی انیمیشن سپری کرده اند.

Rebecca Allen فیلم ساز تجربی‌ که در آکادمی فنّاوری نیویورک و دانشگاه MIT مشغول به کار است. Rebecca Allen در کارنامه حرفه ای خود، پیشینه ی همکاری با هنرمندان موسیقی بزرگی‌ چون Kraftwerk, Mark Mothersbaugh, Peter Gabriel را در تولید موزیک-ویدئو‌های گوناگونی کسب نموده. او همچنین سمت پرفسوری در دانشگاه معتبر UCLA در دپارتمان طراحی و فیلم سازی را در حال حاضر به همراه دارد.

Philippe Bergeron از پیشکسوتان کامپیوتر انیمیشن که به همراه دنیل لنگلیس از ۱۹۸۵ تا به امروز پیشگام پیشرفت‌های بزرگی‌ در CG بوده. 

David Em طراحی و اجرای هنر‌های دیجیتالی را از ۱۹۷۰ به طور مستقل آغاز کرد و همکاری خود را با لابراتور‌های تحقیقاتی بزرگی چون مرکز تحقیقات سوختی ناسا، گروه تکنولوژی کامپوتر Apple و مرکز تحقیقات زیراکس ادامه داد. او از اولین هنرمندانی بود که آثراش توسط آکادمی هنرهای آمریکای Smithsonian به آرشیو در آمد.

 Tim Johnson کارگردان و انیماتور آمریکایی‌ که اولین انیمیشن کامپوتری خود را در تاریخ ۱۹۸۰ و در استودیوی Pacific Data Images به اجرا در آورد. از دیگر آثار این هنرمند، Antz, Sinbad: Legend of the Seven Seas and Over the Hedge را می‌توان نام برد.

Jeff Kleiser بنیان گذار استودیوی Digital Effects، نخستین استودیوی کامپیوتر گرافیک نیویورک و تولید کنندهٔ انیمیشن‌هایی‌ چون TRON, Honey, I Blew Up the Kid, Stargate and X-Men: The Last Stand

Bill Kroyer انیماتور و کارگردان, که با فیلم کوتاهش، Technological Threat در ۱۹۸۸ برنده جایزهٔ آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک شد.

John Lasseter که در حال حاضر مسئول بخش خلاقیت‌های Disney/Pixar است، اولین جایزهٔ خود از جشنواره آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک را در اولین سالهای تأسیس Pixar و با انیمیشن کوتاه  Luxo Jr کسب نمود. در کارنامهٔ وی اسامی انیمیشن‌های بلندی چون Toy Story, A Bug’s Life, Toy Story 2, Cars and Cars 2 نیز به چشم می‌خورد.

The 18th Marc Davis Celebration of Animation

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو