skip to Main Content

کابوس شب کریسمس، کارولینا و کتاب گورستان

Henry Selick
Henry Selick

Henry Selick  کارگردان استاپ‌-موشن آمریکایی‌ که از آثار او، کابوس شب قبل از کریسمس و جیمز و هلوی گنده، به پای پردهٔ اسکار نیز رفته است، پس از آخرین کار  موفقش، Carolina از استودیوی Burton، این بار نیز به همراه داستان دیگری از Neil Gaiman، نویسندهٔ آثاری همچون Mirror Mask و Carolina به استودیوی برتون باز میگردد.

انیمیشن بلند The Graveyard Book به تولید کنندگی دیزنی و نوشتهٔ نیل گیمن که به تازگی موفق به دریافت جوایز نویسندگی متعددی گردیده، داستان پسرک یتیمی ست که در یک گورستان و به دست ارواح آنجا بزرگ میشود. به عقیدهای بسیاری از منتقدین کتاب، داستان، حد تشابه بسیاری با The Jungle Book دارد. هر دو شخصیت، یتیم. یکی‌ در جنگل و میان حیوانات بزرگ میشود و دیگری در گورستان و زیر دست ارواح.

Henry Selick کار خود را در انیمیشن از استودیوی دیزنی و از سنین نوجوانی به عنوان “in-betweener” آغاز کرد. وی پس از اتمام دوران تحصیلی‌ از کالج هنر کالیفرنیا، در کنار نام‌های برجسته تاریخ انیمیشن همچون Glen Keane، Tim Burton, Rick Heinrichs, Jorgen Klubien, Brad Bird, John Musker, Dan Haskett مشغول به کار شد و در ۱۹۹۳ با کارگردانی The Nightmare Before Christmas، با ربودن جایزهٔ بهترین طراحی از جشنواره Annei، مقام اول را از دیزنی با انیمیشن The Lion King ربود.

Henry Selick در حال حاضر در استودیوی Pixar، مشغول به اجرای پروژهٔ دیگری ست که هیچ نام و تصویری از آن تا کنون به بیرون درز نیافته. 

 

Neil Gaiman's The Graveyard Book
Henry Selick, The Nightmare Before Christmas

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو