skip to Main Content

NextEngine

اسکنر سه‌بعدی NextEngine قابل استفاده در حوزه‌ی Media ،Entertainment و نرم‌افزارهای تخصصی است. Objectهای 3D بسیار پیچیده‌ای را از طریق اسکن و ارسال به نرم‌افزارهایی چون: Autodesk Mudbox ، 3ds Max، SolidWorks، Pixologic Zbrush،  Rhinoو… را فراهم می‌کند. با استفاده از ابزارهای Scan Studio می‌توانید فایل‌های Objectهای 3D را ساخته و مدیریت کنید. در نهایت، مدلها را در اندازه‌های مختلف توسط پرینترهای 3D، پرینت کنید.

 

این سیستم، از طریق USB قدرتمند به کامپیوتر وصل می‌شود، روی ویندوز با Quad Core، 8GB RAM به خوبی بازدهی دارد؛ همچنین این سیستم روی کامپیوترهای معمولی هم به خوبی کار می‌کند و می‌توان نتایج شگفت‌انگیزی با آن بدست آورد. این سیستم نیازمند قرار دادن Object در درون اسکنر نیست. یک مدل 3D کامل، از طریق ذخیره تصاویر از زوایای مختلفی ثبت می‌شود. این تصاویر توسط نرم‌افزار مخصوص شرکت سازنده ترکیب می‌شود. در حالت‌های AutoDrive و MultiDrive نرم‌افزار نقاط Capture شده را به صورت اتوماتیک کنار هم قرار می‌دهد. کمی مشابه DynaMesh در Zbrush، فایل‌های Mesh با فرمت‌های گوناگونی مانند: STL, PLY, XYZ, VRML and OBJ در دسترس خواهد بود و می‌توان بلادرنگ از آنها استفاده کرد. هر زاویه، حدود 2 دقیقه طول می‌کشد تا اسکن و در فرمت دلخواه ذخیره شود.در حالی که یک مدل تماما 3D نیازمند اسکن از 12 زاویه دارد.

Ara Kermanikian در مورد اسکنِ صورت توسط این سیستم می‌گوید:
هنرمند، با استفاده از این سخت‌افزار توانایی ساخت مدل با استفاده از Clay دارد، هنگامی که کارش تمام شد، می‌تواند مدل را اسکن کند تا مراحل نهایی را روی آن انجام دهد. ما همیشه از سیستم اسکن برای “شباهت” استفاده کردیم. Sculpt “شباهتِ” کسی،  می‌تواند کمی سخت باشد. ولی غیر ممکن نیست، ممکن است یک یا دو روز زمان صرف شود، ولی با استفاده از سیستم اسکن NextEngine این کار فقط 20 دقیقه طول می‌کشد.

اسکنِ صورتِ فرد، برای مرحله‌یِ اول از Front است، دو نمایِ دیگر Left و Right با زاویه 45 درجه اسکن می‌شود. مهمترین کار در این زمینه، اسکن نمایِ Front از صورت است. چون بسیاری از اطلاعات “شباهت” در این نما ذخیره می‌شود. ترکیب زوایای مختلف به صورت دستی بیشتر شبیه به کابوس است! ولی با استفاده از نرم‌افزار Mudbox می‌توانید آنها را در کنار هم، به مانند یک Mesh سراسری داشته باشید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو