skip to Main Content

چگونه استوری بورد طراحی کنیم 3

جاذبه و نیرو Gravity and Force

همواره دو نیرو روی بدن تاثیر می گذارند،جاذبه همیشه بدن را به سمت پایین می کشد و مقاومت در برابر این نیرو، همان نیروی زندگی است که اجازه می دهد تا از روی زمین بلند شویم. عضلات استخوان ها را حمایت می کنند تا بقیه بدن خود را به سمت بالا بکشد. رعایت این دو اصل در طراحی هایتان، باعث می شود تا کارتان زنده احساس شود.

مهمتر از همه باید به قسمت های مختلف بدن توجه کنید تا در حین طراحی، بوسیله آنها احساس اینکه مدل در حال انجام چه کاریست به خوبی منتقل شود، اگر این اجزاء به نقل داستان کمکی نکنند، در غیر اینصورت تعدادی جزء به درد نخور دیده می شوند .

“والت استَنچ فیلد Walt Stanchfield”

تحلیل مدل، کار سخت و زمانبری نیست ، تمام کاری که باید بکنید این است که تصمیم بگیرید که از کاراکتر تان چه کاری می خواهید که انجام دهد، سپس بدون درگیر شدن با جزئیات چشم نواز آن را روی کاغذ پیاده کنید.

“والت استَنچ فیلد Walt Stanchfield”

پس امروزه، این نظریه را به خاطر بسپارید : چیزی هست که باید گفته شود، حفظ سادگی.

“والت استَنچ فیلد Walt Stanchfield”

عمق را در طراحی هایتان داشته باشید. Getting Depth in Your Drawing

والت استنچ فیلد یک سری ترفند هایی برای تجسم عمق را ارائه کرده است. اگر به کاراکتری که لباس خط خطی پوشیده نگاه کنید، خواهید دید که خطوط چگونه منحنی شده و فرم بدن را به خود می گیرند. این روش را در طراحی هایتان هم به کار گیرید، خطوطی که کاراکتر را در بر گرفته برای ارائه عمق روی کاراکتر. همچنین می توانید از جعبه هایی فرضی روی موضوعات استفاده کنید.

 

گاهی اوقات اندازه ها هم به ایجاد عمق کمک می کنند، در یک طراحی از دایره ها، با کوچکتر کردن برخی از آنها، احساس می شود که آنها در فاصله دورتری هستند.

اگر گاهی اوقات تجسم یک حالت برایتان مشکل شود، می توانید آن را از نیمرخ طراحی کنید، سپس ببینید که اجزاء چگونه با هم تراز شده اند، معمولا بالای گوش با چشم و لاله گوش با بینی تراز می شود، وقتی سر به سمت بالا یا پایین نگاه کند، این ارتباط تغییر می کند.

 

گاهی اوقات با دیدن فرمی از روبرو ، فرم به سمت عمق تصویر کشیده می شود. ترفند طراحی این فرم ها این است که یک سری خطوط روی هم افتاده طراحی کنید و ترفند دوم بازی با اندازه آن است، معمولا چیز هایی که نزدیک به دوربین هستند بزرگتر دیده می شوند.

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو