skip to Main Content

چگونه استوری بورد طراحی کنیم ۲

 

Line of Action ، خط حرکت:

 

منحنی S مانند در تصویر، نشان دهنده خط حرکت روی کاراکتر است. خطی قوی که پوز را تعریف می کند. برای ایجاد پوز بر اساس خط حرکت، خطی قوی در حین طراحی حالات بدن برای بیان بهتر حرکت به صورت دقیق طراحی کنید. اگر این خط درست نیست، یکی دیگر طراحی کنید، این روند را تا وقتی که به خط درستی نرسیدید ادامه دهید. سپس فرم های بالون شکل را روی خطوط پیاده کنید. و در نهایت خطوط اصلی را پررنگ کنید و خطوط زائد را پاک کنید. بسیاری از طراحان استوری بورد و انیماتور‌ها از رنگ آبی روشن برای ایجاد پوز و از رنگ مشکی برای تمیز کردن پوز نهایی استفاده می کنند.

 

 

 یکی از تمرین هایی که انیماتور ها در ابتدا آن را انجام می دهند تمرین انیمیت گونی است. پایه این تمرین بر اساس طراحی حالات گونی به گونه ای که زنده به نظر آید . ” تمامی انسان‌ها با توانایی طراحی ساده دنیای اطراف به دنیا می آیند، برای غلبه بر ناتوانی، باید سوژه های اطراف را بر اساس دید { زنده بودن } و استفاده از خط و فرم در زاویه و انحنای درست تمرین کرد.”

 

 طراحی دست‌ها Drawing Hands :

 

 

دست ها جزء سخترین اجزاء بدن در طراحی است. هنرجویان در ابتدای کارشان دستها را در طراحی های خود نیمه کاره رها می کنند و یا آنها را پشت کاراکتر مخفی می کنند. دست ها می توانند گویای خیلی از حالات ها باشند و در فرم های مختلفی قرار گیرند. خب، از کجا شروع کنیم ؟ یک تکنیک مخفی  وجود دارد؛ ” به این که در حال طراحی دست هستید فکر نکنید .” برای طراحی استوری بورد سعی نداریم که طراحی های زیبایی از دست ها انجام دهیم، باید نما ها را در حین حرکت تجسم کنیم؛ پس باید حرکت را طراحی کنیم. یک دست که چیزی را برداشته، از چیزی گرفته، چیزی را پرت کرده و… ، پس حرکت را بسیار ساده طراحی کنید و بر اساس نیازتان جزئیات را اضافه کنید.

والت استَنچ فیلد Walt Stanchfield در کلاس های طراحی حالت های بدن ، همیشه به هنرجویان خود می گفت ساده باشید و فقط به مفهوم طراحی فکر کنید و آن را پیاده کنید. نیازی نیست که مدل را طراحی کنید. والت همیشه انتظار داشت ” داستان طراحی شود ” همیشه باید به کاری که پوز انجام می دهد فکر کنید، سپس می توانید برگردید و جزئیات را کامل کنید. طراحی های شاگردان والت، همیشه سرشار از زندگی و مفهوم بودند.

والت همیشه می گفت : مدل را طراحی نکنید، حالت و بازی بدن را طراحی کنید. والت همیشه از هنرجویانش می خواست تا حالت بدن را طوری طراحی کنند که کاملا بیانگر مفهومی باشد که می خواهد برساند. برای کامل کردن جرئیات همیشه وقت هست .

” بدن همیشه متمایل به حفظ تعادل است، اینجاست که تضاد ایجاد می شود و بدن برای حفظ تعادلش وارد تنش و جنگ می شود ! این همان چیزی است که باید باشد، و اگر کاراکتری بدون این قانون طراحی شود، بی جان و مرده خواهد بود.”

“والت استَنچ فیلد Walt Stanchfield”

 

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

  1. سلام , جناب رضوی سایتتون خیلی خوب پیشرفت کرده و مطالبتون واقعاً عالیه , صرفاً این مطلب رو نمیگم , در مورد کل مطالب صحبت میکنم , خیلی خوبه همه چیز , ادامه بدید .

پاسخ دادن به معین علیزاده لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو