skip to Main Content

کتاب‌های پرنده‌ی موریس لِسمور

چگونه تلفیقی از یک گردباد و داستانی کودکانه، توانست الهام بخش انیمیشنی کوتاه و برنده جوایز متعددی‌ شود!.
مدت‌ها قبل از اکران فیلمهای صامت موفقی‌ چون هنرمند و هوگو، یک انیمیشن صامت ۱۴ دقیقه ای از William Joyce و Brandon Oldenburg توانست نظر بسیاری را به فیلم صامت باز گرداند.
انیمیشن کوتاه The Fantastic Flying Books of Morris Lessmore که از نخستن ساخته‌های استودیوی نوپای Moonbot  به حساب می‌آید، محیطی‌ کلاسیک از سینمای دوران به عقیده بسیاری، Buster Keaton و یا حتی The Wizard of Oz را از نظر طرح، رنگ و بازیگری به نمایش می‌گذارد.

The Fantastic Flying Books of Morris Lessmore

Joyce که در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود، نام کتاب‌های زبان زدی چون A Day with Wilbur Robinson, The Leaf Men, George Shrinks و مجموعه برنامه‌های تلویزیونی و فیلم  Rolie Polie Olie, Robots, Meet the Robinsons از کمپانی Dreamworks را به ثبت رسانده، نخستین جرقهٔ نویسندگی این داستان را هنگامی که در هواپیما و در مسیر ‌دیدار دوستش به نیو‌یورک می‌گذرانده، ذکر می‌کند:
“حدود هشت سال پیش، وقتی‌ تو هواپیما به ‌دیدار دوست و مشوقم، بیل موریس که نزدیک به پنجاه سال در Harper Brothers مشغول به نویسندگی بود میرفتم، گردباد کاترینا در حال خراب کردن نصفی از آمریکا بود. فکر کردن به گردباد، جرقه‌ی این داستان رو روشن کرد و موضوع کتاب‌های پرنده کم کم وارد ماجرا شدند. بیشتر داستان‌های من همین طور پیدا شدند.”

نویسنده و تصویر گر خلاق، همچنین موفق به دریافت جایزهٔ نقدی جهت ثبت روادید طوفان در Shreveport گردید. او در این زمینه به یاد دارد که در زمان بازدید از شهر طوفان زده، کوه‌هایی از کتاب که بر روی هم انباشته شده بودند را ناظر بود.

 

Art of The Fantastic Flying Books of Morris Lessmore
The Fantastic Flying Books of Morris Lessmore
The Fantastic Flying Books of Morris Lessmore
Art of The Fantastic Flying Books of Morris Lessmore

 

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. سلام ممنون!
    ولی اگه یکم نقد پذیر باشید باید بگم خیلی گنگ نوشتین! … مثلا من الان نفهمیندم داستان فیلم چیه؟
    اصلا مفهوم فیلم چیه … یا مثلا لینک ثابت تریلرشو برای دانلود بگذارید تا من ببینم … مفاهیم تئوری در مورد انیمیشن گفتن خوبه ولی شما هیچ اشاره ای به مسائل فنی این انیمیشن نکردین اینکه به چه نرم افزارهایی کار شده، چجوری رندر شده و …
    اگه به اینا هم توجه کنین که آماتوری مثل من هم بهمه خیلی خوب تر میشه… ممنون!

    1. کاملا درست میگی . در خبر‌های بعدی حتما بیشتر توضیح میدم. ولی‌ ویدئو رو هم که گذاشتم برای دیدن تا نقطه ابهامی نمونه از فیلم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو