پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

انیمیشن DER BESUCH

 

آکادمی فیلم آلمان، یک نهاد منحصربه فرد است، از ترکیب آموزش و پرورش، هنر و استعداد. چه چیزی آن را از مدارس دیگر متفاوت می کند؟ و چه مزیتهایی برای دانش آموزان دارد؟

 موسسه آکادمی فیلم آلمان که در شهر زیبای بادن وورتمبرگ قرار دارد، مدرسه انیمیشن، جلوه های بصری و تولید دیجیتال، برنامه های درسی پروژه محور که باعث یادگیری تمام مراحل تولید فیلم، تلوزیونی، انیمیشن و … می شود واقعا منحصر به فرد است. اکثر مدرسان ما فیلم سازان مجرب و معروفی هستند که کار تدریس را به عهده گرفته اند.

موسسه آکادمی فیلم آلمان که یکی از مشهورترین مدرسه فیلم در این کشور است در سال 1991 تاسیس شد و به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، با مسئولیت محدود، یک فرصت ایده ال برای دانشجویان فراهم کرد که بدون پرداخت هزینه های گزاف شروع به یادگیری کنند.

انیمیشن DER BESUCH

چالشهای مهم آموزش فیلم سازی کدام ها هستند؟

یکی از بزرگترین چالش های ما در این هنر و صنعت این است که مطمئن شویم هر دو، هم برنامه آموزشی و تولیدات فیلم های دانش آموخته گان در صنعت فیلم سازی فعلی، هر دو به صورت هنرمندانه با هم در یک راستا و هدف قرار داشته باشند و هر دو اصولی باشند.

چرا شما آکادمی فیلم آلمان رو انتخاب کردید؟ چه فرقی بین این آکادمی با آکادمی های دیگر داشت؟

کنراد: وقتی من برای اولین بار فیلم کوتاه هسی جیمز (Hessi James) را دیدم، می دانستم که در این موسسه تحصیل کرده است، من خودم همواره علاقه مند به طراحی و ساخت فیلم بودم که انیمیشن ترکیب کاملی از این دو است، بنابراین حس کردم که این موسسه می تواند تمامی نیازهای من را برآورده کند. چون که، پروسه آموزشی انیمیشن این موسسه واقعا حرفه ای و منحصر به فرد است و آن را تبدیل به یک استودیو حرفه ای کرده است.  دانش آموزان این موسسه از یکدیگر یاد می گیرند در حین کار روی فیلم های خود، کاوش در انیمیشن، جلوه های بصری، کارگردانی فنی و ترکیب جلوه های تعاملی.

انیمیشن DER BESUCH

چگونه ایده انیمیشن کوتاهتان با نام Der Besuch به ذهنتان آمد؟ در داستان، چه چیزهایی برای شما الهام بخش بودند؟

Der Besuch یک داستان بسیار شخصی است، زمانی که مادربزرگ من یک سری اشتباهات را انجام داده بود. برای مثال، او یک بار به من گفت که پدر و مادرش را که سالها پیش مرده بودند، ملاقات کرده است، وقتی همه این موضوع را شنیدند، شوکه شده بودند، از آن پس متوجه شده بودم که مادربزرگم در نگرشش نسبت به  جهان بینی بین مرگ و زندگی کاملا واقع بینانه بود و من فکر می کردم که این امر می تواند برای داستان بسیار خوب باشد و این برای من الهام بخش بود.

طراحی کاراکتر انیمیشن DER BESUCH

برخی از جالبترین و به یادماندنی ترین لحظات در طول فرایند تولید کدامها بودند؟

فرصتی برای کار با بسیاری از هنرمندان با استعداد، افتخار بزرگی بود و همچنین برخورد با آدم های زیاد چالش برانگیز بود. در حین تولید فیلم اغلب مانند زامبی ها نگاه می کردیم! بخصوص قبل از تریلر برای ITFS (جشنواره بین المللی اشتوتگارت) یکبار وقتی به موسسه آمدم، گروه بزرگی از مردم که در تور شرکت کرده بودند، در راهرو ایستاده بودند و وقتی که من وارد شدم شروع به خندیدن کردند البته من اولش متوجه نشدم که برای چه چیزی می خندند اما بعد از آن راهنمای تور به من گفت وقتی که من وارد شدم شبیه یک دانشجوی معمولی به نظر می رسیدم ولی وقتی راه می رفتم شبیه یک خون آشام به نظر می رسیدم !!! در پایان همه چیز به خیر و خوشی تمام شد و هیچ کسی کشته نشد.

بیایید به پشت صحنه فیلم نگاهی بکنیم، در تولید فیلم از چه تکنیک های استفاده می کردید؟ به عنوان مثال نور یکی از مهمترین مباحث فیلم سازی است، از چه نوع نورپردازی استفاده کردید؟

کارستن:ما از نورهای VrayLights  و از خود Vray  برای رندرینگ فیلم استفاده کردیم

در فیلم بسیار هنرمندانه از GI استفاده کردید، از چه نوع GI در نورپردازی استفاده کردید؟

کارستن:  ما از نقشه های روشن (Iraddiance Map) برای پرشهای اولیه استفاده کردیم و از کش نورها برای پرشهای ثانویه استفاده کردیم

انیمیشن DER BESUCH

برای عمق میدان و موشن بلار از چه تکنیکی استفاده کردید؟

کارستن: ما از رندر VrayVelocity  و ZDepht برای رندرهای المنت استفاده کردیم و Motion Blur و عمق میدان را در کامپوزیت اجرا کردیم.

هر فریم چقدر زمان برد تا رندر شود؟

کارستن: هر فریم  20 دقیقه برای لایه های انیمیشن، 80 دقیقه برای خروجی نهایی و 10 دقیقه برای لایه های اضافی زمان برد.

چه لایه هایی را جدا برای کامپوزیت رندر گرفتید؟

کارستن: لایه هایی را که جدا رندر گرفتیم عبارت اند از: Ambient Occolution , Specular , Reflection , Refraction , Subsurface Scattering , Diffuse , Facing Ratio , Velocity , و  Velocity , ce Scattering , Deعبارت اند از: شده اند.ردازی استفاده کردید؟ یدن کردند البته من اولش متوجه نشدم که برای چه چیزی می و ZDepht و برای هر شیدر نیز ماسکهای متفاوت هر کدام را با استفاده از MultiMatte Element رندر گرفتیم.

مشکلترین شیدری که ساختش برایتان پیچیده بود کدام بود؟

کارستن:ما شیدرهای پیچیده ای برای شیشه های مات و انعکاس ها استفاده کردیم، اولین مقدار انعکاس با شاخص 1 بود که در دومین مجموعه IOR به 4 رسید. ما شیدرها رو با هم مخلوط کردیم و به عنوان ماسک برای VrayBlendMtl استفاده شد. نتیجه کار نیز این شد که زاویه شکستی در انعکاسها پیش نیامد.

=============

          “هر فریم 20 دقیقه برای لایه های انیمیشن، 80 دقیقه برای خروجی نهایی و 10 دقیقه برای لایه های اضافی زمان برد.”

============

انیمیشن DER BESUCH

چگونه از متریال های Vray استفاده کردید؟

کارستن: ما از متریالهای Vray  به صورت ترکیبی استفاده کردیم، VrayBlendMtls , VrayFastSSS ,  و همچنین از VrayMtlWrapper.

www.neuer-trickfilm.at

انیمیشن DER BESUCH

میر امید رضوی

۳ نظر

  • سلام
    فوق العاده بود … از صمیم دل ازتون ممنونم!
    آها به این می گن یه معرفی خوب و فنی یک انیمیشن!
    ولی واقعا دارم شاخ در میارم … با vary رندر گرفتن!!!!!
    وی ری برای طراحی ها و در واقع رندرهای تک فریم استفاده میشه و درسته که موتور رندر قدرتی محسوب میشه ولی سرعتی نیست … همونطور که بدبخت می گفت بسیار زمان گیر و ازار دهندست …
    من بعد از رندر دفالت 3ds max با وی ری کاملا آشنایی دارم … (البته معماری نمیخونم و اصلا هم به خاطر طراحی داخلی و خارجی ساختمون سراغ تری دی نرفتم)…
    خیلی ممنون!
    انگیزمو زیاد کرد که منم شروع کنم با وی ری انیمیشن ساختن… تازگی میخواستم به خاطر موتور رندر رندر من شروع به یاد گرفتن مایا کنم ولی مثل اینکه نیازی نیست
    بازم ممنونم
    خواهش می کنم انجمن تخصصی سایت رو زودتر راه بندازید تا با مطالب بیشتر و بهتری از مراحل ریز ساخت انیمیشن آشنا بشیم!

آمار پویانما در یک نگاه

  • 69,114
  • 966
  • ۱۱ مرداد, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید