skip to Main Content

مقدمات کاراکتر انیمیشن – قسمت سوم

استفاده از Curve Editor ها در انیمیشن Pose To Pose :

اگر تصمیم دارید شاتی را Pose to Pose انیمیت کنید، به راحتی توسط Curve editor می توانید این کار را انجام دهید.در انیمیشن دستی ۲D ابتدا پوز ها طراحی می شوند و سپس کلید های میانه، توسط هنرمندان این بخش، ایجاد می شود. درست همین کار را می توانید در انیمیشن ۳D انجام دهید. این کار باعث می شود تا کنترل عمومی روی زمانبندی حرکت کاراکتر داشته باشید. برای این کار، ابتدا پوزهای کاراکتر را در فریم های مورد نظر ایجاد کرده و سپس تمامی آنها را در ویراستار منحنی به حالت Step ببرید، با پخش انیمیشن خواهید دید که کاراکتر فقط در فریم های مورد نظر تغییر پوز می دهد بدون این که کلید های میانه در کار باشد ! اکنون می توانید کلید های میانه را در ویراستار منحنی ایجاد و کنترل کنید.

Image By : DIGIC Pictures

DopeSheet :

 نمایشگر ساده ای از انیمیشن است. این ویراستار بدون تنظیمات منحنی بوده و شمایی از کلید ها و حجم زمانی آنها ارائه می کند. در اغلب موارد، پس از اینکه کلید های زیادی ایجاد شد، کنترل آنها بسیار گیج کننده می شود، در این صورت Dope Sheet کارتان را راحت تر می کند و می توانید کلید ها را ایجاد و زمان هر یک را مشخص کنید. می توانید حرکت ها را سریع یا آهسته کنید.

استفاده از مسیرهای انیمیشن ( مسیر های مابین کلید ها ) روش خوبی است که می توانید از آن برای مشاهده ی انیمیشن استفاده کنید. می توانید Arc ها را به سادگی در فضای سه بعدی ببینید و آنها را ویرایش کنید. در نرم افزار Max می توانید Object را انتخاب کرده و در حالی که کلید Alt را نگه داشته اید راست کلیک کنید و از منوی ظاهر شده روی Show Trajectories کلیک کنید. با تکرار همین عمل روی Object ، می توانید نمایش مسیر حرکت را غیر فعال کنید.

بوسیله ی همین ابزارهای زمانبندی، می توانید حجم و وزن Object ها را در انیمیت به خوبی ایجاد ونیز آنها را ویرایش کنید. در گرافیک کامپیوتری نیز Object ها بی وزن و توخالی هستند ! و این در نوع زمانبندی آنهاست که باعث تداعی سنگینی یا سبکی می شود.


میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. بسیار ممونم.
    این تکنیک پوز تو پوز رو حدود 12 سال پیش با مایا کار می کردم…
    روی این روشهای انمیشن بیشتر کار کنید، موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو