skip to Main Content

رد پای موزیک ویدئو در چند فریم, ۴۹ سال پیش

میتونید باور کنید که یک یک تصویر کوتاه، در حدود چند فریم انیمیشن، ثمره بخش نسل جدیدی در صنعت تلویزیون و سینما شود ؟

همهٔ ما با سینما، تلویزیون و تاریخچه ی پیدایش آن تا حدودی و یا کامل آشنایی داریم. ولی‌ موزیک ویدئو چطور؟ تلفیقی از موزیک و تصویر متحرک. جالبه بدونید که اولین موزیک ویدئویی که بر روی صفحهٔ تلویزیون‌ها اومد، فقط بخش کوتاهی از دومین قسمت مجموعه برنامه‌های خانوادهٔ جتسن (Jetson’s Family) در سال ۱۹۶۲ بود.

در این قسمت، جودی(Judy)، دختر جوان خانواده، متن ترانه ای برای یک ستاره‌ی موسیقی‌ می‌نویسد که از بین تمام متون ارسال شده، مورد قبول خواننده‌ سر شناس، جت اسکریمر (Jet Screamer) میشود. به این ترتیب، نه تنها ترانه به اجرا در می آید بلکه بر روی تمام کانال‌های تلویزیونی نیز پخش می شود و جودی این فرصت را به عنوان برنده مسابقه می‌یابد تا در جشن جت اسکریمر حضور یابد و با هم قرار ملاقات بگذارند.

ساخت همین قسمت از برنامه، اعضای تیم را وا داشت تا برای ضبط صدا به استودی دیگری که در مجاورت یونایتد وسترن رکردز (United Western Records) بود، نقل مکان کنند. استودیو گلدن رکوردز (Golder Records Studio).

جانت ولدو (Janet Waldo صدا گذار جودی): “جو باربارا Joe Barbera معمولا به عنوان کارگردان با بازیگران حاضر در استودیو  کار میکرد که بسیار هم در این زمینه خبره بود. بیل ( Bill Hanna کارگردان صحنه) معمولا برای تماشا می‌آمد اما در این کار دخالتی نمی کرد. ولی‌ Eep-Opp-Ork-Ah-Ah (نام ترانه) رو او کارگردانی کرد. یادمه یک ساعت زود تر رسیدم به استودیو؛ چون از ما خواسته بودند که زودتر از معمول اونجا باشیم برای ضبط موزیک. داخل استودیو کسی‌ از اعضای تولید نبود. یک خانمی که اونجا کار میکرد گفت  تو خیلی‌ زود رسیدی و کسی‌ تا یک ساعت دیگه اینجا نمیاد، پس من هم سرازیر خیابان برادوی هالیوود شدم و کمی‌ خرید کردم. یک ساعت بعد بر گشتم و بیل با تمام اعضای گروه اونجا حاضر بودند… ولی من یک ساعت دیر کرده بودم. ظاهراً منشی‌، زمان ضبط رو درست داده بود ولی‌ مکان اجرا رو نه.”

با این وجود، کار ضبط آهنگ همان روز اجرا شد و‌ حتی نسخهٔ اصلی‌ هم به نام 45 by Little Golden Records وارد بازار شد. با تفاوتی‌ جزئی در درج نام:Eep-OPP-Ork-Ah-Ah

 

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو