skip to Main Content

” SyFlex” در سینماتیک Assassin’s Creed: Brotherhood

تریلیر اساسینز کرید Brotherhood در شرکت DigicPictures ساخته شده است و در این پروسه، برای شبیه سازی موها، لباس ها و حتی آکسوسوار های محیط و کاراکتر ها از SyFlex استفاده شده است، در این مصاحبه نگاهی دقیق خواهیم انداخت به نحوه استفاده از این پلاگین قدرتمند . در این راستا از مدیر تولید پروژه، آقای الکس سندور Alex Sandor سوالاتی در مورد پروژه پرسیدیم.

اول از همه تبریگ میگیم به خاطر این سینماتیک زیبا و متحیر کننده، چند نفر روی این تریلر کار کردند و چقدر طول کشید تا تمام شود ؟

Alex : ممنونم، بسیار مسرت بخش است که از کار خوشتان آمده ، تقریبا 5 ماه طول کشید تا کار تمام شود. هنرمندان با استعداد زیادی روی پروژه کار کردند و معمولا در طول تولید عوض می شدند. در چند هفته اول روی پیش تولید پروژه کار می کردیم و فقط چند نفر بودیم ! ولی بعدا 35 تا 40 نفر شدیم.

کدام کاراکتر ها در پروسه شبیه سازی لباس بودند؟

Alex : شبیه سازی پارچه روی هر کاراکتری فرق میکرد Ezio و Cesare دارای ستاپ پیچیده شبیه سازی بودند. کاراکتر های فرعی و شخصیت هایی که در پس زمینه بودند هم تک به تک شبیه سازی شدند.

لباس های چرم نیروهای گارد هم با SyFlex شبیه سازی شدند ؟

Alex : بله، دامن، کمربند ، پرهای روی کلاه و … با SyFlex شبیه سازی شده اند.

صفحات زرهی آنها چطور؟

Alex : بله، آنها هم با شبیه سازی لباس هستند. صفحه های زرهی روی یک Polymesh مربع شکل فیکس شده اند.

پیچیده ترین لباس کدام بود؟

Alex : شنل سزار. چین و چروک ها باید درست روی هم می افتاد و این کار در شات های کلوزآپ بسیار سخت تر می شد !، بنابراین به Polygon های زیادی نیاز داشتیم تا بتوانیم پارچه را درست کنیم، ولی با این حال خروجی قابل قبول از آب درآمد.

با نگاه به برخی از کاراکتر ها مشخص است که لایه های زیادی پارچه استفاده شده است، روی Ezio چند لایه پارچه وجود دارد ؟

Alex : دامن Ezio از چهار لایه و پیراهنش از سه لایه پارچه تشکیل شده است، شنلش هم متشکل از سه لایه پارچه و همچنین کلاه است .

از چه موتور رندری استفاده کردید ؟

Alex : ما از آرنولد برای رندر کار استفاده کردیم.

گمان می کنم برای شخصیت های اصلی از موشن کپچر استفاده کردید ؟

Alex : بله، داده های موشن کپچر ابتدای سال در استودیو خودمان ظبط شده بود. مشخص است که این داده ها دستکاری و بهینه می شوند و در نهایت قابل استفاده هستند. از طرفی برخی از انیمیشن ها دستی اجرا شد، به عنوان مثال، حرکت اسب ها کاملا دستی انیمیت شدند.

چگونه جمعیت ها را انیمیت کردید ؟ مثل انبوهی از سربازان کاردینال .

Alex : کاردینال هایی که نزدیک دوربین بودند ، دارای لباس ها و ستاپ های پیچیده ای بودند، ولی کاردینال های دورتر توده ای از کاراکتر های کم حجم بودند.

کاراکتر سزار، مو های خیلی خوبی داشت، چگونه این کار را انجام دادید ؟

Alex : برای این کار از SyHair استفاده کردیم.

آیا از همین تکنیک در دم اسب ها هم بهره جستید ؟

Alex : بله.

از چه کامپیوتر هایی استفاده کردید؟

Alex : برای شبیه سازی از Intel Core2 Duo 3 GHz  با  8GB RAMاستفاده کردیم

و برای رندر فارم ؟

Alex : از همین سیستم ها با تعداد 60 تا.

از رندر فارم برای شبیه سازی استفاده کردید؟

Alex : بله، علاوه بر این رندر فارم حجم زیادی از کار ها را انجام می دهد و برای شبیه سازی های سخت تر از این سیستم ها استفاده کردیم، به عنوان مثال : 90 درصد شبیه سازی های کاردینال ها با رندر فارم صورت گرفت و فقط برای حذف تداخل ها از workstation ها استفاده کردیم.

میدانیم که این اولین سینماتیک شما نیست، سینماتیک Warhammer: Mark of Chaos را نیز به یاد داریم. آیا روی سینماتیک دیگری کار میکنید ؟

Alex : بله، معمولا روی چند پروژه به صورت هم زمان کار می کنیم. در سینماتیک ”Dragon Age 2”عصر اژدها 2 هم بسیاری از پارچه ها و شبیه سازی ها با SyFlex بود.

در پایان به شما و تمامی بچه ها در Digic Pictures خسته نباشید می گوییم.

Alex : خیلی خیلی ممنونم.

تصاویر از Digic Pictures

www.digicpictures.com

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو