skip to Main Content

انیمیشن کوتاه” Hezarfen “

ایده ما از یک واقعه تاریخی بود، و آن هم اولین پرواز انسان است که قبل از برادران رایت و قبل از دوران بالونیست فرانسه انجام شد.  تاریخ به ما می گوید که اولین پرواز انسان توسط فردی به نام احمد جلبی Ahmet Celebi در تاریخ 1632 انجام شد و از بالای برج گالاتا در استانبول به مسافت سه مایل روی تنگه پرواز کرده بود. و برای همین تیم ما داستان را از دیدگاه متفاوتی بازنویسی کرد و داستان را از راهی پویا و خنده دار پیش بردیم.

 

تولگا آری توضیح می دهد: کارگردان تکنیکی و مدیر تیم که در مدرسه انیمیشن Supinfocom تحصیل کرده اند، شبانه روزی روی پروژه کار کردند و در نهایت توانستند کار را به اتمام برسانند.

ما تصمیم گرفتیم که پریدن شخصیت اصلی انیمیشن مان را به یک واکنش زنجیره ای که دیگران را نیز تحت تاثیر پریدن خود قرار می دهد منتقل کنیم. در سال آخر مدیر Supinfocom به ما گفت که تمرکز خود را فقط روی این کار بگذارید و شخصیت های دیگری نیز به کار طراحی اضافه کنید، به همین دلیل ما هم همین کار را کردیم و بجز شخصیت اصلی، چهار شخصیت مهم دیگر نیز اضافه کردیم، مرغی که در سبد خرید پیرمرد است، پیرمرد، چوپان، زنانی که در حمام هستند. همه این کاراکتر ها را نیز به کمک خط سیر داستان با زاویه های کاملا متفاوت و اتفاقی وارد داستان کردیم.

طراحی کاراکترها بسیار ساده است، برای طراحی، مرجع های ما نیز انیمیشن های دیزنی و استدیوهای انیمیشن پیکسار بود، برای طراحی های دیگرمان نیز از بسیاری از تصاویر مرجع استفاده کردیم. “هدف ما طراحی یکدست، ولی با لبه ها ی سخت و تیزبود.

در ادامه مدیر هنری گروه آقای رومن Blanchet توضیح می دهد: ما زمان قابل توجهی را برای طراحی و ساخت تمامی مدلها و شخصیت های داستان و نسبت دادن نقش به شخصیت اصلی قرار دادیم،  که در نهایت این شیوه را که می بینید قبول کردند . ما هم بعد از تایید گرفتن شروع به شکل دادن نهایی به کار کردیم و بلاخره شیوه ای که مد نظرمان بود را پیدا کردیم و تا آخر پروژه با این روند  به جلو حرکت کردیم. از انجایی که سبک گرافیک کار را خیلی خاص انتخاب کرده بودیم، روی طراحی مرغ و شخصیت Hezarfen خیلی حساس بودیم. در شروع نیز ما یک شخصیت قهرمانانه از Hezarfen ساخته ایم که بیننده نیز با دیدن شات اولیه فیلم نیز فکر می کند که می تواند از بالای برج بپرد، به همین دلیل بیننده در پایان فیلم کاملا شگفت زده می شود.

در بسیاری از شرکت ها نیز از یک مدل شیت برای ساخت استفاده می کنند، ما نیز باید تمامی جزئیات و گرافیک کار را روی تمامی مدلها پیاده می کردیم، برای همین نیز تمامی تکسچرهای محیط و کاراکتر ها را به وسیله دست طراحی کردیم تا در خروجی نهایی کار بسیار خوب شود.


در ادامه رمی هورلین Remy Hurlin مدیر انیمیت می گوید: در این شیوه شما می توانید حس دو بعدی بودن را در کل فضا حس کنید برای اینکه روی انتخاب رنگ ها بسیار حساس بودیم.

برای تمامی بخش طراحی و تکسچرینگ از نرم افزار Photoshop استفاده کردیم و برای اجرای سه بعدی کار نیز از نرم افزار Max  و برای رندر نیز از Vray بهره بردیم و در نهایت برای خروجی نهایی و اجرای کامپوزیت از نرم افزارهای Fusion و After Effect و Premiere استفاده کردیم  برای رندر نیز از سیستم های Fujitsu Celsius  استفاده شد. در ادامه آقای چونگ هوو مدیر جلوه های ویژه می گوید: انیمیشن کوتاه Hezarfen به عنوان پروژه نهایی ما در طول یک سال که در مدرسه انیمیشن Supinfocom که در فرانسه است ساخته شد. ما یک تیم 4 نفره هستیم که هر کسی تخصص خودش را دارد و خیلی حرفه ای هستند.

ما زمان زیادی را در پیش تولید صرف کردیم ، که در طول این مدت نیز یکی دیگر از دانشجویان مدرسه نیز به ما کمک کرد، اسم او نیز Ma Chao است. او نیز به ما گفت که می توانیم برای اخذ کارشناسی ارشدمان این انیمیشن را ارائه دهیم. بزرگترین چالش ما لی اوت بود. در نورپردازی و رندر باید بسیار دقیق عمل می کردیم تا به آنچه که می خواستیم برسیم. تولگا آری ادامه می دهد… در پیش تولید بارها به مشکلات متناوبی برخوردیم بعد از گذشت ماه ها ما خیلی سعی کردیم که روحیه مثبت خود را تقویت کنیم و بر روحیات منفی خود غلبه کردیم. در اینجا از فیلیپه بالموسیر Phillipe Balmossiere و Christopher Devaux نهایت تشکر رو دارم  که هرگز نگذاشتند ما متوقف شویم و انگیزه ما رو بسیار بالا بردند.

و اما تیم تولید :

hezarfen-themovie.com

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو