skip to Main Content

پیوستگی یا Continuity

سعی کنید سیر منطقی شات ها درست باشد. در غیر این صورت بیننده کارتان را قبول نکرده و آن را کار ضعیفی خواهد دانست. این ضعف می تواند از نحوه ی ظهور و نمایش موضوعات در شات یا نورها و جهت حرکت موضوعات باشد. اگر این عناصر در کات های متوالی مشکل داشته باشند، آن وقت است که کارتان به درد نخواهد خورد.
اگر سایه ها در یک شات در سمت راست هستند، بعد از کات به همان شات، سایه ها را هیچ وقت در سمت چپ قرار ندهید. اگر ماشینی از سمت چپ وارد کادر شده است، در شات های بعدی نیز باید تداوم حرکتی آن از سمت چپ به راست باشد. در نتیجه استوری بورد راهنمای تصویری شما در ساخت فیلمتان است.
معمولترین اشتباه که در فیلم ها و انیمیشن های آماتور و برخی تولیدات خاص رخ می دهد، اشتباه در ورود  و خروج از کادر است.یعنی اگر موضوعی از سمت راست وارد کادر شده، در ادامه نیز باید از سمت راست وارد شود در غیر این صورت بیننده احساس می کند که اتفاق یا حرکت جدیدی رخ داده ولی درحالی که اصلا منظور این نبوده است ! منظور از اتفاق جدید، مشاهده ی سوژه ی جدید یا هر چیزی است که از سمت مخالف وارد می شود.
قانون 180 درجه یا همان خط فرضی، باعث می شود تا این اشتباه رخ ندهد، که معمولا به عنوان شکستن خط فرضی از آن یاد می شود. در تصویر زیر می توانید این قانون را به صورت تصویری مشاهده کنید

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو