پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

گرفتن اشیاء در دست

اگر یک شمشیر را به دست کاراکتر متصل کرده ایدConstrain، باید مطمئن باشید که نوک شمشیر در حین انیمیت دست، در مسیر منحنی های نرم و قابل قبولی حرکت می کند.معمولا از IK برای این کار استفاده می شود ( مبحث تجهیز کاراکتر) هر چرخش کوچک مچ دست ( دستی که شمشیر را گرفته )، در نوک شمشیر به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

اگر از تجهیزات Ik یا IK Rig استفاده می کنید، کمی از زاویه مچ دست توسط کنترل کننده آرنج تحت تاثیر است، و نیز آرنج تحت تاثیر شانه است. این خوبه ، چون احساس یکپارچگی اتصالات استخوانی را می رساند.

اگر نیاز به کنترل دقیقتر مقادیر و منحنی های مچ دست دارید، باید سراغ ویراستار منحنی یا Curve Editor بروید. در اینجا می توانید حرکت های مچ دست را که شمشیر را به آن متصل کرده اید را با دقت کنترل و ویرایش کنید.

در کل، یک انیمیت IK با FK نباید تفاوتی داشته باشد، چون هر دو با Pose ها و زمانبندی یکسانی انجام می شود. در این انیمیت ها نیز باید وزن و ابعاد موضوع در دست گرفته شده را به خوبی مد نظر داشته باشید.

میر‌توحیدرضوی

نظرتان را بنویسید

آمار پویانما در یک نگاه

  • 81,521
  • 961
  • ۶ تیر, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید