پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

حالت های صورت را نمایش دهید Showcasing Your Expressions


اولین چیزی که بیننده در تصویر می بیند، چشمان کاراکتر، و سپس کل صورت و در نهایت حالت کلی بدن یا OverallPose خواهد بود. در لحظات اولیه بیننده به چشمان کاراکتر نگاه می کند، چرا؟ چون می خواهد متوجه داستان بشود ، وضعیت احساسی او را درک کند و حقیقت را بداند. در این صورت، چشمان و صورت کاراکتر اولین چیزی است که بیننده به آن نگاه می کند.
مهمترین فاکتور در صورت کاراکتر ، خوانا بودن حالت ها و تغییرات صورت است. هیچ وقت تغییرات صورت را در وسط حرکت انیمیت نکنید. به عنوان مثال کارگردان به شما می گوید: انیماتور عزیز در این صحنه کاراکتر اول غمگین است و بعد از چند لحظه کاراکتر دوم از سمت چپ کادر وارد می شود ، کاراکتر اول با دیدن کاراکتر دوم ناگهان واقعا خوشحال می شود.
شما باید زمانبندی حالات صورت را به دیرتر و زودتر تقسیم کنید،. در اینجا با دو مزیت سروکار دارید، اولی که مهمتر است، حالات صورت Facial Expressions است که باید برای تماشاگر قابل فهم باشد. اگر این تغییر خوشحالی مابین چرخش صورت اتفاق بیفتد، حالات صورت بی ربط می شود. قاعده کلی است که می گوید، هیچ وقت تغییرات اساسی صورت را مابین حرکت سریع و چرخش سر ایجاد نکنید. تغییرات صورت را بعد از حرکات سریع یا چرخش سر قرار دهید، به این ترتیب شخصیت، قابل باورتر می شود. دیدن تغییر حالت صورت از غمگین به خوشحالی، تغییرات درونی و احساسی کاراکتر را به خوبی به بیننده منتقل می کند. اکنون شما گزینه هایی برای این کار خواهید داشت. او ناراحت است و با ناراحتی سرش را می چرخاند، شاید به آهستگی چرخش سر ثابت شود و یا شاید چشمانش را ببندید، شانه هایش را افتاده کنید و چانه اش را به سینه اش نزدیک کنید، شاید یک نگاه هراسان! اکنون کاراکتر دوم وارد می شود، و در همان حالت غمگینی خشکش می زند ، شاید لحظه ای که دیگر دارد اشکش در می آید، می توانید لحظه ای را که او سعی دارد شخص دوم ر ا آنالیز کند را انیمیت کنید، به حالات درونی او فکر کنید و آن را به خوشحالی جوش دهید و سپس خوشحالی را به چشمها و صورت کاراکتر منتقل کنید. بیننده مایل است تمایلات و احساسات کاراکتر را درک کند، پس آن را به خوبی نمایش دهید.



عموما وقتی دوربین به  موقعیت یا به فضای جدید کات می کند؛ ۸ تا ۶ فریم طول می کشد تا بیننده با موقعیت جدید خو بگیرد در این مرحله هیچ حرکتی که اهمیت داشته باشد روی کاراکتر اعمال نکنید، نه چرخش و نه تغییر  Pose، زیرا در این فریم های اولیه کات شده، حالت پرش به بیننده منتقل می شود و بیننده سعی می کند که مفهوم این پرش ایجاد شده را بفهمد. البته نه فقط همیشه !

در همین زمینه:

نحوه متحرک‌سازی حالات صورت در انیمیشن

میر‌توحیدرضوی

۴ نظر

آمار پویانما در یک نگاه

  • 71,334
  • 966
  • ۱۱ مرداد, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید