پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

مدلسازی Modeling

در یک پروژه انیمیشن سه بعدی ساخت مدل ها یا ژئومتری های صحنه Scene Geometry ، بر اساس نوع صحنه و یا نوع مدل تفکیک می شوند. سپس هر طرح به هنرمند مدلساز سپرده می شود تا بر اساس تکنیک های موجود مدلسازی (که در مباحث فصل4 بدان پرداخته ایم، ) اقدام به ساخت مدل بکنند. در پروژه های عظیم، مدل های کاراکتر های اصلی و فرعی به افراد متخصص زیادی واگذار می شود که به صورت تمام وقت، با آراش خاطر، روی کاراکتر ها و ساخت آنها با هماهنگی کارگردان تکنیکی زمان صرف کنند . تمامی این ساخت و سازها بر اساس تولیدات تصویری تیم ویژوال انجام می شود و به صورت پیوسته، هنرمندان مدلساز با هنرمندان طراح ویژوال و کاراکتر در ارتباط هستند تا جایی که ساخت و تکسچرینگ مدل ها تمام شود. در برخی از استدیو های بزرگ، مرحله ی ساخت مدل به دو قسمت : مدلسازهای سطوح ارگانیک Organic Modelers و مدل سازهای سطوح سخت Hard surface Modelers تقسیم می شود. مدل های ارگانیک شامل، کاراکتر های انسان، حیوان، موجودات بوده و در مدلسازی سطوح سخت، مواردی چون : لوازم، ساختمان ها، اسلحه ها، و موضوعات این چنینی می باشد. در استدیو های دیگری، این مرحله از تولید به قسمت های : Character Modeler ، هنرمندانی که کاراکتر ها را می سازند، و Set/Prop Modeler هنرمندانی که ساختمان ها، ماشین ها، ابزار ها، اشیاء ، کوه ها، و... را می سازند .تقسیم می شود. در طول تولید، مدل های ساخته شده، برای دریافت بازخورد ، به کارگردان و کارگردان هنری سپرده می شود تا نظرات و ویرایشات اعمال شود. در این مرحله، دو روش معمول برای ارائه مدل ها وجود دارد. 1- Turn Table Test در این نوع، مدل ساخته شده، چه کاراکتر و چه Prpo مقابل دوربین به صورت 360 درجه Loop می چرخد.2- قرار دادن مدل در فضا و رندر آن از زوایای دوربین واقعی که قرار است در تولید استفاده شود. پس از تایید نهایی، مدل به بخش Texture و Setup سپرده می شود تا خصوصیات سطح و ساختار داخلی کاراکتر ، روی آنها تعریف شود.

میر‌توحیدرضوی

نظرتان را بنویسید

آمار پویانما در یک نگاه

  • 64,154
  • 938
  • ۲۷ فروردین, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

آگه‌نما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید