skip to Main Content

تغییرات کاراکتر ها یا Character ARC’s


تغییرات کاراکتر ( چه ظاهری و چه باطنی ) در خط سیر داستانی، فراز و نشیب هایی را بوجود می آورد که به Character ARC معروف است.
این تغییرات می تواند از لیست زیر باشد :
فیزیکی : زندگی تا مرگ – پولداری تا فقر – چاق به لاغر – ضعف به قدرت و…
ذهنی : عاقل تا دیوانگی – دیوانگی تا فرزانگی – پریشانی تا نظم – فراموشی تا یاد آوری و….
روحی : بد تا خوبی – خسیس تا بخشندگی – فراری ازعشق تا عاشق شدن – غیر قابل اعتماد به قابل اعتماد و…

تمامی این تغییرات، چه فیزیکی و چه روحی و روانی و ذهنی، باعث تغییر در خط سیر داستانی و احساس خواهد شد، اگر این تغییرات وجود نداشته باشند، داستان نیز شکل نمی گیرد.

در طراحی کاراکتر باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

کاراکتر :
• گویا و قابل فهم باشد

• شکل ظاهری، سیلوئت قوی داشته باشد

• ظاهرش تا حد ممکن بیانگر شخصیت درونی اش باشد
• توانایی به اتمام رساندن ماموریت داستانی اش را داشته باشد
از لحاظ بصری و رنگ، جذاب و دلچسب باشد
در زمان کمی که دارید، باید بر اساس این مشخصه، کاراکتر را برای بیننده معرفی کنید . آنچه را که می خواهید گویا و شفاف خلق کنید. نباید باعث انزجار بیننده و عدم تمرکزش شد. حس کنجکاوی او را همواره با اهدافتان همسو کنید.

شکل ظاهری کاراکتر :
خطوط در طراحی، معانی و احساسات مختلفی دارند، دایره ها و خطوط منحنی، ساده ، بی آلایش، و روان هستند. مربع ها، جامد و خشن . مثلث های وارونه، قدرتمند هستند ( فرم سینه ی سوپر قهرمانی را تجسم کنید) زوایای تیز و خطوط مورب، آشفتگی و خطر را می رسانند.
کاراکتر ها معمولا ترکیبی از خطوط و اشکال هستند، روابط این خطوط و شکل ها، ظاهر کاراکتر تان را خواهد ساخت، بعد از طراحی های اولیه ( یا اسکیس های اولیه ) آنها را به سبک و سیاق خود ببرید و منحصر به فردشان سازید.
بهترین کاراکتر، کاراکتری است که زنده به نظر آید، و از دیدن آن احساس خوبی داشته باشید. خصوصیاتی که کاراکتر تان را زنده و منحصر به فرد می کند را پیدا کنید و آنها را با حساسیت بیشتری طراحی کنید، اغراق را فراموش نکنید، اگر کاراکتر تان تیز هوش است، کمی اندازه جمجمه او را بزرگتر از حد معمول در نظر بگیرید، یا اگر کاراکتری در داستانتان فقط گوش می کند، گوشهایش را بزرگتر طراحی کنید و…
بعضی وقت ها این خصوصیات، سرنخی است برای بیننده که شخصیت را هر چه بهتر بشناسد، دختر لاستیکی در انیمیشن شگفت انگیزان، فقط یک طراحی سوپر قهرمان نیست، او کش می آید چون یک مادر است ! همیشه چندین کار را همزمان انجام می دهد !. حرکاتش سریع است، چون پسر کوچکی است و سرشار از انرژی. وایلت ، مرئی و نامرئی می شود ، چون در سن بلوغ است ! جدا از نیروهای این کاراکتر ها، همگی پس زمینه ای دارند .
در انیمیشن کوتاه CATCH ساخته ی Chris Perry ، استفاده از فرم های ساده ، بیانگر دنیای بی آلایش و ساده ی دوران کودکی است.
در حین طراحی ، باید نگاهی به انتظاراتتان نیز داشته باشید، کاراکتر هایتان باید بتوانند آنچه که از آنها می خواهید را عملی کنند. مثلا اگر کاراکتر را با سر بزرگ و دستانی کوچک طراحی کرده اید، ولی در داستانتان باید از سوراخ کوچکی عبور کند، اینجاست که از انجام این کار باز خواهید ماند.اگر در همین مراحل طراحی  ، حساستر عمل کنید، در تولید راحت تر خواهید بود، چون به تمامی موارد ، هم بر اساس داستان و هم بر اساس استوری بورد، پرداخته اید.
در نهایت باید مدل شیت ها Model Sheet را طراحی کنید، برای هر شخصیت از نماهای ، روبرو، پشت، نیم رخ، سه رخ و برای دیگر موضوعات نیز بر اساس حساسیت، مدل شیت آنها را نیز طراحی کنید.

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو